Gå til innhold

Vannkopper, noen gode råd?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jenta mi på 3 har fått vannkopper. Hun klør veldig innimellom. Kjøpt noe på apoteket som jeg sprayer på og som hjelper litt, men om natten er hun veldig urolig. Er det noen som har gode råd for å dempe kløen?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

vi fikk kløstillende hos legen. Men er jo litt sent det nå...

Skrevet

ja,litt sent nå. men hvor mange dager står egentlig dette på?

Skrevet

Datteren min fikk også 30 stk i dag! Hvor lenge må de holdes hjemme?

God bedring!

Skrevet

Jeg fikk beskjed om å gi ungene en Zyrtec. Det er allergi medisin. Funket kjempefint. Kløen ble borte, og eneste bivirkningen var at de ble litt små trøtte. Gjorde jo ingenting siden de hadde sovet så dårlig fra før.

Skrevet

Er nok litt forskjellig. Eldstemann fikk maaange etter et par dager, og han klødde mye. Husker han fikk d en fredag, og leverte han i bhg mandagen uka etter. Altså etter 10 dager. men klødde jo ikke så lenge. Trodde d var verst et par dager?? Men minstemann hadde mange vannkopper han og (mer enn eldstemann), men klødde ingen ting...

Skrevet

fikk også dette rådet av en bekjent, dro på apoteket for å kjøpe det, men da jeg leste på pakken at det var for barn fra 12 år turte jeg ikkegi dette til min 3-åring. fikk beskjed om å gi henne en halv da, men vet ikke. hvor gammel er din?

Skrevet

Ja, d vi fikk var også allergimedisin. Så zyrtec el.l. funker nok bra. Og d er jo reseptfritt

Skrevet

hei, de skal ve holdes hjemme til de er tørket inn,,, men hvor lang tid det tar lurer jeg også på.

Skrevet

Men hør på apoteket om det er noe kløstillende. Vi har fått flytende zyrtec en gang pga allergi mot vepsestikk. Men d er gjerne bare på resept?

Skrevet

Datteren min var da 4 år. Hun yngste på 6 mnd turte jeg ikke å gi til.

Er nok litt forskjell å gi de ett par om dagen og jevnlig for allergi. Blir for så kort periode.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...