Gå til innhold

Kvalm HELE døgnet...!!!!???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er åtte uker på vei med andremann og kvalm stort sett hele døgnet...veldig uvant da jeg bare hadde snev av kvalme med førstemann!

Er det lissom normalt å være så mye kvalm??

har hørt om morgenkvalme lissom....!!!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg var kvalm døgnet rundt i nesten to måneder :-S

Har krysset av på 58 dager i kalenderen hvor jeg ikke spiste noenting, bare hang over do og gulpet magesyre..

Var utrolig slitsomt, og jeg raste ned i vekt, men ga seg heldigvis før all julematen kom frem. Hadde blitt en stusselig julaften ellers :-P

Skrevet

Jepp!! Normalt for meg ihvertfall.. Er gravid for 3.gang nå og har hatt det slik alle gangene..Måtte få sykmelding i uken som var. Er 7 fullgåtte i dag. Har tatt av 2 kg på 1 uke nå.

Skrevet

hei jeg er 10 uker på vei nå og er også kvalm hele døgnet... slitsomt! men jeg kaster nå ihvertfall ikke opp.. jeg var heller ikke kvalm første gang bare sånn Kvalm/ sulten når jeg våknet om morran, kjente at jeg måtte få i meg no mat med en gang og da var det helt greit etterpå... sånn er det ikke nå! Jeg sa til legen at begrepet "morgen kvalme" var litt feil og det sa han seg helt enig i .

Skrevet

føler jeg må ha noe å spise eller drikke konstant også,for å klare å holde kvalmen litt i sjakk...blir litt smågal av det...hehehe;)

Skrevet

Jeg er 14+4 med tvillinger og har vore kvalmen såsei 24 timer i døgnet,ingenting virket spiste ofte og drakk mye vann... Men så va det noen som sa jeg burde drikke eplejuice for det ville dempe kvalmen litt,å det virket ganske bra på meg det :-) Heldigvis begynner det å gir seg litt nå...

Skrevet

Kondolerer. Jeg var også kvalm hele døgnet. Det er helt forj*****! Jeg hadde gitt hva som helst for god, gammeldags morgenkvalme, altså... Ingen hadde fortalt meg at man kunne være kvalm hele tiden! Den eneste trøsten jeg kan gi deg, er at det går over!

Skrevet

Velkommen til klubben ingen er frivillig med i;)

Skrevet

Hei!

Jeg melder meg inne denne klubben som jeg aller helst ikke ville vært medlem av er 11+3 i dag.

Sist svangerskap gikk jeg kvalm hele tiden. Min man er på sykehuset for tiden, operert for prolaps og kan ikke bære/løfte amalie på 8 mnd når han kommer hjem igjen heller. Det værste er å mate henne, bytte bleie etc.

Har plasert stellebordet ved sidene av do, så slipper jeg å vaske gulve til tider og jeg klarer å holde på henne mens jeg er godvenner med do. Til tider har jeg måtte stelle henne på gulvet, slik at jeg skal være sikker på at hun ikke faller av stellebordet.

hver morgen når jeg gir henne grøt, står jeg å spyr i vasken mens jeg lager mat til henne.

Men det går vel denne gangen også, sist graviditet hadde jeg kun meg selv, men denne gangen kan jeg ikke bare legge meg når jeg vil.

Håper at jeg slipper dette i hele svangerskapet denne gangen også. Sist tok jeg av 12 kg, som kom på igjen i slutten, masse vann. Noen timer etter jeg hadde født sist var over 5 kg vekke og 5 kg til i løpet av to dager. Så det må ha vært masse vann i kroppen.

Lykke til videre alle samme, så får vi håpe at vi slipper å være medlem av denne klubben alt for lenge.

Skrevet

Er også gravid med min 2.nå. Kvalm hele døgnet. Våkner 2-3 ganger om natten også av at jeg har snudd meg for fort -kvalmen er ekstrem! Ikke kastet opp på noen dager, men like kvalm. Går inn i min 4 uke med sykemelding nå... Håper det gir seg snart.. ;)

Skrevet

Jeg er også ekstremt kvalm. Å idag har vært helt sinnsykt ille. Jeg er ikke sykmeldt men løper på do konstant på jobb til stor humor for resten av jobben som fort skjønte hva som var i gjære :)

Skrevet

Morgenkvalme my a**! Jeg er kvalm og spyr morgen som kveld... Slitsomt, men forhåpentligvis "bare" 4-5 uker igjen...

Skrevet

Hold ut!!! Var selv kvalm / "uggen" HELE døgnet, Kunne våkne midt på natta for å kaste opp.. var faktisk minst kvalm på morgenen, :/ dette vartefrem til uke 14, så ble jeg plutselig ble meg selv igjen:) nå nyter jeg tiden med ei lita prinsesse i magen.. Ikke kvalm ikke trøtt bare glad:) så hold ut:)

Skrevet

Jo takk....er ikke så ille rett etter jeg står opp, men fra ca lunsj til jeg står opp neste dag er jeg helt ferdig av kvalmen. Det verste er at jeg blir så grinete av å være så kvalm, så samboeren synes ikke det er noe kos at jeg er gravid.....så jeg håper det går over snart (er 7 + 0 i dag).

Skrevet

Så godt å høre at det er normalt å være kvalm heile døgnet! Begynnte å lurte på om ikke alt var heilt som det sku inni der...

Er gravid med nr 2. Med første hadde jeg d jeg vil kalle vanlig morgenkvalme. Nå er jeg sykt dårlig heile tiden. Jeg blir sliten,samboer blir sliten,alle er sliten.

Er bare i uke 8,og det har vært slik i 2 uker,og blir sikkert noen uker til...

Tenker ofte at "nå klarer jeg ikke mer" Huff!

Skrevet

er jo noe som heter ekstrem sv.skapskvalme, eller hypersemesis( husker ikke om det var nøyaktig det det het..)

Tror nok du kan få noe av legen mot det der...når du er så plaget

Skrevet

Takk og pris for at det var noen som sa det gikk over etter hvert...

blir veldig frustrert av denne kvalmen nå altså...hehe...

men,jeg holder nok ut...puh;)

Skrevet

Hei:

Det er kanskje litt dumt å si det, men det er enda godt vi er flere. Har to jenter fra før, og hadde den vanlige morgenkvalmen. Synes det var ille nok, men dette tar rett og slett kaka. Har aldri følt meg verre, er sengeliggende hele døgnet. Mannen stakkar er utslitt, da han må ta seg av to prinsesser, pluss meg... Er i 8 uke, så har en laaaaang vei å gå....

Nei vi får holde sammen jenter. Stå på!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...