Gå til innhold

fornuftig mamma... øhh

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har alltid ment at man kan være en god mor når man er ung, men den lille jenta jeg så utenfor et visst kjøpesenter i oslo fikk meg til å sette kaffen i halsen. Ganske ny baby, som lå i vogna si og skrek, rundt sto hele gjengen til moren og røyka (ja omtrent oppi vogna) Moren enset ikke babyen, og var mer opptatt av å være som 14-16 åringer flest. Pleier vanligvis ikke bry meg så mye om hvordan andre er med babyene sine, men der ble jeg rett og slett kvalm. Hun ga fullstendig faen.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

det er helt sykt!! stakkers baby!!

Skrevet

Har du tenkt følgende?

-Det kan være mora til denne jenta som har fått unge?

-At om du ikke har guts nok til å gå å si ifra,bør du bare se en annen vei?

-Kanskje ungen hadde kolikk og mora prøvde kanskje tenke på noe annet?

-At hun er usikker på seg selv og trenger litt tid å venne seg til å ha baby?

Slutt å døm. Du er ikke gud.

Skrevet

Skriver under på denne her.

Jeg hadde baby med kolikk og det er utrolig hvor mange som sa "stakkars..." "herregud hva er det hun gjør" "hvorfor gjør hun ingenting?" osv osv. Man vet faktisk ikke hvordan det er å ha kolikk før man har opplevd det selv. Ingen søvn, stress, uro, frustrasjon over at barnet har det vondt og det er lite man kan gjøre.... Tviler på at du observerte denne frøkena lenge nok til å kunne dra konklusjon om omsorgssvikt

Og en annen ting: Når barnet mitt skriker går jeg over i en slow-motion modus, vet ikke hvorfor men det skjer bare. Vi reagerer alle forskjellig på barnegråt/stress.

Skrevet

Strekkmerker og "hun ligner på deg" fra venninna sier vel sitt.

Usikker på seg selv, helt klart! Kolikk? kansje, innrømmer at jeg ikke har tenkt på det. MEN det var vel heller væremåten hennes som slo meg, og at barnevogna var plassert i ringen av alle rom røyket, og at hun ikke engang så oppi vogna når hun gråt! Kansje ungen ikke var så hypp på å røyke en 20 pakning??

Er ikke gud nei, det har jeg aldri påstått heller.

Skrevet

Herregud,skjerp deg... Du er så fordomsfull at jeg får helt vondt. Du liker å hevde deg ved å se ned på henne. Om ungen fikk røyk på seg,så gikk nok det bra også. Kjenner mange jeg som røyker inne selvom de har barn,jeg gidder ikke å skrike sånn som deg av den grunn.. Dette er så typisk ola nordmann,typisk naboen i vindu fenomen. Bry seg.

Skrevet

(Meg som skriver om kolikkbarnet mitt over her)

Når det kommer til røykingen er jeg enig at det er lite gunstig/ meget uheldig. Litt sårt tema for meg fordi det er såpass mange som er kjapp til å komme med kommentarer når baby gråter (spesielt eldre og foreldre med rolige babyer).

Skrevet

Røyker folk inne sammen med barna sine? Jeg er sjokkert over at noen vil barna sine så vondt. Det mest naturlige for foreldre er da å passe på barna sine og ikke utsette dem for farer som kan gjøre dem syke eller skade dem på noe vis? De er jo det mest dyrebare vi har!

Skrevet

Jenter dette må dere tenke på når dere er ute med babyen deres, dere må oppføre dere for dib poletiet er OVERALT......

Ikke så lett og komme unna dib poletiet...

Kanskje vi kan sende ut noen folk til det virkelige politiet? Har hørt at di har litt lite folk, og vi i dib har visst en hel haug av politfolk:))

Skrevet

Hehe sant det anonym 10:50! Her må man virkelig passe seg;-)

Skrevet

Det jeg kjenner irriterer meg er denne "før så jeg ikke ned på unge mødre, men nå tviler jeg" holdningen i første innlegg...

Jeg ble selv mamma tidlig, som 18åring. Men jeg har vært verdens beste mamma. Nå er jeg 21 og har 2 små. år på foreldremøter, har ikke vært ute på over ett år, og har dagen som foreldre flest. Jeg betaler regningene mine, røyker ikke oppi vogner... Det har da NULL å gjøre med alder det du forteller om!!! Finnes nok en del mammaer odt oppi 30åra også som ikke løfter opp unen så fort han skriker.... Og som røyker nære vogna. Ta deg sammen.

Skrevet

Visst det var så ille burde du sagt ifra, ikke skrevet et innlegg om det her. Det viser bare at du egentlig bare prøver å virke bedre enn henne, og slik baksnakking og bedreviting har ikke eg sansen for iallefall...

Nei, det er ikke bra for barn med mye røyk. Og ja, foreldre bør bry seg om ungene sine og ta dem opp når de gråter. Men det er så mye som kan ligge bak som du ikke vet om....Kansje var det ikke så ille?

Uannsett er det ikke din oppgave å dømme og snakke dritt om henne. Håper ikke du gjør det forann dine/ditt barn, for det synes eg er verre enn røyk!

Skrevet

Skjønner at du reagerte på det jeg. Er enig med folk her om at man kanskje ikke vet helt hva som foregår når man bare går forbi, men syns det er skikkelig ille når folk røyker rundt ungene sine.. Vet det er mange som sikkert blir sure på meg nå, men jeg syns det er ille. Man kan gå litt unna. Alle vet at det ikke er bra å røyke, så syns det er dumt når folk ikke bryr seg om ungen får i seg røyken eller ikke..

Skrevet

eg skjønner også at hun reagerte på det, det er jo ikke bra å røyke PÅ ungen, men det gir henne ikke grunn til å vere så dømmende OG ikke minst dra unge mødre inn i dette.'

unødvendig innlegg rett og slett. hun burde holdt det for seg selv.

Skrevet

Skjønner også at du reagerer, men unødvendig å skrie innlegg om det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...