Gjest Skrevet 11. april 2008 #1 Skrevet 11. april 2008 Har fått beskjed at jeg har lav blodprosent og lavt blodtrykk. Jordmor virket litt bekymret for meg, og ville at jeg skulle trappe ned på jobbingen.
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 11. april 2008 #2 Skrevet 11. april 2008 Lavt blodtrykk er ikke farlig bare ubehagelig. Blodprosent er jeg usikker på om er farlig. Jeg har lavt blodtrykk til vanlig og det er på det laveste på rundt 96/50 Blir selvsagt svimmel og sånt, men det er ikke farlig. Spis litt lakris:o))
Karine *på tjukka!! ;) Skrevet 11. april 2008 #3 Skrevet 11. april 2008 Tja, kommer ann på hvor lavt, og om du er vandt til det osv... I utgangspunktet tror jeg det er nesten like ille å ha høyt som lavt, men har du høyt kan man få medisiner for det da.. Det kan man jo ikke ved lavt.. Jeg har blodtrykk på 80 over 55-60 ca til vanlig, men jeg er vandt til det, så jeg vet at jeg ikke må reise meg fort osv... Det som er litt "farlig" i følge legen min at om jeg får høyt blodtrykk (i forbindelse med graviditet osv), så vil ingen reagere på det, for da vil jeg jo ha "normalt" blodtrykk ifølge omverdnen....
meg & to små vampyrer Skrevet 11. april 2008 #4 Skrevet 11. april 2008 Så lenge det ikke er for lavt er det som de andre her sier mest ubehagelig. F.eks. når man reiser seg kjapt og alt blir svart...
Gjest Skrevet 11. april 2008 #5 Skrevet 11. april 2008 Jeg har normalt 120 over 80. Det hadde synket til 100 over 56.
Blue Lady Skrevet 11. april 2008 #6 Skrevet 11. april 2008 Lavt blodtrykk er ikke så farlig som høyt BT,av høyt BT kan man få svangerskapsforgiftning, det får du ikke av lavt. Men du kan bli svimmel, besvime og sånt. Så pass på at du ikke reiser deg for fort. Jeg hadde 90/50 nder hele graviditeten, det var ubehagelig men ikke farlig. Lav blodprosent er ikke nødvendigvis farlig, men du bør ikke ha for lav. Du bør komme deg opp i blodprosent til fødselen slik at du har litt å gå på om du mister blod og sånt. Dessuten blir man sliten, slapp ol. av lite blod. jeg hadde 8 under graviditeten, i tillegg til det lave BT, det er ikke en god kombinasjon, men ikke livstruende
Karine *på tjukka!! ;) Skrevet 11. april 2008 #7 Skrevet 11. april 2008 Det er ca det jeg har, som jeg skrev over her... Og det er ikke farlig, bare ubehagelig... Du bør være obs på å ikke reise deg for fort osv, for du kan fort bli svimmel av brå bevegelser... Vær nøye med å ta pauser om du holder på med noe, for du kan fort bli sliten og trøtt....
♥Snulder Skrevet 11. april 2008 #8 Skrevet 11. april 2008 Jeg har hatt lavt blodtrykk og lav blodprosent hele livet. Normalen på BT for meg er 100/60. Stresser jeg så kan jeg måles til 120/70 som er "normalen for kvinner i alder 20-40 år. Eneste ubehaget er svimmelhet av og til. Var mer plagsomt under graviditet, da jeg stadig var på nippet til å besvime. Jeg fikk tips av min jordmor om å gå med rosiner i veska. Øker blodsukker og blodtrykk:=)
To tette + snart ei med flette Skrevet 11. april 2008 #9 Skrevet 11. april 2008 Ja det er sant som "Karine og Eivind" sier. Deter ikke farlig så lenge man er klar over det og tar hensyn til det. Jeg ble sendt på sykehus for utredning av svangerskapsforgiftning da jeg gikk gravid med minsten. Hadde fullt utslag på protein i urin, og ødem lå på 2-3 tror jeg, MEN de mente at blodtrykket mitt var fint. Fikk de til å ta en titt på tidligere blodtrykksverdier på helsekortet mitt og da fikk de seg litt av et sjokk ja!!!
Gjest fløyelsgrøt&smørøyet*1pp* Skrevet 11. april 2008 #10 Skrevet 11. april 2008 Det var nytt for meg at selve blodtrykket laget svangerskapsforgiftningen, hm! Har nå heller lest at det er et tegn jeg da men men ;-) Er ikke farlig med lavt bt, bare pass litt på :-)
Mamsen87 :) Skrevet 11. april 2008 #11 Skrevet 11. april 2008 jeg fikk tabletter mot lavt blodtrykk, men de skal ikke tas når man er gravid. jeg hadde da 30/50, så det var ganske lavt! fikk tablettene selvom de ikke var på markedet i norge, så måtte søkes om..
Gjest Skrevet 11. april 2008 #12 Skrevet 11. april 2008 Jeg har bare fått beskjed om drikke masse vann og ta Hemofer.
♥binna♥ Skrevet 11. april 2008 #13 Skrevet 11. april 2008 Det er nok ikke helt riktig at det er like farlig å ha lavt som å ha høyt. Dersom du har høyt blodtrykk er det en konstant belastning på hjertet som må jobbe hardt. Det gir økt risiko for hjerneblødning og hjerteinfarkt. Hvis du har naturlig lavt blodtrykk (som meg bl.a) har man lettere for å besvime, blir svimmel om man reiser seg fort etc. Det er jo ubehagelig, men ikke farlig om man tar hensyn til det. Dersom man har lavt blodtrykk pga en indre eller ytre blødning er det selvfølgelig farlig -men det blir jo en annen sak.
meg & to små vampyrer Skrevet 11. april 2008 #14 Skrevet 11. april 2008 Lakris skal visst øke blodtrykket litt også Et smakfullt tips fra meg!
♥binna♥ Skrevet 11. april 2008 #15 Skrevet 11. april 2008 Høres ut som et fornuftig råd. Drikk appelsinjuice sammen med Hemofer, da øker du jernopptaket. Ikke drikk melk sammen med Hemofer (men drikk gjerne melk til andre måltider).
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 11. april 2008 #16 Skrevet 11. april 2008 Har hatt 90/50 så lenge jeg kan huske.. Er vant med det, men når jeg fikk blodtrykksfall fra det i svangerskapet gikk jeg rett i gulvet. Drikk mye vann og spis lakris ;-) hehe
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå