Gå til innhold

Steriltvannspapler

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som har født før på detter forumet, er den noen av dere som har brukt steriltvannspapler under fødsel eller fått tilbud om det? Hørt at det er vondt å sette det og at det ikke gir veldig smertelindring. Hva er deres erfaring? Hjelper det best på ryggsmerter og blir det brukt på alle fødeavdelinger? Ble mange spm dette men er ikke så lenge til småen kommer skjønner dere:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg fikk dette med 1.mann. Hjalp noe, men ikke godt nok til at jeg tar de igjen. De var forferdelig vonde å sette. De kaller de vepsestikk. He,he, du kan gange smerten av et vepsestikk med 10. Det var iallefall slik det føltes for meg.

Skrevet

Fikk det under fødselen med nr 1. Synes de var vonde og hadde ikke noe særlig effekt av det, men når du har vondt takker du ja til alt. :-)

Skrevet

Nei det var IKKE verdt det!!

Det gjorde utrolig vondt, og merka ikke noe lindring etterpå!

En venninne som hatt fått dem noen uker før meg advarte meg mot å ta dem, men når jeg lå der og jordmora foreslo det takka jeg ja. Man er jo desperat etter smertelindring...

Skal takke pent nei denne gangen..

Skrevet

Sier meg enig i de over. Det er den verste smerten jeg har opplevd, men det er sikkert individuelt. Med meg tok det vekk litt av smerten i ryggen så jeg kunne konsentrere meg igjen. Men jeg håper jeg slipper å ta dem igjen.

Skrevet

Jeg har ikke brukt det før, men har hørt at det er bare for å lure deg til å fokusere på vondter andre steder.. Man får j... vondt i ryggen i tillegg til veene... så er meningen at man skal fokusere på vondtene etter stertiltvannspaplene istedet for veene...

Uaktuelt for min del - kommer ikke til å påføre meg mer smerte enn ytterst nødvendig... har det jo rimelig smertefult fra før :o)

Lykke til!

Skrevet

jeg fikk det når jeg fødte for 2 uker siden:)

JM sa det gjorde ganske vondt å få satt dem,at det var som vepsestikk. etter litt om og men,sa jeg ja til å ta det. stelte meg på alle 4 og så stakk ho meg 4 steder i ryggen. Var ganske vondt,men jeg lå i badekaret så det hjalp å legge seg ned i det varme vannet.

etter 2min, hadde jeg utrolig bra effekt på dem! kjente stor forskjell!

men,alle har jo forskjellige virkemåter på seg:)

Skrevet

Nei, herregud, det var bare TULL!! Det var noe av det vondeste jeg har kjent (jada..enda jeg var i fødsel..hehe) jeg ble bare kjempeirritert på jordmora, som mente jeg måtte ha de før jeg fikk epidural... 4 stk i ryggen fikk jeg...og kunne ha kaldkvelt den dama der og da..! Aldri mer.

Skrevet

Jeg fødte for 1 uke og 2 dager siden, jeg fikk også steriltvannspapler, det er forferdelig vondt og ta dem, men jeg hadde en veldig god effekt av de, lindret godt i ryggen..

Skrevet

Fikk dette med 1. mann, og det letta smertene i ryggen utrolig godt. Men det var kansje fordi jeg hadde mest rier i ryggen. Og så inmari vondt var det heller ikke. Verre å presse ut ungen:)

Skrevet

JA, jeg fikk det under min andre fødsel.

Faktisk ble de satt lenge ETTER at jeg hadde fått epidural, som rett og slett ikke virket på meg, og smertelindringseffekten var kjempegod for min del.

Jeg prøver det gjerne igjen, heller det enn epidural i alle fall!

Skrevet

Jeg fikk det med førstemann.. Det var det eneste alternativet akkurat der og da. Det svidde som fae..og hjalp ikke i det hele tatt. Og de tok de i tillegg oppå en rie for å ikke ødelegge den lille pausen jeg hadde mellom riene. Og presse ut min datter var som å komme fra helv...til himmelen i forhold til de smertene jeg hadde i åpningstiden..Men nå hadde jeg ikke annen smertelindring enn en gang lystgass før den gikk veggimellom, og så de forbaska paplene. Aldri om jeg tar de denne gangen!! Lykke til

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...