Gjest Skrevet 11. april 2008 #1 Skrevet 11. april 2008 Gruer meg så fælt til å føde igjen. Har termin i august.
Monajenten Skrevet 11. april 2008 #2 Skrevet 11. april 2008 Min fødsel nr 2 var en drøm i forhold, selv om jeg fødte uten smertestillende og det tok under to timer fra første rie til han var ute.
Go`mamma`n... Skrevet 11. april 2008 #3 Skrevet 11. april 2008 Min første fødsel var rask og "enkel" Min andre fødsel var enda raskere og "enklere"
blittmamma07 Skrevet 11. april 2008 #4 Skrevet 11. april 2008 min nr 2 var mye lettere enda det var 13 år i mellom. mye pga at nå visste jeg hva jeg gikk til og brukte kroppen riktig. forrige gang tenkte jeg at dette har så mange andre klart før meg så dette går greit. (det gjorde det ikke men nr 2 gikk kjempelett. hadde ikke gruet meg hvis jeg skulle føde igjen og det gorde jeg etter nr 1 for å si det mildt ...
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 11. april 2008 #5 Skrevet 11. april 2008 Utrolig, utrolig, utrolig mye lettere enn første.
Crazy mama Skrevet 11. april 2008 #6 Skrevet 11. april 2008 Myyyyyyyyye lettere med fødsel nr 2. Jeg visste hva jeg gikk til, det betydde mye for meg å kjenne igjen gangen i det. Jeg var roligere og mer kontrollert, spesielt under pressingen. Lykke til, dette går bra!
☆lillastjerne☆ Skrevet 11. april 2008 #7 Skrevet 11. april 2008 Som regel er fødsel nr 2 lettere:) Går bare fint, ikke gru deg, da blir det bare verre!!! Lett å si, men prøv iallefall;) ) Lykke til =)
Bare jeg er meg :o) Skrevet 11. april 2008 #8 Skrevet 11. april 2008 Nr 1. 48 timer i helvete. Tre uker på intensivavd på lillemann og lang tid før jeg kom meg på beina igjen. Nr 2. 12 timer fra vannet gikk. Fem timer fra første rie.Drømmefødsel. Dro hjem med frisk baby dagen etter.Og formen min var super.
r r r Skrevet 11. april 2008 #9 Skrevet 11. april 2008 Må sammenligne nr2 og nr3 jeg da - hadde ks med nr1. Fødsel nr.2 varte lenge. Fikk epidural tidlig fordi det gjorde så vondt. Men, da kjente jeg heller ikke noe da jenta måtte ut med vakuum og jeg revnet fra a til å. Med nr3 var det hele over ganske raskt. Var ikke på sykehuset mer enn 4 timer (12 timer med nr2) før minsten var ute. Trengte ikke smertestillende og revnet nesten ikke. Så hos meg også var den andre fødselen lettere enn den første. Ikke noe å grue seg til!
Sjefsmegga Skrevet 11. april 2008 #10 Skrevet 11. april 2008 Hver fødsel har vært en fantastisk flott opplevelse for min del, nr 2 kom 7år etter nr 1 så kroppslig var det som en førstegangsfødsel på mange vis, og den var satt i gang. Men for et KICK, fødsel nr 3 var faktisk litt tøffere i utdrivinga enn de to andre men gikk supert da også...så jeg har vært heldig. Prøv å ikke gru deg til selve fødselen, forsøk heller og fokusere på resultatet, en fødsel kan aldri spås på forhånd, men vanligvis er fødsel nr 2 lettere enn nr 1... Min mor hadde en helt for jævlig fødsel da hun fikk meg, men had tre helt greie og fine fødsler etter :-)
Bibi m/2 nå (",) Skrevet 11. april 2008 #11 Skrevet 11. april 2008 Hmm...gikk hvertfall raskere 1 gang - 13 timer 2 gang - 6 timer Men slet mer 2 gang etterpå pga bekkenløsning som jeg ik hadde 1 gang, ellers vil jeg nok si det gikk heftigere, men heldigvis raskere (dobbelt så raskt) enn 1 gang ja Masse lykke til =) Går nok kjempe fint skal du se !!
~sjiraff~ Skrevet 11. april 2008 #12 Skrevet 11. april 2008 Min nr 2 var verre, men det var fordi han ikke hadde vridd seg ordentligg og fordi han satt fast. M en den gikk mye fortere..
Lykke ♥gutt05 & jente08♥ Skrevet 11. april 2008 #13 Skrevet 11. april 2008 JAAA! Min første fødsel tok 21,5 timer, og jeg presset i over 1 time... Hadde epidural, og sverget på å aldri føde uten... Men med snuppa var jeg på sykehuset 30 minutter før hun var ute, så sier seg selv at jeg ikke rakk smertestillende.. Feilvurderte litt, trodde selv at jeg ville ha ca 5 cm... Men fikk pressrier på mottaksrommet, og ble trillet i all hast inn på en fødestue:p Presset bare 4-5 ganger før hun var ute. Var ikke like vondt å føde siste gangen syns jeg.
2nj♥ Skrevet 11. april 2008 #14 Skrevet 11. april 2008 Jepp, iallfall så var min fødsel nr.2 både mye lettere og raskere enn nr.1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå