Gå til innhold

Andre her med tuuuusen strekkmerker?:(

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har seriøst kroppen full av stygge røde striper! Magen, sidene, puppene... huff og huff... hva kan jeg gjøre? blir det noen gang bedre? Vær så snill og si at det ikke bare er meg. For første gang i livet har jeg skikkelige komplekser for kroppen min:(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du er nok ikke alene om det du ;)

Jeg fikk strekkmerker allerede da jeg var 12-13, da jeg sluttet med mye av de aktivitetene som hadde holdt igjen utviklingen av kvinnekroppen min... Da fikk jeg plutselig masse former, og strekkmerker!!!

De var ikke så krftige da, og nå er ikke synlige lenger :)

Første svangerskap gikk sånn tålelig greit iforhold til strekkmerker, MEN, etter andre svangerskap så jeg helt grusom ut!!! Full av streker både her og der, jeg følte meg ikke akkurat vakker...

Etter en stund fant jeg ut at det var jo bare sånn jeg var blitt, det var resultatet av det beste som noen gang har skjedd meg. Nå ser jeg på merkene som en del av meg, en del som det er knyttet masse gode minner til.

Nå har merkene blitt MYE mindre tydelige! Sammenlignet med ei venninne som akkurat har født og som syns de var så fæle... Etter hun hadde sett hvor mye de blekner over tid så hun ganske mye lysere på det :)

Jeg syns absolutt ikke de er pene, men de forsvinner jo ikke selvom jeg syns de er stygge, ville jo blitt gal om jeg skulle irritere meg over de hele tiden!!!

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Jeg har hatt komplekser for kroppen min hele livet...alltid vært mye høyere enn de andre, og da de nådde meg i høyden så var puppene mine svære og hang. Har blitt plaga for det på barne- og ungdomsskolen. Og da jeg på videregående endelig så ut som alle andre så var selvbildet mitt på bunnen, og jeg følte meg stygg og måtte skjule kroppen. Så fikk jeg selvsagt bare enda større og hengete pupper av svangerskapene, og hele magen og hoftene er dekket av store strekkmerker, mens puppene, lårene og korsryggen har små strekkmerker. Men faktisk så er selvbildet mitt mye bedre! Jeg har skrevet litt om det her:

http://www.dinbaby.com/forum/thread/137153806

Skrevet

Du er ikke alene om det desverre, men man lærer seg å leve med dem etterhvert, de er hedersmerker etter å ha født barn om man kan si det slik, har vært borti menn som faktisk synes det er sexy fordi det vitner om at du har båret fram ett barn og er frukbar, skjønn det den som kan;)

Skrevet

Noen av de flotteste jentene jeg kjenner, har strekkmerker som du beskriver:)

Jeg har vel forholdsvis lite, og de bleknet(som er vanlig) etter en tid. I dag ser de ut som hudfargede arr i huden:)

Skrevet

Slik er mine å, hudfargede, men rynkete dog... Også er magen som en deig å ta og se på hehe, men jeg tenker sjelden over det egentlig, ingen som har kommentert det heller. De gangene jeg selv har vist og kommentert det til noen sier det bare jo men du har jo født ett barn, er naturlig at det blir sånn da :)

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Ja, rynkete er noe mine er også! Hadde det ikke vært for rynkene så hadde man kanskje ikke sett dem. Var mye rødere før, faktisk...de på hoftene er fremdeles lilla da.

Det som ødela mye for meg var at første gangen jeg viste magen (var gravid med snulla og på bim-treff) så blei de andre litt sjokkerte...var ikke akkurat bra for selvbildet det!:-/ Men jeg har oppdaga at ingen andre bryr seg...har tenkt å bruke bikini for første gang i livet nå i sommer!:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...