Gå til innhold

Dere som jobber i Oslo, men ikke bor der

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor bor dere, hvor lang reisetid har dere og hvordan

reiser dere (bil eller off. kom.)?

Hvordan trives dere?

Lurer siden vi vurderer å flytte ut av Oslo.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bor på Langhus, reisetid utenom rush er 15-20 minuttet. I rushen alt fra 35 minutter til 2 timer (snø), men normalt sett rundt 45-60 minutter. Men hjem går det som regel mye kjappere, ca 25-30 minutter om man kommer seg avgårde rett før fire.

Med tog tar det 25 minutter pluss gåing til og fra stasjon, så for meg blir det ca 50-55 minutter.

Skrevet

Dytt

Skrevet

Dytt

Skrevet

jeg gjør det ikke, men mange i min familie gjør. de bor på kolboten/sofiemyr/tårnåsen.

15 min med toget inn og 20 med bil. det tar selvsakt litt lenger tid med bil i rusjen.

egentlig så kommer det mest an på hvor mye penger du har til og bo. jo nermere oslo jo dyrere er det

Skrevet

For å si det sånn,skal du vest for Oslo(mot bærum og den veien),så er alt etter Høvik og utover et sant helvette i rushen! Om du bor i Drammen,Asker eller i Sandvika gjør nesten ingen forskjell,for det er rundt om Sandvika at det virkelig står stille i trafikken. Ville satset på å bo nær togstasjon,buss eller hurtigbåt om jeg var deg,dersom du ikke trenger bil i jobben. På en biltur som tar 25 minutter uten særlig trafikk,bruker vi i mårrarushet opptil 1 time og 20 minutter på en dårlig dag:-(

Skrevet

Jeg bor i moss, har studert i Oslo i mange år og begynner nå å jobbe der. Trives kjempegodt her i moss (og nei - det lukter ikke her, bare ved fabrikken, vi kjenner aldri noe til det). Jeg tar toget, 40 min hver vei, det går kjempefint, veldig deilig med den tida elene på toget syns jeg, kan lese avisa eller bare sove :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...