Gå til innhold

CB digital vs billigtester

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har testet i to dager med billigtester og de blir så svake at jeg må ha på sterkt lys på badet for å se dem. Så testet jeg med Cb digital i dag og der hoppet det opp gravid.

Er det en grunn til bekymring for at billigtestene er sååå svake?? Noen som har opplevd det samme?

Hadde SA for over 6 uker siden, testet neg etter tre uker, men ble plutselig redd for at det var noe hcg som hang igjen....

Har fått super ømme pupper som forrige gang og livmortapp er lukket godt igjen..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg opplevde det samme med billigtester så måtte kjøpe CB å begge poppet opp med GRAVID og kryss på den andre:) Så klart jeg stoler mer på dem:)

Skrevet

Bra svar m_n83! Akkurat det jeg egentlig ønsket å høre, synes liksom de er litt upålitelige... og el testene de selger har alldri fungert på meg heller. Nei takke seg til CB så får jeg bare håpe at det ikke er hcg som er igjen frs SA som jeg tester pos med..

Skrevet

Sist jeg var gravid testet jeg med CB. Tok to tester, og begge ble bare et svakt pluss.

Denne gangen testet jeg en gang med aco tror jeg det var. Så på den etter fem minutter og den var negativ. Tenkte, hm det var rart. Hadde så mange symptomer. Men så på den etter ca ti minutter, og da var den klart positiv.

Og det var de erfaringene jeg har med graviditetstester. Så det er kanskje ikke sammenlignbart...

Skrevet

Jeg testet veldig svakt med billigstrimmel først, men både jeg og samboer så streken, Så da kjøpte vi cb test, og der fikk jeg opp gravid med en gang! Tror nok cb er mere følsom enn billigstrimmel, selv om vi egentlig ikke var i tvil da vi så den svake streken!

Skrevet

Vet ikke om noen av dere har tenkt på hvordan CB-digital funker..?

Bioingeniøren i meg klarte ihvertfall ikke å la nysgjerrigheten ligge etter at "Gravid" hadde vært vist i displayet et døgn. Jeg MÅTTE jo bare finne ut hvordan dette funket, så jeg åpna testen. Og hva finner jeg? Jo da, en slik strimmel vi har sett så mange ganger før! To blå streker lyste mot meg; en kontroll-strek og en positiv test-strek. Ovenfor disse strekene var det plassert flere optiske lesere, som leser av strekene for oss. Så en svaaak positiv test som vi vanlige mennesker har vanskelig for å tolke eller er svææært usikre på, klarer CB-digital å tolke som hva det er, og "Gravid" kommer frem i displayet.

Det at ClearBlue er den testen som er mest sensitiv er jeg ikke overbevist over... I følge Clearblue sine sider (http://www.clearblue.info/no/Arbeiderduihelsevesenet.cfm) så må urinen ha et HCG-nivå på 25 for at man skal få en positiv test. Jeg har kjøpt billigtester fra www.lavpris-tester.com, og disse testene skal angivelig ha en følsomhet på 20. Altså mer følsom enn CB, og til bare en brøkdel av prisen! Har ikke sjekket ut alle de andre billigtest-sidene på nettet, så skal ikke uttale meg om de andre billigtestenes følsomhet...

Skrevet

Billigtestene mine blir hvertfall mer og mer tydlige og tok en digital til som også sa gravid...så ingen tvil her. Men vil jo selvfølgelig ha en klar og sterk strek i stede for en strek man må tolke...hehe

Blør litt brunt i dag da...men får bare vente og se!

Skrevet

jeg testet i går, ikke med morgeurin..

da fikk jeg opp en svak positiv strek på billig testene..

jeg har vanskelig for å slippe jubelen løs, for er redd jeg ikke er gravid..

men er nå 5 dager over ikm, å ingen mens...

tester igjen om ett par dager med cb eller noe sånn tenker jeg hvis ikke mensen kommer opp..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...