Gå til innhold

Huff, er så lei matkrigen med mini :(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Lille er 10 mnd, og mat er IKKE noe favoritt her i gården... Har slitt omtrent siden dag en... Hadde en kjempegod periode for ett par uker siden og han la faktisk på seg 600 gram på 1,5 mnd, men det måtte jo ta slutt. Nå er det eneste han vil ha mme, og kanskje en fruktpure for dagen. Ikke drikker han mye mme heller, i dag rett over 4 dl fra han stod opp kl 05.30 til han sovnet for natten 18.30.

Tror vi har prøvd det meste... helsestasjonen vil bare se det an så lenge han ikke er underernært (selv om vekten har gått opp og ned som en jojo innimellom). Venter på time hos barneklinikken for å sjekke ut allergier (reagerer på mye mat tydeligvis så er begrenset hva vi kan gi han).

Noen andre som har/har hatt det slik med sine små? Er så fortvilende...

Har to barn fra før og de var fullstendig motsatt --> matvrak begge to!!

Setter pris på noen tips og tilbakemeldinger :o)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Glemte å si at vi og har hatt perioder der vi ikke har prøvd å gi han fast føde.. men hjelper ikke på det heller.

Skrevet

Spiser han dersom dere gir ham biter han kan holde selv og spise da? Jenta mi liker å spise banan på denne måten, og så får hun i seg noen brødbiter også selvom mesteparten går på gulvet. Riskaker har vi også fått i henne litt av. Vi har også ei lita jente som har vært litt vanskelig i matveien, men det har ENDELIG løsnet nå, det skjedde nesten over natta og er så utrolig befriende.

Da hun var på sitt værste fikk vi bare i henne noen skjeer HIPPs grøt med en spiseskje fruktmos og en teskje malt, pluss noen skjeer spagetti bolognese (også denne fra HIPP). Alt annet ble spyttet rett ut igjen. Hun har blitt ammet hele tiden og er flaskenekter. Jeg går på skole så mannen min måtte sitte nesten konstant ved matbordet slik at hun fikk i seg litt etter litt.

Det løsner nok plutselig hos dere også, men det er utrolig slitsomt mens det pågår.

Skrevet

Han har fått prøve å spise selv, men bare leker med maten... Er også så mye han ikke kan spise (vanlig brød, bananer og mye annen frukt, glutenmat generelt). Å youghurt som han virkerlig elsker, kan han heller ikke få... så her i huset må vi spise det i skjul, det andre vi spiser bryr han seg rett å slett ikke om!

Håper virkelig det løsner snart... Er absolutt ikke noe kjekt å holde på slik :o(

Skrevet

Huff, det høres ikke lett ut:( Jeg håper det går seg til, det er så slitsomt når de ikke vil spise... Lykke til! Håper dere finner en løsning på det.

Jeg har (heldigvis) ingen erfaringer med allergi, så der har jeg lite gode råd å komme med.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...