Anonym bruker Skrevet 11. april 2008 #1 Skrevet 11. april 2008 Jenta mi på 3 mnd har fryktelig hard avføring, kjemper skikkelig når hun skal bæsje (noe som skjer 1 gang i uka..) Hun blir fullammet og skal jo egentlig ikke få forstoppelse. Jeg ser her at noen gir barna sine ekstra vann.. Kan høyere vanninntak gjøre avføringen litt enklere å få ut? Om ikke, er det noen som har noen luretrix unntatt malt?
Anonym bruker Skrevet 11. april 2008 #2 Skrevet 11. april 2008 Vet du at avføringen er hard? Helt normalt at det kan gå lang tid mellom hver gang når man fullammer. Jenta mi har 14 dager i mellom noen ganger. Jobber for å få ut, men det som kommer er ikke hardt.
Anonym bruker Skrevet 11. april 2008 #3 Skrevet 11. april 2008 Jeg har jo igrunn ikke så mye å sammenligne med da.. Så det kan jo hende den er helt normalt for alt jeg vet.. Men når hun ligger på stellebordet med bena opp, så hender det at jeg ser avføringen komme (beklager litt voldsomme detaljer), og da ser den ganske hard ut.. Og hun vrir seg og krøster uten at noe kommer. Noen ganger får hun ut en liten "propp" med hard avføring, og etterpå kommer bløt avføring (og mengder ut av en anner værden) Men det er kanskje bare slik det er med brystbarn?
Anonym bruker Skrevet 12. april 2008 #4 Skrevet 12. april 2008 Dette er nok normalt. Mn helsesøster fortalte at i sin 30 år lange karriære hadde hun aldri vært borti et brystbarn som var forstoppet :-) Gutten vår hadde også avf en gang i uka, og da kom det utrolige mengder!! Så du skal ikke bekymre deg!
Anonym bruker Skrevet 12. april 2008 #5 Skrevet 12. april 2008 Hun er nok ikke dehydrert (det blir man ikke på morsmelk). Men et tips kan være en q-tips eller et termometer forsiktig opp i rompa, så kan avføringen "løsne".
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå