r r r Skrevet 11. april 2008 #26 Skrevet 11. april 2008 Bruker divacup jeg (www.divacup.com). En annen versjon av mooncup som jeg så her lenger oppe. Utrolig behagelig. Bind er ekkelt! Tamponger kan man bare bruke når man blør mye, ellers blir det tørt. Men divacupen kan brukes uansett hvor mye/lite man blør. Hender at jeg setter den inn før mensen starter hvis jeg skal noe spesielt som gjør at jeg ikke får kommet meg på do om det plutselig skulle starte - og det er heller ikke noe problem.
meg & to små vampyrer Skrevet 11. april 2008 #27 Skrevet 11. april 2008 Nei, det er ganske genialt med de koppene, de kan sitte der når man venter blødning og på de dagene på slutten der man blør lite! Men negativ erfaring fra meg: om man blør mye mye å lekker den. Selv om den sitter riktig. Det kan bli for mye. Men jeg blør ganske mye da.
hamsterdansen Skrevet 11. april 2008 #28 Skrevet 11. april 2008 Jeg bruker tampong eller bare truseinnlegg, blør lite. Hvis det var av noe interesse. ;-)
DenherJenta Skrevet 11. april 2008 #29 Skrevet 11. april 2008 Jeg bruker moonCup natt og dag megafornøyd!
ツツPhunk har 2 herligeツツ Skrevet 11. april 2008 #30 Skrevet 11. april 2008 Bruker kun tampong jeg. Blir så utrolig sår av bind.
r r r Skrevet 11. april 2008 #31 Skrevet 11. april 2008 Den eneste gangen jeg har blødd så mye at det rant over var første gang jeg hadde mensen etter at nr2 var født. Da måtte jeg gå på do og tømme en gang i timen den første dagen. Det er det sprøeste jeg noen gang har vært med på! Sånn vanligvis holder det å tømme 2-3 ganger i døgnet.
meg & to små vampyrer Skrevet 11. april 2008 #32 Skrevet 11. april 2008 Heldiggris. Det positive er at jeg pga denne vet HVOR mye det er jeg egentlig blør, det er deilig. Noe konkret å ha med til legen er lurt. Talla på mengden altså.
*Sirkeline*, Snuppa og Snippen Skrevet 11. april 2008 #34 Skrevet 11. april 2008 Hvor mye koster moonkoppen egentlig? Og fins det forskjellige typer/merker? Blir litt mye info he nå, men tamponger lekker sånn etter fødselen, vil koppen være bedre da tror dere?
meg & to små vampyrer Skrevet 11. april 2008 #35 Skrevet 11. april 2008 Det finnes flere ulike typer som du kan google litt på: -mooncup -divacup -kvinnebeger -the keeper Jeg kjøpte mooncup på den siden jeg la ut link til isted. Krussedull heter den vel. Siden altså. Min kosta rundt 400 tror jeg. Men den kan brukes i 10 år. Om det passer deg, vet jeg ikke. Jeg kan bruke den på de 4 dagene med minst blødning, mens de 4 andre lekker den.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå