Gå til innhold

Noen triks for å bli kvitt vann i kroppen?

Anbefalte innlegg

Gjest Tallulah Bankhead
Skrevet

I dag morges hadde jeg mye vann i kroppen. Det er første gang jeg opplever det i dette svangerskapet, og det var irriterende at både olabuksa, gifteringen og skoene mine var trangere enn vanlig. Jeg har nå drukket et stort glass iste laget av grønn te uten koffein, men har ennå ikke blitt kvitt noe av vannet.

Er det noen som kjenner til andre triks for å bli kvitt det overflødige vannet, eller er det kanskje best å bare la det være?

Jeg blir veldig takknemlig for tips!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

æ har fått beskje om å hålle beina høyt, drikke masse vann å te, å spise drue... ska vist være veldi vanndrivans

Skrevet

Og kutt veldig ned på salt. Det binder jo vann i kroppen.

Lykke til :)

Skrevet

Du kan jo prøve brennesletea. Det er vannlatende.

Men vet ikke hvordan det er å drikke når man har babis i magen, så sjekk dette først!

Gjest Tallulah Bankhead
Skrevet

Tusen takk for supre svar. Jeg har faktisk spist en del salt i det siste, bl.a. fordi at det har begynt å bli varmere her jeg bor, men jeg skal kutte ned på det. Brennesle-te heter visst nettle tea på engelsk, og jeg har nå lest innlegg på nettsider som hevder at det ikke bare er greit å bruke under graviditet, men visstnok veldig sunt! Så takk for det tipset også! Jeg har grønne druer i kjøleskapet, og skal gasse meg med noen nå, så får vi se om det funker.

Takk igjen for gode råd! Jeg tar gjerne imot flere, om noen kjenner noe annet som kan hjelpe!

God helg, alle sammen! :-)

Skrevet

Det jeg vet som fungerer er vann....masse vann....vann fordriver vann sies det. Om du syns det er kjedelig å drikke vann, kan du "sprite" vannet opp med litt sitrondråper. Eller du kan legge en skive med sitron og lime i en mugge med vann, og oppbevare muggen i kjøleskapet slik at den blir skikkelig kald og god. Det fungerer på meg hvertfall, også er det veldig sunt og bra for kroppen :)

Lykke til!

Skrevet

ikke bare gjør sitron i vannet at det smaker bedre,men det forsterker vanndrivningsevnen i tillegg til at du blir kvitt masse avfallsstoffer i kroppen.... :)

kan også anbefale grapefrukt,men pass på å spise bare kjøttet da alt av skall og hinner er det som gir den beske smaken...

mmmmm....håper jeg husker rett og at jeg har en grapefrukt i skapet,det er bare kjempegodt.... :D

Gjest Tallulah Bankhead
Skrevet

Takk for flere innspill! Kjempebra råd! Jeg drikker allerede over fire liter vann per dag, og føler meg som et mennesklig akvarium. He he. Jeg har også dilla på rosa grapefrukt, men har altså likevel klart å få masse vann i kroppen. Noe annet som forresten er godt i vann er å hakke litt frisk ingefær og ha i sammen med en sitronskive. Det virker antibakterielt og kvalmedempende.

Tusen takk, Lindus :) og Zikosu! :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...