Maud Skrevet 11. april 2008 #1 Skrevet 11. april 2008 Nå er mønsteret klart. Jeg tittet i skuffen og så at jeg hadde et svært rikholdig utvalg av strikkehefter. Tror ingen av dem blir brukt flere ganger, så jeg sender deg hele heftet med bunaden jeg. Hvis du har tenkt å strikke i str 2 år trenger du 250 g koksgrått eller sort garn (Baby ull). Det skal være noe pynt også på den, hvis du vil ha dette trenger du noen rester i andre farger, først og fremst hvitt. Så nå kan du gå ut og kjøpe garn og så skal mønsteret være hos deg på mandag.
dritgrei hei hei! Skrevet 12. april 2008 #2 Skrevet 12. april 2008 hvis du skal rekke å strikke til 17.mai så burde du vel starte snart :-)
Sivalur Skrevet 13. april 2008 #3 Skrevet 13. april 2008 Har ikke vært på nett siden fredag. SÅ SNILL DU ER!! Tusen tusen takk! dritgrei - du har helt rett, litt i tvil om jeg skal klare det.... men får bare hive meg rundt, strikke på toget til jobb og hver kveld, så går det sikkert!
dritgrei hei hei! Skrevet 13. april 2008 #4 Skrevet 13. april 2008 Jeg har trua på at det kommer til å gå helt fint!!!! Strikk i vei!!! Klart du blir ferdig! Jeg sa det mest for å dytte tråden opp igjen... ;-)
Maud Skrevet 13. april 2008 Forfatter #6 Skrevet 13. april 2008 Det er klart du rekker å bli ferdig, hvis du har strikket litt før vel og merke :-D
coscos Skrevet 13. april 2008 #7 Skrevet 13. april 2008 Er det samme mønster som du holder på å strikke, Maud? Var hos svigermor i helgen, og så på det ene bildet av mine to nieser, de har på seg den bunaden. Den er kjempefin! De brukte den til sin første 17. mai, og har brukt den masse etter det. Det beste av alt med turen, var at svigermor sa hun kunne strikke bunad til lille M. Så, til neste jul skal han stille i bunad også :-) Det blir bra!
Maud Skrevet 13. april 2008 Forfatter #8 Skrevet 13. april 2008 Nei, det er ikke samme mønster som minstesnupps bunad. Den guttebunaden som hører til hennes skjørt er litt kjedelig synes jeg. Fint med en svigermor som vil strikke da, når du ikke gjør det selv :-)
coscos Skrevet 13. april 2008 #9 Skrevet 13. april 2008 he, he! Hadde nok ikke gjort seg med bakvendt mønster på en bunad...
Sivalur Skrevet 14. april 2008 #10 Skrevet 14. april 2008 Har strikket en del før ja. Nå sist strikket jeg en hel dress. Problemet er at jeg blir så opptatt med alt mulig annet... den skulle være ferdig til jul men ble ikke helt avsluttet før nå i mars.. Så blir ikke mye han rekker å bruke den akkurat!! Trøster meg med at nestemann kan bruke den da. Nå blir det jo litt mer press på å få avsluttet, så det skal nok gå med litt innsats. Ser mye på tv om kveldene (dessverre egentlig) og da går strikkepinnene i full fart. Gleder meg til å komme hjem til posten idag!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå