Gå til innhold

Når bør man gå til legen?


fredagsbarn

Anbefalte innlegg

Jeg fant ut at jeg var gravid i dag, 8 dager etter IKM. Hvor snart bør jeg skaffe meg en legetime? Og hva skjer første gang man er hos legen?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest skorpion

Hei!

 

Du kan jo ringe å bestille en time nå, men du får nok ikke før du nærmer deg 12 uker. Du må ha med urinprøve, tar blodprøver, og enten blir du henvist til gynekolog eller så tar legen undersøkelsen. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det varierer veldig når legen vil at du skal komme inn føste gangen. Jeg fikk time 14 dager etter at jeg ringte. kommer da til å være 6+4 ved første lege besøk. Tror dette er ganske tidlig, men er føste gangen for meg, så syns det var veldig deilig å få komme inn så tidlig!

Fikk beskjed om å ta med urin prøve fra morgen urin. Ellers vet jeg ikke noe om hva som ska skje der.

Ring legen din å hør hva de har å si.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du vil dra til legen så drar du:) Du har sikkert masse spørsmål, det hadde jeg og fikk time når jeg var mellom 5-6uker på vei. Det var veldig godt:) Hun gjorde ikke så mye, vi bare pratet, hun vet at vi har slitt lenge med å få dette til og var veldig glad på mine vegne:)

 

Skal til den 1 svangerskaps kontrollen 5 mai, da er det helsekort å alt sånt, fikk ikke det nå siden det er så tidlig ennå! Men det er forståelig.

 

Jeg synes de legesektretærene kan være ganske så frekke.. Må liksom fortelle alt om hvorfor du skal ha time, det har ikke dem noe med.. En vennine av meg hadde sagt hun var gravid, sa sa sekretæren, ja hva skal du gjøre med det... Merkelig!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk for svar :) Jeg ringer legen på mandag og bestiller time. Så får de avgjøre hvor snart det blir.

 

Bør samboeren min være med? Vil gjerne involvere ham mest mulig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du vil ha han med første gangen skal du absolutt gjøre det, det er opp til dere, å ikke legen, det er like mye deres begges barn.

Nei ta han med :)

å siden dette er det første barnet deres, er det sikkert EKSTRA spennende for dere begge :) jeg anbefaler å ta han med!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

vi har årlig legetime med jobben. er ikke noe som kommer til arbeidsgiver så jeg tar den likegodt som en bonus time

 

skal nå på fredag så da er jeg vel uke 6 + etter eller annet...

 

skal ikke ha gynekolog time, tok celleprøve da jeg tok ut spiralen i januar. og resten tar jeg på ultralyd med mindre det skjer noe før da så klart

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...