roxanne Skrevet 12. april 2008 #1 Skrevet 12. april 2008 Mine antagelser er rett -det er nok KIDD på begge (tvillinger). De hadde låsninger i nakke og rygg som terapeuten løsnet opp. Dette har jeg hatt mistanke om og problematiserte det for legen/helsestasjonen da de var babyer (pga skjevt hode), men fikk beskjed om at det ville rette seg selv. Siden de har hatt en god motorisk utvikling, så tenkte jeg at dette ikke var noe problem lenger. Men så så jeg plutselig at det ene skulderen var høyere enn den andre på sønnen min, og søsteren har slitt med tannskjæring om natten. Bestilte time hos manuell terapeut (det er faktisk gratis til de er 12 år, og man trenger ikke rekvisisjon fra lege) og nå er behandlingen i gang.
lille meg.. Skrevet 12. april 2008 #2 Skrevet 12. april 2008 så bra at dere har fått hjelp da!!!Men lurer på:ringte du bare selv til dit på eget iniativ og forklarte problemene og at du ville de skulle skjekkes??Jeg har en toåring,som sliter så enormt på natta(natta i natt har vært en ille natt,han har så godt som smågråte hele natta,bare avløst av han sitter seg opp og skriker høyere,har holdt på slik væ natt siden han var 8 mnder,nå er han 2 år og tre mnder,)så tenkte få en slik til å se på han,lurte bare på fremgangsmåten..
roxanne Skrevet 12. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 12. april 2008 Jeg ringte en terapeut som sto på denne listen: http://www.kiss-kidd.no/index.php/site/behandlere Forklarte situasjonen og fikk time uken etter. Ingen henvisning fra lege, veldig enkelt og greitt. Nattskrekk er også med i symptombildet, sønnen vår har det innimellom og jeg håper at det nå blir bedre.
lille meg.. Skrevet 12. april 2008 #4 Skrevet 12. april 2008 det er iallefall verdt et forsøk tenker jeg,sliter enormt me å få i han mat også,hadde blitt litt bedre på det området,men nå er det bare gått nedover i gjen,uff,er blitt veldi tynn igjen,han har ifølge legen ingen fettreserver påkroppen)utn at det har hjelpt oss så mye liksom..)har fått anbefalt en terapaut her som er spesielt intersert i å jobbe me barn,skal ringe mandag*håpe håpe*
roxanne Skrevet 13. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 13. april 2008 Tenkte bare å dytte denne (til NoDoubt) :-)
NoDoubt Skrevet 13. april 2008 #6 Skrevet 13. april 2008 Så flott at dere fikk hjelp:-) Setter stor pris på at du dyttet den til meg:-) Skal de tilbake på flere behandlinger? Har du merket noe forskjell? Kan jammen bli oppgitte av helsepersonell som sier det går over....
roxanne Skrevet 13. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 13. april 2008 Det er litt kort tid å si noe, men sønnen min har i hvertfall ikke klaget på hodepine mer (han klaget hver dag før) og han har ikke hatt noen tilfeller med nattskrekk etterpå. Han er kanskje ikke så "voldsom" lenger, virker kanskje litt roligere. Han hadde utfall både i nakke og hofte. Datteren min har ikke hatt så mange symptomer, men hun skjærer tenner slik at det er blitt tannskade. Har ikke hørt at hun har skjært tenner etter behandlingen. Hun hadde utfall i nakken. Vi skal tilbake om 4 uker.
NoDoubt Skrevet 13. april 2008 #8 Skrevet 13. april 2008 Spennende:-) Lykke til videre med behandlingen og hold meg gjerne oppdatert:-)
roxanne Skrevet 13. april 2008 Forfatter #9 Skrevet 13. april 2008 Takk :-) Det skal jeg gjøre. Det hadde jo vært en stor fordel å få gjort dette tidligere, men det var da jeg leste siden til KISS-KIDD at jeg skjønte alvoret. At tilstanden ubehandlet kan få mange konsekvenser. Men det er jo bedre å starte behandlingen sent enn aldri, mange får jo aldri den rette behandling for dette og sliter med mange plager.
NoDoubt Skrevet 13. april 2008 #10 Skrevet 13. april 2008 Helt sant. Manuellterapauten "vår" mener at flere av de som er uføretrygdet p.g.a nakke og rygg egentlig er Kiss barn. Så lenge de er under 12 år (eller er det 10 år?) så skal det være fullt mulig å få de friske. Godt dere er igang:-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå