*1+1=2 små* Skrevet 11. april 2008 #1 Skrevet 11. april 2008 har ikke helt fått med meg hva som skjer jeg, noen som vil oppdatere meg kort?
Anonym bruker Skrevet 11. april 2008 #2 Skrevet 11. april 2008 de har visstnok pushet mme i u-land ... står om det på ammehjelpen.no
*1+1=2 små* Skrevet 11. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 11. april 2008 og det er farlig...vel ja kanskje pga hygiene..men hvis mamma ikke har mat så bør vel ungene få noe annet?!
Anonym bruker Skrevet 11. april 2008 #4 Skrevet 11. april 2008 Jeg bryr meg ikke, jeg. Men det er jo ikke helt bra å reklamere for noe som jo egentlig ikke er nødvendig (vi får anta at barn overlevde før mme fantes også ...).
ulydia Skrevet 11. april 2008 #5 Skrevet 11. april 2008 For nokre tiår sidan gjekk Nestle tungt inn i Afrika og propaganderte at mme var betre enn mm, og for å få afrikanske mødre til å bruke mme gav dei vekk gratis mme. Som eit resultat av dette var det mange mødre som slutta å amme, og gav mme i staden. Problemet var at når dei hadde brukt opp gratismme-en så hadde dei ikkje pengar til å kjøpe ny og ikkje melk til å amme barna sine. Mange små barn svolt ihjel pga dette!
Anonym bruker Skrevet 11. april 2008 #6 Skrevet 11. april 2008 Nestle støtter ikke WHO´s kode for amming - går bl.a på markedsføring av MME. De bruker noen ganske skitne triks i u-land ja! Nestle sponser barselsavdelinger med gratis MME slik at ammingen for de fleste som føder der aldri kommer i gang. Dermed blir fattige, ressurssvake kvinner "tvunget" til å fostre opp barnet på MME. Hopevis av barn dør enten pga. underernæring pga. for lite, uttynnet melk - eller av infeksjoner pga. dårlige hygieneforhold... hadde de fattige kvinnene i stedet fått hjelp til å komme i gang med amming, hadde mange babyliv vært spart.... Derfor boikottes Nestle. Koster jo så lite å velge et mer etisk merke i stedet?
*1+1=2 små* Skrevet 11. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 11. april 2008 gud så ille da....nei ejg bruker småfolk sin mme jeg da:) Må jo støtte norske varer også er det billigere enn både nestle og NAN.. Men grøt f.eks finnes det jo lite av for barn som er 4 mnd. annet enn fra nestle,eller er jeg bare lite informer?!
ulydia Skrevet 11. april 2008 #8 Skrevet 11. april 2008 Småfolk har 4mnd grøt - mais/ris som du blandar med vatn. Eg såg den på rema - men har ikkje sett den andre stader. Men dumt at du ikkje kan blande med mm, da. Derfor har eg kjøpt nestle sin grøt.
*1+1=2 små* Skrevet 11. april 2008 Forfatter #9 Skrevet 11. april 2008 ja vil jo helst blande med mm/mme.....men det bør vel gå greit?!
ulydia Skrevet 11. april 2008 #10 Skrevet 11. april 2008 I den grøten der du skal blande med vatn, er det tilsatt mme, og det blir dobbelt opp og ikkje bra om du blander den med mme/mm. Eg vil helst blande med mm når eg gir grøt (smaksporsjon førebels), då dette ikkje er like hardt for magen som mme. Men det er jo sikkert ikkje krise å bruke den med tilsett mme. Snella mi får jo velling med mme om kvelden likevel...Og eg har registrert at du også gir litt mme, så då skal det vel gå greitt.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå