Gå til innhold

krampe i foten og leggen :o(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei...

Noen andre som sliter med krampe i beina om natten/morningen??

Har hatt det no i 3-4 netter på rad.. Lurer på om det er "normalt" når man er gravid.. Drikker ca.1 glass med melk og nesquik om dagen.. Men drikker ikkje rein melk..

Noe som kan hjelpe mot krampe??

Håper på svar :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har forstått det som at mange får kramper når de er gravide, har hatt et par ganger selv. mener banan skal være bra for å forebygge mot kramper.. når de først har kommt er varmt vann og/eller massasje veldi effektivt for å stoppe de.

lykke til

Skrevet

jeg har kramper hver eneste natt og kveld.. tar masse kalsiumtilskudd (er ikke så veldig gla i melk - har tatt litt avstand fra det etter 3mnd med morgenkvalme). men heldigvis holder det å bare dytte litt fra f.eks på sengen, så går det over.

Skrevet

Sliter selv med veldig urolige ben på kveldstid og våkner av og til med krampe i leggene på natten.

Det som er beste medisin når krampene står på er å tøye. Hører flere si at de ikke klarer å tøye pga at det er så vondt, men tøying hjelper!! Opp og ut av senga, len deg mot senga/en vegg -opp på "tå" med strake ben og tøy til krampa blir helt borte.

Få din kjære eller prøv selv å maser leggene på kveldstid og tøy leggene godt før du legger deg, verdt et forsøk :)

Skrevet

om du lager det et bånd av ull og knyter rund ankelen ev nederst på foten så hjelper dette utrolig bra... legg krampe er jo noe av det verste jeg vet.... det er så sinnsykt vondt når det står på.... finger "hekla" et bånd selv en gang og gikk med det og det funka flott!!!

Skrevet

Til dere som tar kalsium mot leggkramper, har dere fått det anbefalt? Selv tar jeg magnesium mot leggkramper, og det står på esken (Bio-Magnesium) "kan hjelpe mot lette kramper i bena"

Leste i dag i NU 15/08 i en spalte fra homeopat, hvor det svares at om man tar kalsium bør man ta magnesium i tillegg..... "Grunnen til at jeg gjør oppmerksom på at man alltid bør ta tilskudd av kalsium sammen med magnesium, er følgende: Forestill deg at magnesium er en trillebår som skal frakte kalsium vekk fra muskulatur og inn til skjelettet. Uten denne trillebåren hoper kalsium seg opp i muskulaturen og kan føre til sammentrekninger og mye smerte. Det heter seg at magnesium er det krampeløsende mineralet."

Skrevet

Utrolig men sant!!

Legg en kniv i rustfritt stål under madrassen i fotenden og vips forsvinner krampene. Hvis de kommer tilbake etter en stund kan du vaske kniven og legge den der igjen. Dette har hjulpet meg i to svangerskap. Man tror det ikke før man får prøvd det!! Lykke til.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...