Gå til innhold

Noen her med ca 20 mnd mellom barna sine?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er kanskje gravid igjen - og det er en del tidligere enn jeg egentlig hadde tenkt. Men sånn går det når man ikke er forsiktig... 1000 tanker svirrer gjennom hodet, og de fleste av dem går på at det kunne tenkt meg at storebror skulle vært litt større når den minste kommer. En 1,5 åring skjønner jo kanskje mye, men ser for meg at det kan bli en del sjalusi.. Føler jeg liksom kunne gitt dem begge mye mer om det var lengre opphold mellom dem..

Så: Noen der ute som kan være uenig med meg og si at det er super aldersforskjell?!?! Det er selvfølgelig helt uaktuelt å evt ta abort - og det kommer sikkert til å gå bra, men akkurat nå trenger jeg noen oppmuntrende ord..

for anledningen

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ja, der slapp jeg å være anonym.. Jaja. Ikke mange som kjenner meg her uansett da :)

Skrevet

Heisann,æ har en på 18 mnd å en på 2 mnd... Artig å utfordrende ;)

Skrevet

Jeg har på dagen 20 mnd. i mellom mine 2 minste (gutter), det er kjempefin aldersforskjell! De er og har vært verdens beste kamerater bestandig. Litt sjalusi i begynnelsen fra den største, men det gikk ganske fort over. Hadde en periode da han sto og kastet ting på minsten når han lå i lekegrinda, men det løste vi med at han måtte være i lekegrind han også. Den største har alltid passet på den minste og de går alltid sammen hvis det blir konflikter med andre kamerater.

Skrevet

Det blir sikkert kjempekoselig;o) kjenner en som er høygravid og har en sønn på 9 mnd! Virker kjempelykkelig hun. (jeg blir sliten bare av å se på - hehe - går på babysvømming sammen). For å si min mening så synes jeg at en baby fortjener foreldrenes fulle oppmerksomhet alene ett helt år - ideelt sett. Tar jo litt tid å bli kjent med en liten baby når man får sin første. Etter det blir vel ting rutine. Mine venninner som har flere barn sier at det er tøffere å ha en enn to eller flere, for de har hverandre som lekekamerater, og nå har du jo litt erfaring (selv om babyer kan være helt forskjellige)

Lykke til! Håper du får det slik du ønsker deg.

Skrevet

Jeg har 20 mnd mellom mine 2, en jente som er eldst og en gutt.

Det var endel sjalusi i begynnelsen, spesielt når min mann var bortreist med jobben så prøvde min datter å presse grenser.Slo endel og var ikke helt fornøyd.Men kan jo skjønne henne litt,hehe, må plutselig dele oss med en fremmed liten baby.Hun har til og med sparket han.huff.

Men nå ser jeg at det begynner bli kjekt, hun er ikke stygg med han lenger, selv om det kan skje i ny og ne..hun er oppriktig glad når hun ser han. Og hvis han smiler til henne osv. ler hun godt og gir han en klem.han blir 4 mnd nå.

Jeg bare gleder meg til sommeren når han kan sitte og være mere med på ting.Tror dem kommer til å få det kjempe fint sammen.

Men ja det er jo slitsomt å ha 2 bleie unger, iallefall når en har en 2 åring som skal gjøre alt selv og treste grenser til det uendelige.

Men igjen så synest jeg det er "mindre" arbeid enn jeg hadde trodd med 2 stykker.Men det kan være at vi har vært veldig opptatt av å få inn rutiner på dem slik at vi også får muligheten til å hente oss inn igjen..viktig viktig.så da er det natta for begge til kl 19.

lykke til. tror det blir kjempe fint for deg/dere

Skrevet

Ja, jeg er i utgangspunktet helt enig med deg. Drømmesituasjonen er at storebror ikke er baby i det hele tatt lenger når lillebror/søster kommer. Men det går seg vel til - det er sikkert det første året som er verst. Og de får jo masse glede av hverandre..

Men vi får se, om ikke tanta kommer snart så må jeg jo teste meg.. huff.

Skrevet

Hei!

Vi har ca 20 mnd mellom våre. Minstejenta er 4 mnd og storebror ble akkurat to. Det har selvsagt vært litt travelt i starten, men jeg tror helt ærlig ikke at det hadde vært mindre travelt om storebror hadde vært 4 år.

Vi har ikke merket noe til sjalusi, og storebror har godtatt lillesøster og ser faktisk ut til å kose seg i nærheten av henne.

Han kan ligge ved siden av henne og kose henne på kinnet og forklare henne hvordan lekene virker eller hva som heter hva. Veldig koselig. :o)

Men selvsagt går det litt i ett på ettermiddagene. (Vi har valgt å ha storebror i barnehage.) Likevel så hadde jeg gjort det igjen uten å tenke meg om! De har allerede glede av hverandre, og det kommer det nok bare til å bli mer og mer av.

Og nå, etter fire mnd, har det meste gått seg til og rutinene har begynt å falle på plass for lillesøster. Kort sagt: Vi koser oss! Kan absolutt anbefale å få barna så tett! Gled deg over det mulige svangerskapet og lykke til!!

Skrevet

Det var godt å høre, 2åringen din høres ut som han er langt framme, ruffen :). Nå testet jeg negativt i dag da, så det sannsynlige er nok at jeg ikke er gravid, og at syklusen min er helt på bærtur. Men jeg har fått tenkt mange tanker disse dagene likevel. Egentlig innstilt meg på at et mulig svangerskap hadde vært helt greit.

Takk for alle svar!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...