Gå til innhold

Truende abort? Noen opplevd det?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er rett over 10 uker på vei. Hadde en blødning nå i ettermiddag og vondt nederst i magen. Var hos legevakten og han tok gynologisk undersøkelse. og sa at eg hadde en truende aboet. noen andre som har fått den beskjeden og hvordan har det gått?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, det skjedde med meg i mitt første svangerskap. Var omtrent kommet like langt som du er nå. Jeg hadde ikke særlig vondt, men blødde litt. Var på legevakten, legen gjorde ingen undersøkelse men mente jeg hadde abortert. Da ble jeg sendt til kk (Bergen) for en innvendig ul (og på den henvisningen stod det truende abort) - dette fordi at dersom det var rester igjen måtte jeg til utskrapning. Men da jeg kom på ul viste det seg at det var et levende foster der! Så det kan gå bra!! Lykke til :-)

Skrevet

Tusen takk for svar:) dette er mitt tredje svangerskap. kommer det mer blødning skal jeg til sykehuset i morgen, men avtar det og det ikke kommer mer, skal jeg inn på mandag. har fått henvisning til gynolog. Ville ikke sende meg inn på ul ikveld siden det kunne vise seg at alt var bra ikveld og jeg begynte å styrtblø i morgen å det gikk galt.

Skrevet

Ja.. Da jeg var 11 uker med sønnen min hadde jeg en truende abort. Vet ikke hva som var årsaken, men tror det var fordi jeg gikk på fjelltur dagen i forveien. Sleit meg ikke ut eller noe, men det var jo bratte bakker. Jeg blødde, og hadde sterke smerter i 3 dager før det heldigvis gikk over. Fikk beskjed fra legen om å holde meg så mye som mulig i ro til det gikk over, og ta det rolig resten av svangerskapet.

Fødte en frisk og god gutt på termin, så alt gikk heldigvis bra =)

Skrevet

Godt å høre at det går bra også:) Takker så mye får svar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...