ragna Skrevet 12. april 2008 #1 Skrevet 12. april 2008 av prinsipp velger jeg aldri disse merkene når det kommer til barneklær. jeg vil ikke overføre slike verdier (da mener jeg ikke fysisk verdi, men psykisk verdi) til barna mine. men jeg er bombesikker på at dere som går inn for å kjøpe slike merker (som ikke vil prøve andre merker, selv om dere vet at de finnes) også har en god begrunnelse? jeg vil gjerne vite
Mamman til 3 lykketroll Skrevet 12. april 2008 #2 Skrevet 12. april 2008 Jeg kjøpte trolldress til vesla etter anbefalinger her inne. Har aldri kjøpt så dyr dress før, t.o.m. mannen var skeptisk, men har ikke angret en dag. Den var verd hver krone. Fra å ha med en hel bærepose med våte klær hjem hver dag har vi vel knapt opplevd det med denne dressen. Tanken på at barnet mitt går ute våt og kald er ikke helt god å kjenne på heller så kommer til å kjøpe samme dress igjen, samma hva det koster.
Fire småtroll Skrevet 12. april 2008 #3 Skrevet 12. april 2008 Til en viss grad enig med deg, kjøper ikke merkeklær bare fordi det er det "rette merket". Kjøper stort sett klær til ungene i billigkjedene, H&M, KappAhl, Lindex osv. MEN, sko kjøper jeg ikke billig! Mannen min er plattfot og har problemer med ryggen, jeg har mer eller mindre kronisk beinhinnebetennelse, og begge vi voksne kjøper skikkelige sko. Begge ungene har en liten feil i beinstillingen (foten peker litt innover), så de går aldri i 79 kroners sko fra Sparkjøp. De får sko som sitter godt på foten, er myke og dempet i sålen og med stoff som puster. Det koster, men det er det verdt. Har ingenting imot billig utstyr til barn, og går ikke etter merke, men skal du få barn som er glad i å være ute må de ha skikkelige uteklær som holder dem tørre, varme og er behagelige på. Bruker gjerne penger på skikkelige uteklær og heller kjøpe billige inneklær. To ting er speiselt viktig, for bl.a. en liten myk rygg i utvikling. Gode sko og en ordentlig ryggsekk den dagen de begynner på skolen. Hvilket merke det står på genseren eller buksa spiller overhodet ingen rolle....!
21293425 Skrevet 12. april 2008 #4 Skrevet 12. april 2008 Jeg kjøpte meg en HellyTec-jakke, og tenkte at HellyHansen er bra, og Tec puster... så feil kunne jeg ta. Stoffet er potte tett og jakken er skrekkelig å gå med, selv uten noe mer enn en tskjorte under blir jeg kliss klass av svette, jakken puster ikke. Så tenker jeg på vesla mi, som løper ute i timesvis i barnehagen, hun løper, hun klatrer og hun sitter i ro i sandkassen, uten å kunne ta av seg en genser. Kanskje personalet har bommet litt med påkledningen og tatt et lag ull for mye på, bare for å være sikker og for å være snill, da kan jeg komme og høste kokte tomater i barnehagen. Jeg er fornøyd med en dress når den holder vesla varm og tørr og gir rikelig med bevegelighet i leken. Om det står troll eller reima er likegyldig for meg, men begge tilfredsstiller mine krav så ad kjøper jeg de på grunn av de egenskapene de har. Ecco sko har jeg kjøpt når jeg ikke har hatt andre gode alternativ der og da (må ha sko, og det beste de har her er ecco). Men kjøper som regel andre og bedre merker. Også her er kvalitet viktigere enn merke og pris. Jeg var rasende da jeg fikk vite at barnehagen hadde vert på tur og vesla hadde gått hele veien i sherroxene sine, de tunge stive skoene, siden har ikke det vert sherroxer i barnehagen.
Gjest Skrevet 12. april 2008 #5 Skrevet 12. april 2008 Jeg har jobbet i bhg og sett utrolig mye dårlige vinterklær. Den dressen jeg synes var best var reima, og tenkte at sånn skal jeg kjøpe til mine barn. Da hadde jeg ikke peiling på merker og priser. Og sånn har det blitt, de får reima vinterklær. Kjøper heller billig innetøy. Tåpelig å si man overfører dårlige verdier til barna sine, hvor mange småbarn skjønner forskjellen på merker på dressen eller skoene sine?
Gjest Skrevet 12. april 2008 #6 Skrevet 12. april 2008 jaja eg kjøpe bare reima og ecco sko. går bare med ecco sko selv.kafor skal ikke mine barn få gå med lette og gode sko? er ikke så dyrt med reima dress. når minsten begynne i barnehagen, skal eg ha reima dress og ecco sko, det e lette sko , lette å komme seg frem ogslikt. ponny sine sko e tyngre og ikke så lett for små barne føtter å gå, de som nettopp har lært å gå.. så viss du ikke kjøper ting av prinsipp, så gjerne for meg.. eg kjøpe det som eg meine e best for mine unger....
Gjest Skrevet 12. april 2008 #7 Skrevet 12. april 2008 Det er viktig for meg at junior er godt kledd og godt skodd når han er ute. Min erfaring med foreksempel økonomisko er bare pyton. Dårlig kvalitet, dårlige egenskaper og dårlig passform, ergo velger jeg annet. Nå har junior brukt viking vinterstøvler og de er jeg veldig fornøyd med. Ecco er et merke som ble ansett som skikkelig teit da jeg vokste opp, men gutten har likevel et par joggesko derfra i reserve. Moren min har jobbet i barnehage i 35 år og hun sverger til Reima for de aller yngste, sier at andre unger blir kalde og våte etterhvert, men ungene i Reima holder seg varme og tørre. da gikk jeg for Reima. Hadde aldri hørt om det før junior begynte i barnehagen. Tilbakemeldingene fra barnehagen til junior er akkurat de samme, dressen er overlegen i egenskaper i forhold til noen av de andre merkene. Hadde dressen vært fra Ikea hadde det ikke brydd meg, poenget for meg er at det skal være god kvalitet For meg blir snobberi når det gjelder merker bare pga navnet helt idiotisk, enten det er fordi man skal ha akkurat det merket, eller man skal absolutt ikke ha det merket. Har man derimot prøvd det, og funnet at det ikke innehar de kvaliteter man er ute etter er det jo en grei sak. Men det at man av prinsipp kjøper det eller det (eller ikke kjøper det eller det) pga navnet synes jeg er underlig
Gjest Skrevet 12. april 2008 #8 Skrevet 12. april 2008 Ungene får ikke dårlige verdier av å bruke f.eks Reima....... ungene her har ingen preferanser til merker, eller dvs at 10 åringen fikk det i høst da en ny jente begynte på skolen.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 12. april 2008 #9 Skrevet 12. april 2008 jeg kan godt prøve andre merker og andre typer, men ordetlige sko skal småen ha. jeg har selv helt ødelagte tær fordi foreldrene mine stappa føttene mine ned i det billigste dritten som fantes. ut over det er jeg enig med deg
fox`y Skrevet 12. april 2008 #11 Skrevet 12. april 2008 jeg kjøper ikke disse merkene. rett å slett for at jeg har ikke råd. jeg har kjøpt masse uteklær til poden min for en billig penge å han har verken vært bløt,kald eller noe annet. naboen min kjøper heller ikke dyre merker men fikk en reima dress til gutten sin på 4. å hun har alldrig vært så missfornøyd,den gikk sund i rompa og på knærne me en gang. å ting hun hadde kjøpt på spar kjøp var mye bedre.. jeg kjøper stort sett på salg jeg da på barnas hus eller andre barnebutikker.
Gjest Skrevet 12. april 2008 #12 Skrevet 12. april 2008 Tøyseguri...! Mine barn skal være varme og tørre ute, tøyet skal være lett å ha på og praktisk å ta på for de selv og ansatte i barnehagen. Jobber selv med barn , og vet at upraktisk dårlig utetøy er drepen for de søte små! Heller en reima dress enn to bogerud...kjøpe flere dårlig dresser som må vaskes oftere og kastes etter en sesong, er det miljøbevisst?....
mamma >to gull Skrevet 12. april 2008 #13 Skrevet 12. april 2008 Du meg gjerne av prinsipp droppe å kjøpe disse merkene.Når det gjelder yttertøy og sko velger jeg å kjøpe kjente merker jeg vet har kvalitet.Jeg ønsker at barna mine skal være tørre;) Når det gjelder sko så er det faktisk det ganske viktig at barna har gode kvalitetssko på seg med god støtte og såle. Småen her er straks 1 år og vi kjøpte de første par med sko nå,et par Timberland sko og så skal han få ecco sko.Det fordi vi VET dette er bra kvalitet og gode sko for de små føttene som skal ut å ta sine første skritt snart;))
Fru HottenTott♥♥ Skrevet 12. april 2008 #14 Skrevet 12. april 2008 Her ha junior hatt både HH, Troll og Reima dress.. Men den dressen jeg mest fornøyd med er en Name it dress til 270 kr.. DEn holdt hele vinteren, om det var vått eller tørt - sønnen var like tørr.. Syns det da er hull i hodet å kjøpe dress til 1000 kr når jeg kan få en like bra eller bedre til nesten 1/4 sv prisen..
To tette + snart ei med flette Skrevet 12. april 2008 #16 Skrevet 12. april 2008 Syns igrunn det her var et tåpelig innlegg....men må jo så klart kommentere Hvilket merke en dress, sko etc har er meg revnende likegyldig, så lenge guttene mine er tørre, varme og har sko som sitter godt og ikke hemmer foten!!! ¨ F.eks: Har vært heldig å få kjøpt Troll klær til innkjøpspris (vært en stund siden nå da), og det er klær jeg med glede skulle brukt mer penger på om jeg hadde hatt, aldri vært en våt unge med de dressene. Minsten sin dress er nå 3 år gammel, vært brukt i et år av eldste og to av mini, den er like fin og tett enda!!! Har til sammenligning en Reflex-dress, den er bare dritten, kliss våt tvers igjennom!!! Lurer litt på hva HI mener med "ikke prøve andre merker, selvom dere vet de finnes". Man prøver vel de klærne man har en erfaring med, fått anbefalt eller har en forventning til....kjøper jo ikke klær på måfå og håper at det blir bra?!
nati, knotten & lille karamell Skrevet 12. april 2008 #17 Skrevet 12. april 2008 Jeg kjøper troll og ecco fordi det koster mye penger og det er viktig at andre ser at jeg bruker disse merkene til min sønn....det har ihverfall ingenting med komfor å gjøre!
Gjest Skrevet 12. april 2008 #18 Skrevet 12. april 2008 Jeg kjøpte Mikkline til knerten her nå, vårdress. Den var for en eller to sesonger siden helt lik reima sin vårdress. Sydd ved samme fabrikk og av samme stoff, men av andre farger og nyanser:) Vi er kjempefornøyd med vår Mikkline til halve prisen av reima:)
Piken på landet Skrevet 12. april 2008 #19 Skrevet 12. april 2008 Har hatt 4 reimadresser til vesla, og har vært veldig fornøyd. Den nye reima vårdressen som er kommet nå, syns jeg ikke var så veldig pen, og tenkte at det var en gylden anledning til å prøve et annet, og litt billigere merke. Valget fallt på en lego vårdress. Vesla fallt på asfalten 2. gang hun brukte den, og der ble det hull gitt! Så nå er den jo ikke lenger vantett der på knærne. Veldig praktisk....:-( Hadde aldri skjedd med en reima dress. Så neste gang blir det reima, aldri noe annet!
♥Snulder Skrevet 12. april 2008 #20 Skrevet 12. april 2008 Tror neppe ungene mine blir psykisk skadet av å måtte gå i merketøy som små;=) Jeg velger de klærne som jeg selv har utprøvd og funnet best!! Som regel så er det blandt de merkene du ramser opp.
simba>>>3gutter Skrevet 12. april 2008 #21 Skrevet 12. april 2008 Vil man ha en dress som er like bra som reimatec kan man gå på europris og kjøpe dress der. Den har samme kvaliteter som reima og er laget av samme produsent, men koster bare 400. Vi har mange barn i bhg som bruker de dressene og har ett par selv og verken guttungen eller de i bhg som bruker den blir våte. Den dressen har vært best i test i Foreldre og barn et par år på rad.
solstråle69 Skrevet 12. april 2008 #22 Skrevet 12. april 2008 Det ble til at vi prøvde Reima, da den får veldig mye skryt. Kjøpte den, stortrives med den, og skjønner derfor ikke hvorfor jeg skal velge noe annet? Vi har 1 vinterdress og 1 vår/høstdress fra Reima, og det klarer seg. Trenger egentlig ikke regndress heller, selv om vi har det. Samme med sko, har prøvd Ecco og Geox - veldig fornøyd. Synes da det er liten vits i å kjøpe flere par i andre merker bare for å prøve noe annet. Tar man prisen og deler på antall dager i bruk, blir det ikke mange kronene pr dag. Vi har råd til det, ser derfor ikke problemet. Snuppa er bare 2,5 år enda, og lite sannsynlig merkebevisst.
Gjest Skrevet 12. april 2008 #23 Skrevet 12. april 2008 Nei Ragna, du har skjønt det du! Hold deg til billigbutikkene med de lave prisene- det er å overføre gode verdier til barna det. Det synes sikkert barnearbeiderne som har laget klærne også...Noen gang lurt på hvordan de kan ha slike lave priser? Anbefaler alle å begynne å forhøre seg i butikkene om opprinnelsesland og kontrollrutiner kjeden har med produksjonsforhold osv....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå