Sunniva78 har to små Skrevet 11. april 2008 #1 Skrevet 11. april 2008 Gutten vår er fornøyd stort sett hele dagen, men når klokken bikker sju-åtte på kvelden begynner rotingen... Tror han er veldig trøtt, men er ikke mett nok til å sove for natta så tidlig på kvelden. Og når han raser som verst er det ikke lett å gi ham pupp heller. Det blir mye byssing og bæring før han endelig sovner i 22-23 tiden. Da sover han i 6-8 timer før det er mat igjen. Kanskje noen har tips om hvordan vi kan få ham i seng tidligere?
Sunniva78 har to små Skrevet 11. april 2008 Forfatter #2 Skrevet 11. april 2008 Han er forresten 2 mnd i morra:-)
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 12. april 2008 #3 Skrevet 12. april 2008 Kolikk? Hva spiser han? Gulper han mye? Hvordan var fødselen? Når er han født i forhold til termin? Er det spesielle stillinger han gråter mer i enn andre?
anonymus 2 små Skrevet 12. april 2008 #4 Skrevet 12. april 2008 Sånn var min også. Noe som hjalp veldig for oss var å få han til å sove litt før jeg legger han. Han legges for natten kl 19. Jeg legger han til puppen i 17-17,30 tiden og lar han sove litt der. En halvtimes tid. Så setter jeg på han pysjen,, demper lys og bysser han litt. Kl 18.30 så legger jeg han til puppen igjen og legger han i sengen kl 19. Da småsuttrer han i ett par min før han sovner. Gutten min var rett og slett overtrøtt, og det endte med hylskriking hver kveld,, og fikk ikke lagt hjan før i 23 tiden før vi begynte med den lille luren.
Sunniva78 har to små Skrevet 12. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 12. april 2008 Nei, jeg tror ikke det er kolikk... Han har hatt vondt i magen noen kvleder før, og det merker vi. Da trekker han bena opp under seg. Dette er annen skriking. Han får kun mm, og gulper veldig lite. Det var en tøff fødsel, tok 20 timer. Men kom ut på vanlig vis. Han kom 1 uke etter termin, jeg ble satt igang pga lite fostervann. Han skal helst bæres oppreist, liker ikke å ligge. Bare han får følge med er alt så mye bedre:-) Spørs om vi må prøve litt hardere med å legge ham tidligere ja. Men jeg er litt redd for å ødelegge den fine rytmen vi har på natta også... Han sover i 6-8 timer før han skal ha mat, etter det sover han i 2-4 timer igjen. Vel, vi får prøve å se! Takk for svar:-)
Elise_80 Skrevet 12. april 2008 #6 Skrevet 12. april 2008 Gutten min er også sånn, sover og er blid på dagtid. Men om kvelden snur det seg, og han sover lite og er sutrete. Han er også straks to måneder og får MME. Jeg har begynt å trille en tur i 6-tia, da sover han kanskje en time i vogna og det hjelper masse. Han får også mat ofte, og vil ha mye kos og kroppskontakt. Sover helst i armene våre. Ikke så mye grining, bare sutring egentlig. Etter kveldsstellet i 22-tia får han siste måltidet og så i seng. Da sover han 5-6 timer før neste måltid. En baby skal visstnok grine i 2-4 timer per dag, min griner mye mindre. Da tåler jeg litt roting på kvelden Om et par måneder har vi sikkert begynt med grøt, og da forandrer det seg kanskje igjen.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2008 #7 Skrevet 12. april 2008 Vi hadde det også sånn da vår lille var på den alderen. Løsningen for oss ble å legge han tidligere, helst før skrikingen pleide å begynne, han var overtrøtt. Så nå legger han seg 19, mat i 4-tida og så sover han til ca 7. Ville prøvd dette hvis jeg var deg! Han sover jo allerede litt lange intervaller på natta da, så det funker sikkert bra! Jeg syns ihvertfall det er mye bedre å ha en blid baby, voksentid på kvelden fra kl.19 og så heller stå opp litt tidlig!
Anonym bruker Skrevet 12. april 2008 #8 Skrevet 12. april 2008 Fatter ikke hvorfor folk driver å holder ungene så lenge våken på kvelden for at de skal sove lenge på morgenen, prøv å legg han tidligere så skal du se det funker, han er helt sikkert overtrøtt! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 12. april 2008 #9 Skrevet 12. april 2008 Høres kjent ut.. Min gutt er slik til tider, og da har han enten luftsmerter eller så er han overtrøtt...Sltsomt da, roer seg nesten bare ved at jeg går rundt med han...Det går seg nok til ettterhvert.
Minnie Mom Skrevet 12. april 2008 #10 Skrevet 12. april 2008 Jeg vil tro at han er overtrøtt. Prøv å legge han tidligere. Tulla vår er 3 mnd og har lagt seg kl 18 siden hun var et par uker.
Trine_80 Skrevet 12. april 2008 #11 Skrevet 12. april 2008 Min gutt er også slik, men ikke hver eneste kveld nå lenger. Så jeg krysser fingrene og håper at det er forbigående nå.. Småen her er 7 uker i dag, og har disse "hamstre-kveldene", og han blir sint fordi jeg til slutt har så lite melk til ham. Til de av dere som tror det er fordi de er overtrøtt - han kan ha sovet 1-2 timer på ettermiddagen før hamstre-perioden starter (fra ca 16-17). Skulle jeg lagt ham kl 19 - kunne jeg bare bosatt meg på soverommet til kl 1-2. Først da er han mett og fornøyd for å sove 2-3 timer til neste måltid.. ...og ja, jeg har nok melk. Han har lagt på seg 2 kilo på 6 uker. Så jeg skjønner frustrasjonen over å ha en svett sinnatagg på fanget kveld etter kveld!
Trine_80 Skrevet 12. april 2008 #12 Skrevet 12. april 2008 Glemte å si: Sunniva78 - finner du en løsning så del den gjerne med meg!! Er løsningen å få ham i seng tidligere, så skal jeg selvfølgelig begynne med det! :-) - sitter gjerne noen kvelder på soverommet for å slippe sinnatagg-fakter! ;-)
05juli Skrevet 12. april 2008 #13 Skrevet 12. april 2008 Vår baby er tre mnd og legges kl syv. han sover fra 1630 til 17, og er ganske irritert fra 17 til 19. Må skikkelig tyne han før han kan legges kl syv. Rart, men er bare slik det er har jeg funnet ut, sikkert sliten etter dagen.
Sunniva78 har to små Skrevet 12. april 2008 Forfatter #14 Skrevet 12. april 2008 Må nesten svare en anonym over her... Jeg prøver ikke å holde gutten våken for at han skal sove lenge på natta/morgenen. Absolutt ikke! Tror det er slik som med babyen din Trine, det virker som at han spiser seg opp på kvelden for å kunne sove slik han gjør på natta. Spiser nesten hver time, og er vel derfor han kan sove opp til 8 timer i strekk også. Vel, vi får vel bare prøve oss frem, men godt å se at det ikke bare er vi som har urolige kvelder med trasking frem og tilbake på stuegulvet;-)
Anonym bruker Skrevet 12. april 2008 #15 Skrevet 12. april 2008 He, he Sunniva, hadde tenkt å skrive akkurat det samme innlegget selv ) Har ei tutte på 9 uker som er veldig grinete om kvelden. Hun er veldig irritert, men tror ikke det er kolikk for hun roer seg når hun få bade eller ligge naken å spratle. Hun får morsmelk på flaske så jeg vet at hun drikker nok om kvelden, så sult er det heller ikke. Virker bare trøtt men klarer ikke roe seg. Ser flere gir tips om å legge barnet tidligere på kvelden, men problemet mitt er at hun bruker minst to timer på å sovne, så om jeg legger henne kl 20 så sovner hun ikke før 22. Hun sover veldig godt om natten (opp til 6 timer før hun får mat), og hun sover masse om dagen. Har ingen råd til deg... men "godt" å se at det er andre som sliter med samme problemet! Vil gjerne ha råd dersom noen har:O)
C&L snart m BaBy igjen Skrevet 12. april 2008 #16 Skrevet 12. april 2008 Datteren vår har også en del sånne kvelder..De siste dagene roter hun til halv to på natten..Skal prøve å begynne med kveldsrutinene mye tidligere..Håper det hjelper.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2008 #17 Skrevet 12. april 2008 Dere som legger baby kl syv, når legger dere dere selv da? Grunnen til at jeg legger småen kl ti er at da legger jeg meg også. Sånn at jeg får glede av den lengste soveperioden hans.. hadde stuppet om jeg hadde fått mindre søvn enn nå. Innlegget her er forresten akkurat som å lese om gutten min på syv uker:)
05juli Skrevet 12. april 2008 #18 Skrevet 12. april 2008 jeg legger gutten min kl syv og legger meg selv ca kl ti. han sover til kl syv dagen etter, med varierende mat pauser. Alt fra tre til to.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2008 #19 Skrevet 12. april 2008 Vi legger mini kl.19, jeg selv legger meg mellom 22-23. Står opp kl.7-8, en matpause ca i 4-tida.
Sunniva78 har to små Skrevet 12. april 2008 Forfatter #20 Skrevet 12. april 2008 FOLKENS...! Junior sover søtt i senga si, UTEN raseri og hylig i forkant...!!! Han sovnet litt før ni, og hele kvelden har vært som en drøm:-) Nå skal jeg ikke være for tøff her, vet ikke hvordan fortsettelsen på kvelden blir. Men det virker lovende... Han sov en liten dupp klokka halv sju, og fikk to tette måltider klokka sju og åtte. Nå blir det samme prosedyre i morra, er spent på om vi klarer å få inn denne nye rutinen nå!
allis. Skrevet 12. april 2008 #21 Skrevet 12. april 2008 Tuppa mi var også veldig urolig på kvelden, utilpass og sutrete.. Hun begynte sånn i syv tiden. Jeg la merke til at hun roet seg straks vi gikk uti sengen, sovnet ikke med en gang men hun ble rolig. Så vi begynte å legge henne tidligere, sånn kl 19. Hun slo seg til ro i sengen, etter å ha fått pupp i senga. Er ikke sikkert det er akkurat sånn med din gutt men dette ble løsningen for oss. Tror jenta mi var overtrøtt og sliten, er varmt på stua, tv`n står på, vi bærer og hemser på henne så hun syntes det var godt å komme på soverommet tror jeg, kjølig og rolig der... Når hun ble sånn urolig på kvelden så ville hun ikke sitte i fange, var urolig ved puppen osv, så vi la oss på gulvet sammen med henne, og det likte hun veldig godt, det gjør hun enda å.. Hun er ofte slik nå og, blir så urolig i fange så da legger jeg henne ned litt, tror det er godt for henne å få bevege seg litt som hun selv vil, for henne blir det slitsomt å være i armene hele tiden, er jo ikke bra å bli "overstimulert" heller.. Sier ikke at det er slik hos dere men ville bare fortelle om oss, så kan du jo prøve noe av det vi gjorde hvis du vil.. men det kan jo væe noe annet som gjør at din gutt er urolig , er du som kjenner han best! Ellers er jo alle spedbarn litt mer utilpass på kvelden enn på dagen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå