Gå til innhold

Så tilfredsstillende å være et dyr

Anbefalte innlegg

Skrevet

og vite hvor jeg kommer fra

og hvor jeg skal

og vet hva leve betyr :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg vet hvor jeg kommer fra: tissen til mamma.

Jeg vet hvor jeg skal: I seng.

Jeg vet hva leve betyr: At hjertet slår og hjernen fungerer.

Men jeg er da et menneske..............

Skrevet

jeg finner det ikke tilfredsstillene og vite hvor jeg kommer fra. heller ganske beskymringsverdig.

jeg vet bare halveis hvor jeg skal

og jeg vet mer om og overleve en og leve :P

Skrevet

Homo sapiens, eg. "mennesket med forstand", bet. for den nålevende art av slekten Homo, mennesket — som vi tilhører. Fossilfunn av utdødde menneskearter grupperes forskjellig av forskerne; nyere oppfatning regner med en utvikling fra H. rudolfensis, for ca. 2,6 mill. år siden. En utviklingsgren ender med H. erectus, fritt oversatt "det oppreiste menneske", fra ca. 2 mill.—0,4 mill. år siden. Fra H. habilis, "det redskapsbrukende m." for ca. 2 mill. år siden, går en gren som ender opp med H. sapiens, også kalt → Cro-Magnon-m., som opptrer for ca. 100 000—40 000 år siden. H. neanderthalensis, → neandertal-m., som kom for ca. 0,3 mill. år siden, blir nå klassifisert som egen art, etter tidligere å ha blitt anført som en egen underart sammen med H. sapiens. Begge har sitt utspring i H. heidelberensis, men neandertal-m. ender blindt i en egen gren, etter å ha blitt avløst av Cro-magnon-m. Det diskuteres likevel fortsatt om spredningen av menneskearten skjedde før eller etter at underarten H. sapiens oppstod. → mennesker, fossile

(Caplex.no)

Skrevet

Og jeg tar det som det kommer:-)

Skrevet

nei du tar de som kommer ;-)

Skrevet

Det beste med å være dyr er vel muligens at man gjør bare naturlige ting...helt uten at noen andre dyremammaer stiller spørsmåltegn ved om det er ekkelt eller ikke. Blir liksom ikke så mye "herregud, nå dret hun i skauen igjen...etter å ha gitt ungen sin melk" Skikkelig guffent:S

Skrevet

Som menneske dør du så sakte at du tror du lever.

(det ble sikkert ikke skrevet ned i forfatterens lykkeligste øyeblikk...)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...