Gå til innhold

når begynner legen å sjekke symfysemål?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er 18+1 og var hios legen for et par dager siden. hun ville ikke sjekke symfysemålet ennå, sa det var for tidlig. Når er det vanlig at det begynner å bli en del av kontrollen? Føler legen er litt sløv, men kan jo hende det er normalt å vente til neste kontroll?!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei, tror det er helt normalt å vente til neste kontroll. Jeg er 24+2 idag og var hos jordmor for nesten 2 uker siden, da sjekket hun symfysemål og hørte etter fosterlyd med doppler. Og hver kontroll nå skal hun gjøre det samme

Skrevet

Jordmor skrev målene på mitt skjema når jeg var på kontroll i uke 14, i tillegg til at hun sjekket hjertelyd. Legen sjekket også hjertelyd på kontroll i uke 12.

Skrevet

er 18+2 og har ikke sjekket det. var på kontroll i forrige uke. hun sa det var for tidlig:) bare kjente omtrentlig på magen, og det var vel ikke noe uvanlig sikkert:)

Skrevet

Min jordmor sjekket sf målet i uke 16, å legen min gjorde det samme da jeg var hos han i uke 17.. Tror det er veldig individuelt på når dem gjør det, men det er visst vanlig å vente til etter uke 20 også :)

Skrevet

jordmor sjekket symfysemålet og hjertelyd hos meg fra uke 16 av

Skrevet

Jeg fikk målt symfysemålet første gang på kontroll i uke 25.

Skrevet

hadde ikke noe mage i uke 18 jeg, var helt flat som før jeg ble gravid, så var sikkert derfor de ikke målte, hørte bare hjertelyd. nå er jeg 22+0 og har endelig fått mage, så de måler vel neste gang.

Skrevet

jeg sjekket det for 1 gang nå... var da 18+2..

sist var jeg i uke 17 da de sjekket det for 1 gang

Skrevet

Ingen har sjekket de på meg enda :s

Jeg er i uke 25 nå.. Skal ikke til legen før jeg er i uke 27 jeg :s

Da tenker jeg at de måler symfysen på meg. Men jeg synes selv det er litt tregt :s

Skrevet

Tror jeg var i uke 14 da legen sjekket det første gang hos meg denne gangen. skjema har jo plass til å sjekke fra uke 12. Legen min sier at det er greit å ha litt kontroll,men at en skal ikke legge alt for mye vekt på det før en er i uke 20.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...