Sjokolade76 Skrevet 11. april 2008 #1 Skrevet 11. april 2008 Jeg har aldri vært inne på denne delen av debatter på BIM, men jeg må si jeg undrer med over hvor alle pappaene er i denne debatten. Både bio - og stepappaer. Her er det jo en hel del med stemødre som tildels virker misfornøyd med både biomor, stebarn og partner. Jeg var sammen med en mann i mange år med to barn, visst var det konflikter mellom mor og far men jeg anså det aldri som mitt problem. Jeg var en han kunne blåse ut til hvis han trengte det, en barna hans kunne snakke med om ting som kanskje var vanskelig å fortelle mor eller far. Men jeg blandet med aldri i avgjørelser mellom mor og far, og jeg nektet konsekvent å ta stilling til problemstillinger mellom mor og far. Og dette gjorde samlivet vårt så mye bedre, da jeg heller så det som min oppgave å fokusere på det positive. Selv da vi hadde våre problemer og gikk fra hverandre, så jeg at dette gjorde det så mye lettere å forholde meg til barna og deres mor. Og selv i dag, flere år etter sender jeg gaver på bursdag og jul, og mailer litt med de alle fire faktisk. Jeg sier ikke at dette var perfekt, men kanskje endel her inne skulle senke skuldrene og ikke være så opptatt av hvem har rett og er dette normalt.
Anonym bruker Skrevet 11. april 2008 #2 Skrevet 11. april 2008 Hehe... Føler virkelig at dette innlegget var siktet til meg... Dette høres kjempefint ut, men for min del mer en "slik funker det i teorien - ikke i praksis"- innlegg... Men flott for deg hvis du klarte å distansere deg såpass... Det er imidlertid ikke like lett bestandig -av mange grunner... Vil bare understreke at dersom jeg og min samboer hadde valgt å gå fra hverandre nå, hadde jeg nok også opprettholdt kontakt med stebarnet og sendt både gaver og brev.. Og dette fordi jeg er veldig glad i mitt stebarn, og han er glad i meg.. Som sagt tidligere så var poenget mitt med innlegget mitt å høre hvordan ting blir praktisert av andre.. Du må gjerne se på det som unormalt å være opptatt av dette, men jeg er det fordi jeg føler biomor krever veldig mye av OSS - altså oss begge to..Og jeg er villig til å strekke meg veldig langt for mitt stebarn.. Men poenget med en slik side er vel kanskje å kunne lufte slike ting, og at både biomødre og stemødre skal kunne komme med sine tanker?? Jeg vil understreke at jeg har et fint forhold til mor og stebarn, og et fantastisk samliv med min samboer... Flott at du fikk det så fint til på din måte, også får jeg prøve å finne min måte å takle dette på... Jeg er helt enig i at fedrene, både ste- og bio, burde være mer i denne debatten.. Det jeg også skulle ønske, mer generelt på denne debatten, er at man kan få innspill påde tingene man faktisk spør om.. Og, for både bio-og stemødrenes del, at vi ikke går så fort i forsvar mot hverandre.. Det hjelper jo veldig lite?? God natt:)
~~DoraDora~~ Skrevet 12. april 2008 #3 Skrevet 12. april 2008 Vel det har seg vel kanskje sånn at fedrene ikke bryr seg like mye som oss kvinner om å løse konflikter. De trekker seg bare bort fra konfliktene de. Ikke ser de noen grunn til å diskutere problemene med vilt fremmede på et nettforum heller. Mannen min gidder ikke bruke ei ekstra kalori på eksen sier han. Når hun kom med nykkene sine før (Hun har gitt seg nå...),så bare lukket han ørene sine, trakk seg vekk og så vips der var alt "borte" for ham. Jeg derimot klarte ikke å overse det hun sa/gjorde. Og siden jeg ikke ville snakke med andre om det (av hensyn til mitt stebarn), så gikk jeg inn her på forumet og luftet tankene mine for folk som ikke visste hvem vi er/eller hvem moren til stebarnet er) Mannen min er av den oppfatning at vi er en familie med egne "husregler", og at særkullsbarnet hans bor hos moren men kommer på samvær her annenhver helg, og da får hun følge våre regler.Han mener at hva som skjer når særkullsbarnet er her, har moren absolutt ingenting med. (Så lenge hun ikke tar noen skade selvfølgelig). Så som sagt har ikke min mann noen problemer med eksen. Han bare overser henne og er totalt likegyldig overfor henne. Mens jeg synes det er kjipt at det er sånn.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2008 #4 Skrevet 12. april 2008 vel, nettstedet her heter barnimagen.com.... ikke akkurat flest mannlige brukere her, og det kan man vel kanskje ikke forvente heller?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå