Gå til innhold

Når sluttet barnet ditt med smokk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså hvor gammel var hxn?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Dagsmokken sluttet hun med noen mnd før hun fylte tre, og nattsmokken noen mnd etter hun fylte tre. Begge deler gikk uproblematisk. Men vi snakket om det i halvannen uke før den forsvant begge gangene. Nattsmokken fikk hun sel vvelge hvem som skulle få, og vi sendte de i posten til bestemor og bestefar.

Skrevet

han ble tre år i oktober og gav den til julenissen i desember :)

Skrevet

Han var rundt to år når han sluttet på dagtid, og 2,5 når han sluttet på natten. Begge deler gikk helt uten problemer.

Skrevet

Folk gjør jo om de vil, men å slutte med dagtutt ved treårsalder er for sent for meg, altså. De har jo masse tenner og greier som kan få skjev tannstilling.

I allefall, tutt på dag forsvant da han var ett år og natt-tutten forsvant da han var 2 (kanskje litt i seneste laget?). Begge deler uten så mye som et halvt problem.

Skrevet

Smokk er ikke neo problem da det gjelder melketenner fikk en venninne av meg beskjed om da de var hos tannpleier for første gang.. Men jeg vet at de sier frskjellig rundt omkring.

Skrevet

Har og fått høre at smokk og melketenner er ikke noe problem.. Her sluttet vi med både dag og nattsmokk da han var litt over 2 år, da kastet vi den i søpla - og han ha ikke spurt etter den siden..

Skrevet

Sluttet på dagtid rett før han ble to år, og på natta 4 mnd etterpå.

Skrevet

Min har ikke brukt smokk på dagtid uten om soving, eller hvis han er syk. Har ikke latt han få den vanen.

Han var 2 år og 3 mnd når vi sluttet med smokken når han skulle sove..

Skrevet

takk for svar:) snuppa var 2 nå i mars, og ho har begynt å bite hull i de.. Og ho går selv å kaster de når de er blitt ødelagt.. Har ikke særlig smokk på dagtid, da jeg prøver å legge de vekk..(vist ho ikke da finner en bortkommen smokk i lekekassa:) Men er ho veldig trøtt og i kosemodus, får ho den... og på natta da selvfølgelig..

Men vet ikke helt om ho er klar for å kutte den ut, selvom jeg forteller henne at om hun ødelegger alle, kan vi ikke ha smokken noe mer..

Skrevet

Eldste sluttet når hun var 3. Minstejenta sluttet når hun var 2 år og 4 mnd, vi bråsluttet. Var så lei av de smokkene. Det er en fryd å være kvitt de.

Skrevet

Sønnen min begynte aldri med smokk han.....

Skrevet

Har aldri hatt dag smokk utenom ved soving.Bruker på natten enda,er 19 mnd snart..

Skrevet

Eldste brkte litt smokk før han sovna ti han var 3 1/2år, da fikk hans selv sende smokken sin til Sabeltann.

Småjentene har aldri brukt smokk, etter de var 2-3mnd, var kun litt halvhjerta sutting....minsta sutter litt på tunga si har jeg sett ( 11mnd) og 2 1/2åringen sutter litt på totten før hun sovner.

Skrevet

Her har det vært smokeslutt to ganger, for begge.

Første gangen var de på ferie med pappen, hvor han hadde funnet ut at nå var det slutt på smokk. Da var de litt over ett og 2 1/2. Han hadde med seg foreldrene sine, og broren og hadde hjelp til å få ungene over på andre tanker.

Jeg klaret ikke opprettholde det da, ungene ble syke, eldste skulle begynne i bhg osv...så smokken kom tilbake, om enn ikke like mye som før.

Eldste sluttet med smokken på dagen igjen en mnd tid etter han begynte i bhg, da var han nesten 3.

Sluttet tvert med både dag og nattsmokken på begge da de var litt over 3 og rett over 2 år.

Gikk kjempefint!

Skrevet

har bare brukt smokk når han skulle sove:-) sluttet med smokk om kveldn da han var 2 1/2 år. sendte smokken til kaptein Sabeltann og Gråtass:-) kjempe realt. skal ha med en smokk når vi skal til Kristiansand i sommer. håper at Kaptein Sabeltann er der å tar den i mot;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...