Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta er snart 6,5 mnd, og vi har begynt med grøt. Etter 1 uke er vi nå oppe i full porsjon. Når skal vi begynne med den neste?? Eller skal vi begynne med middag, eller frukt?? Fullammet til 6 mnd og er helt grønn på området. Trenger hjelp fra habile grøtspiseres forening...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi begynte med fruktmos og/eller middag etter innføringen av den første porsjonen med grøt.

Og når han var mer sulten om kvelden etter grøten. så begynte vi med en porsjon om formiddagen også. Sånn at vi ikke proppet nærmere 2 porsjoner grøt om kvelden,(for det hadde han spist,hehe)

 

Ble du klok?

Skrevet

Thank you!! Når spiser han middag?? Jeg er ute etter å kopiere, ja.. Det var så utrolig lettvint med bare amming og en ekstra flaske på kvelden.. Nå må jeg jo begynne å planlegge, og bør sikkert ha faste tider på måltidene... Hjelp!! Er ikke noe rutinemenneske, så dette er ganske traumatisk:) Lillemor hadde helt sikkert spist både 2 og 3 porsjoner grøt, hun. Er et lite matvrak!!

Skrevet

sånn er det hos oss:

 

09.00: grøt og mme

13.00: skive og frukt

16.00-17.00: middag og noen ganger frukt

19.00: grøt og mme

 

og så kanskje noe innimellom der....spørs kkor sulten han er den dagen.

 

nå er han 8mnd,men har vel hatt det sånn i snart 2 mnd.

vi begynte med grøt når han var 4mnd pga mangel på melk og behov for mer enn mme.

Skrevet

Du må nesten prøve deg fram litt. vist jenta de vill ha flere måltid så kan du godt gi grøt x 2 eller prøve henne på middag.

Skrevet

hei.. vi er nå helt i starten med å gi grøt til småen.. har bare fått smake helt tynn grøt 2 kvelder nå... hun er 4 mnd og får mme... hvordan øker jeg opp mengden med grøt?? litt hver kveld? og når skal jeg gi henne på dag tid også??

Skrevet

Takk for svar.. Til anonym over her... Vi hadde grøttilvenningen på dagtid fordi vi fikk beskjed om at da hadde vi mer kontroll på hvordan hun reagerte på dette. Når hun hadde fått grøt noen dager, og gradvis litt mer. (Hun spiste opp alt hele tiden:) begynte vi å gi på kveldstid...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...