Anonym bruker Skrevet 11. april 2008 #1 Skrevet 11. april 2008 Sønnen min har den siste uke bare drukket 3-4 dl i døgnet. Før drakk han ca 6. MMe og vann. Spiser ok dvs 2x full porsjon grøt, 1 middagglass og en boks fruktpure. Virker som han har mistet lysten på melka. Han drikk td bare ca 50-100ml i slengen og begynner deretter å tullle /frese og får ikke i ham mer. Han er 8 mnd og får colett. Er heller ikke så hypp på vann, drikker noen slurker med vann når jeg byr ham. Erfaringer på hva jeg kan gjør?
Gjest Skrevet 11. april 2008 #2 Skrevet 11. april 2008 sånn er det her også. vi har omtrent samme mat mengde som dere. men vi har 3 grøt måltider da og 1-2 fruktbokser. melk er han lite interessert i. kun på natta vil han ha ei hel flaske melk(240ml).. tror nok det kan komme av at grøten inneholder jo melk så det kan jo hende dem får i seg det dem vil ha av melk der?? men her går det masse vann da. har du prøvd med litt sukker fri juice til han?? du får kjøpt sånn spess til barn. står i barnemat hyllene. kunne jo prøvd å blande det i litt vann eller gi det rent og se om han vil ha det.
Anonym bruker Skrevet 11. april 2008 #3 Skrevet 11. april 2008 Heisann! Ja det kan nok godt hende de er litt melke lei. Har prøvd å blande meierienes eplejuice med vann, har ikke ville hatt noe mer. Skal ta å prøve en slik sukkerfri juice fra barnehyllen, sikkert litt flere smaker å velge mellom. Skal og prøve nye kopper, har Avent sin og den lekker ned i nesen. Det kan jo og være at han ikke liker å drikke av flasketyten. Får prøve meg frem på det. Håper det ordner seg snart, vi skal til syden om en mnd og da vil jeg helst slippe å stresse med å ikke få i ham nok væske.
Anonym bruker Skrevet 11. april 2008 #5 Skrevet 11. april 2008 Sukkerfri juice? Du mener ikke nektar? Vanlig juice er vel ikke tilsatt sukker?
Anonym bruker Skrevet 11. april 2008 #6 Skrevet 11. april 2008 Ja har brukt Avent sin. Har prøvd med flaske også men drikker litt mindre av den tror jeg. Melk har jeg altid på flaske. Litt rart dette, husker broren som drakk alt han fikk av melk.
Gjest Skrevet 11. april 2008 #7 Skrevet 11. april 2008 mente sånn som er spess for barn. som står i barnemathylla.
Anonym bruker Skrevet 11. april 2008 #8 Skrevet 11. april 2008 Åh ja, du mener den som er allerede utvannet?
Gjest Skrevet 11. april 2008 #9 Skrevet 11. april 2008 hm. snuppen vil ikke drikke i det hele tatt av tute kopp så her går alt på flaske. hvor mange hull har du i smokkene?? vi bytta til en med flere hull og da hjalp det litt. slapp han liksom å anstrenge seg så fryktelig for å drikke:):) he he
Gjest Skrevet 11. april 2008 #10 Skrevet 11. april 2008 eeehhh jaaaaaaa.... men det er da ikke noe galt med å vanne den ut enda mer hvis det er det du vil fram til??
spurvemamma Skrevet 11. april 2008 #11 Skrevet 11. april 2008 Ja har byttet til den med 4 hull fra Avent, tror ikke det er der problemet ligger. Har vurdert Hipp mme for å se om han liker den bedre. Prøvde den da han var ca 3 mnd men han fikk avføring 5 ganger per dag av den så den sluttet vi med da.
Lille my <3 1+1 <3 Skrevet 11. april 2008 #12 Skrevet 11. april 2008 Prøv sugerør:) Snuppa mi har også vært veldig dårlig til å drikke vann ol. Mme går greit, men ikke annen drikke... Etter jeg prøvde sugerør drikker hun som bare det:) Hun er 9 mnd:)
Anonym bruker Skrevet 12. april 2008 #13 Skrevet 12. april 2008 Hei! Skal prøve med sugerør, det blir artig å se!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå