Gjest Mamsen til 2,5 jenter Skrevet 11. april 2008 #1 Skrevet 11. april 2008 Forrige uke hadde eldste datter vannkopper. Denne uken har yngste hatt vannkopper. Gjett hva? I dag har jammen mannen min fått vannkopper... Jeg er så lei sjuke unger, og nå får jeg vel den verste pleietrengende...?! Men spørsmålet er egentlig; er det farlig for meg å være utsatt for smitte over så lang tid? (Jeg hadde vannkopper som barn)
Gjest Skrevet 11. april 2008 #2 Skrevet 11. april 2008 Nei. Så sant du ikkje berre hadde det så vidt då du var lita, og derfor kan få det "skikkelege angrepet" no. Har ein hatt det, slipp ein å få det igjen. Men generelt er det verre for voksne enn barn å få det, så håpar din mann har vore til lege. Stå på, dette går nok fint!
Gjest Mamsen til 2,5 jenter Skrevet 11. april 2008 #3 Skrevet 11. april 2008 Takk for svar Jeg hadde det "skikkelige angrepet" som barn, så jeg er ikke redd for å få vannkopper. Men hvordan er det med brennkopper og helvetes ild. Kan jeg utvikle det når jeg utsettes for smitten over så lang tid? Mannen har ikke vært hos legen, bør han det?
Vannmann-86*med-liten-Emil Skrevet 11. april 2008 #4 Skrevet 11. april 2008 Min fastlege ba meg nettopp om å holde meg unna alle barnesykdommer, også vannkopper som jeg hadde som lita jente. Hvorfor vet jeg ikke, men det var det han sa. Ikke for å skremme altså!
elin og gutta;) Skrevet 12. april 2008 #5 Skrevet 12. april 2008 tror ikke vannkopper vil skade babyen uansett.... røde hunder vet jeg kan være farlig. en barndomsvenninne som ble døv fordi mamman hadde det i sv.skapet. husker jeg hadde vannkopper da jeg var 15.... ble kjempesjuk. er visst værre jo eldre en blir. så du må nok belage deg på en "dødssyk" mann ja.... min hadde i alle fall vært skikkelig ynkelig..... bare kjør på med ibux og paracet til han og smør på kløestillende først som sist....så kanskje han sover seg litt igjennom det:)
nussie Skrevet 12. april 2008 #6 Skrevet 12. april 2008 Du skal nok være litt forsiktig i forhold til vannkopper også,selv om du har hatt det.Som gravide har vi dårligere imunforsvar og lettere mottakelig.Du får jo ikke vannkopper igjen,men du kan utvikle helvetesild ut av det.Snakker av erfaring.Da jeg nettopp hadde født datteren min for snart 6 år siden hadde jeg så dårlig imunforsvar at jeg utviklet helvetesild.Da kunne jeg ikke bade datteren min eller være nær hud til hud før jeg var blitt behandlet,fordi jeg kunne smitte henne slik at hun kunne få vannkopper og da hadde hun måttet bli lagt inn på barneavd.men det gikk heldigvis bra og hun ble ikke smittet. Men er jo ikke sikkert det gjør så mye når man går gravid da..det tør jeg ikke si,men er jo greit å sjekke med en tlf til legevakta f.eks. Lykke til!
Gjest Mamsen til 2,5 jenter Skrevet 12. april 2008 #7 Skrevet 12. april 2008 Gubben måtte kapitulere og ta en tur til legen, han fikk to typer medisin som er viktig for voksne å få ved vannkopper. Jeg tror jeg skal satse på å sove i et annet rom enn ham, tenker at kroppskontakt ikke er av det beste i dagene som kommer. Kanskje det er større fare for helvetesild dersom jeg kommer i direkte kontakt med væskende vannkopper? Noen som vet?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå