Sjefsmegga Skrevet 11. april 2008 #1 Skrevet 11. april 2008 Bestillt meg mooncup fra krusedull jeg også, tok det lang tid før du fikk din? Jeg håer jeg får den før jeg får neste mens om ca 2 uker. lør vanvittig mye, håper dette funker bedre...går jo sabla mye bind og tamponger, håper jeg slipper å tenke på å handle inn 3 pakker bind og like mange pakker tamponger hver mens periode mer.
Lisa & lille Noah<3 Skrevet 11. april 2008 #2 Skrevet 11. april 2008 Unnskyld at jeg sniker og blander meg inn, men hva er mooncup?
meg & to små vampyrer Skrevet 11. april 2008 #3 Skrevet 11. april 2008 Nei, det tok ikke så lang tid. 3-4 dager tror jeg:) Jeg merket at jeg ikke kan bruke den på de verste dagene. Da rant det så mye at den lakk. Men de siste 4 dagene gikk det bra! Og det er deilig å slippe å utsette seg for tamponger som tørker en ut de dagene man ikke trenger det. Men det spørs jo på hvor mye du blør. Sånn tl info, det er ml-mål på den, slik at man kan få oversikt over mengden om man vil. Det er bra for oss blødere. Og utfra det jeg har funnet ut så er 50 ml på en hel mens vanlig blødning å regne og 80 ml regnes som kraftig. Sån offisielt.
meg & to små vampyrer Skrevet 11. april 2008 #4 Skrevet 11. april 2008 Lisa: http://www.krusedull.net/krusedull/ søk her eller på nettet:) Trøtt og orker ikke skrive alt igjen:)
Sjefsmegga Skrevet 11. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 11. april 2008 Kan ikke tenke meg at jeg blør så lite som 50ml, for etter jeg fikk nr 3 så blør jeg i 9-11 dager og på de værste 3-4 dagene må jeg ha tena om natta og panta grønne tamponger og bind som må skiftes anna hver time på dagtid...sikkert en ahlv mens i en tampong..men skal bli intressant å måle nå da...så jeg finner ut hvor jævlig det er....jeg spiser jern daglig og tar dobbel dose når jeg blør.
meg & to små vampyrer Skrevet 11. april 2008 #6 Skrevet 11. april 2008 Ja, høres ut som du blør en del mer enn meg Ugla. Jeg blør mellom 180 og 200 ml per blødning og det er jo da ganske mye. Jeg har begynt med jern igjen selv nå og skal fortsette med det så lenge jeg blør. Men du vet jo hva de har snakka om for meg, så...
Sjefsmegga Skrevet 11. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 11. april 2008 huff...såpass ja...da er det kansje ikke så rart formen min er så dårlig som den er...tenker ikke over hvor mye jeg blør...har time om ca 3 uker til gynekolog, er jo himla mye ventetid på sånt her.. Mamma var å brente??? noe greier i livmora, blødde litt mindre etter det, men hun sa at da må man være ferdig med å få barn...jeg er usikker på om jeg er det...hadde jeg vært sikkert kunne de glatt fått fjerna hele inventaret....så jeg hadde sluppet det her mer..
meg & to små vampyrer Skrevet 11. april 2008 #8 Skrevet 11. april 2008 Ja, de fjerner jo deler av slimhinnen egg fester seg i, så fruktbarheten reduserer kraftig hver gang man gjør det. Fjerne hele livmoren går jo også an *drømme* Ikke alle gynekologer som tar dette seriøst, men om man har prøvd alle hormoner osv og ikke får noen virkning og er sikker på det med barn, så er det bare å kjøre på! Tenk da, drømme, å ikke hele tida være redd for lekkasje, ikke planlegge livet etter tampongbytter, ikke være slapp og trøtt hele tida... Jeg håper jeg kan få noen slike år også etterhvert:)
Sjefsmegga Skrevet 11. april 2008 Forfatter #9 Skrevet 11. april 2008 Det er faktisk så ille at jeg lurer på hva jeg skal gjøre når jeg er ferdig med permisjonene siden jeg blør så kraftig som jeg gjør....alltid redd for å blø igjennom..måtte lure meg hjem etter barndåpen på minsta for å skifte, da kjente jeg det rant igjennom på tross av at jeg skifta og hadde dobbelt opp rett før vi dro...takk og lov for langt skjørt og at det skjedde da jeg satt meg inn i bilen...drittlei det der..
meg & to små vampyrer Skrevet 11. april 2008 #10 Skrevet 11. april 2008 Ja, det er så ekkelt å føle seg sånn. Man kan bli paranoid av mindre. Det kan hende den mooncupet lekker for deg på de tyngste dagene. Eller det kan hende jeg er rart utforma der nede, den var jo riktig plassert med vakum og alt.. Jeg syns du skal be legen om mer hjelp. + bestemme deg for om du skal ha et barn til kjapt. Jeg fikk som sagt beskjed om å bli ferdig med barn så kjapt som mulig av min gynekolog nå...
Sjefsmegga Skrevet 11. april 2008 Forfatter #11 Skrevet 11. april 2008 Skal rådføre meg med ham ja....men håper på at mooncupen kansje funker for meg :-) Jeg lever i hpet i hvertfall...må jeg bruke bind i tillegg de værste dagene så er jeg vandt til det :-) Kan bli litt kjekt på natta siden jeg ikke liker å bruke tamponger da....
meg & to små vampyrer Skrevet 11. april 2008 #12 Skrevet 11. april 2008 Ja, skjønner. Det er jo fint å slippe tamponger der man kan. Hvertfall i fh til hvor mye som tilsettes de av blekemiddel osv..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå