snuppelura_jente3 Skrevet 12. april 2008 #1 Skrevet 12. april 2008 Hei, Fortsatt 24 dager igjen til termin med nummer 3. Førstemann kom 4 uker før termin, 2. mann kom 4 dager før termin... Når vi skulle legge oss i går kveld/natt fikk jeg så himla menssmerter... og ble skikkelig løs i magen..(fikk tømt tarmen for å si det sånn)...og svettet som en gris (kaldsvettet) Det var ikke noe regelmessig over det... De kom og gikk - men var såpass smertefulle at jeg begytne å lure på om noe var på gang.. Heldigvis roet det seg etterhvert (etter en times tid) og jeg sovnet.. Det idiotiske er at jeg fikk litt panikk.... ville at det skulle stoppe - for jeg hadde ikke lyst til å føde. Høres utrolig teit ut, jeg har jo gjort dette to ganger før og begge ganger har vært relativt greie fødsler.. Men likevel, jeg gruer meg til smertene, kan ikke noe for det.. Gruer meg til å syes om jeg revner, gruer meg til etterveer, gruer meg til å tisse etter fødselen, gruer meg til å blø i dagesvis/ukesvis etterpå... Huff, høres ut som alt er dritt, men jeg gleder meg selvsagt til å møte nurket i magen, og ikek minst får kroppen min tilbake..sove på magen og ikke ha konstant vondt.. Og ut må jo babyen, før eller senere... vet jo det.. men gruer meg likevel... Nå på morgenen går jeg fortsatt rundt med mensmurringer, uten at det er ordentlige veer.. men jeg har en følelse av at noe kommer til å skje iløpet av de neste par døgnene.. og vi skal være barnevakt i kveld.. overnattingsgjest.. i tillegg har vi familie 10 mil unna, med unntak av min svigersøster som er student og bor her.. Begynt å få litt panikk ift at hun skal på byen å ikke kan komme når vi må reise.. hva gjør vi da? Sist måtte vi vente til familien kom fra Fredrikstad og inn.. tok 1,5 - 2 timer før de var her.. og da ville jeg allerede ha reist.. Og nå er naboene bortreist også... Bekymrer meg sikkert over mange idiotiske ting... og alt burde liksom være så enkelt, siden dette er 3. gang å sånn..men fakta er at jeg har litt sånn føde-panikk, pga jentene mine som blir igjen hjemme og barnevaktutfordringer (som sikkert løser seg når vi først må reise), og fordi jeg ikke mentalt er kommet dit at jeg gleder meg til å føde... Gleder meg i den forstand at jeg gjerne vil bli ferdig og ha ut nurket.. men har litt panikk for selve fødselen.. Har ikke sett antydning til hverken slimpropp eller fostervann.. men det gjorde jeg heller ikke med 2.mann, da kom bare veene plutselig på morgenen.. med førstemann lakk det litt fostervann og slimproppen begynte å komme.. så kom veene samme kveld... Er det vanlig å gå rundt med sånne konstante mensmurringer? Med førstemann var riene vanskelige å skille fra hverandre.. synes de var der hele tiden, og kjente ikke denne bølgen som veer skal være med oppad og nedadgående smerter med en topp i midten. MEd andremann var dette svært tydelig.. da var jeg helt smertefri mellom veene og jeg hadde mye mer kontroll... smertene i nått og nå minner mer om starten på min første fødsel... om ikke dette bare er lureri.. Jeg blir vanligvis litt oppgitt over de som spør her inne - kommer jeg til å føde snart.. men nå gjør jeg altså det samme selv... Kan det være en fødsel som er på gang, eller kan jeg bli gående med disse mer eller mindre konstante menssmertene i 24 dager til før noe skjer? Kjennes også ut som hodet har beveget seg lengre ned.. kjenner endel press på endetarmen.. som om jeg må på do langt oftere enn før...
2 Gullunger Skrevet 12. april 2008 #2 Skrevet 12. april 2008 Vanskelig situasjon det der. Aner ikke om du har fødselen på gang - men det sies jo at 3. mann er en luring.... Litt summelt siden dere skal ha overnattingsgjest og ingen barnevakt er klar... kanskje dere må be foreldrene til overnattingsgjesten har mobilen i nærheten slik at de er klar til å troppe inn dersom det skjer noe? Du har jo enda 3 uker til termin, så jeg krysser fingrene for deg og håper du får ha han i magen en stund til - til du er blitt klar for fødselen! Lykke til iallefalll (o:
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå