Anonym bruker Skrevet 11. april 2008 #2 Skrevet 11. april 2008 Neida, jeg ler også godt av alle bæresjal/Mei-tai-damene, føler seg VEELDIG spesielle med ullklærne fra Nøstebarn og tøybleiene sine, grøter fra Helsekosten og Hipp-produkter dersom de skeier ut:-0! Som regel er de stygge, usminkede og tjukke.Barna er alltid søte da..
Anonym bruker Skrevet 11. april 2008 #3 Skrevet 11. april 2008 Takk ho ho......jeg rister på hodet når de begynner å diskutere hvor vidt det lønner seg å sy sjalet selv. Får oppskriften på nøstebarn, hører jeg. Gjeeeeeeesp... HI
Galskapens overhode Skrevet 11. april 2008 #4 Skrevet 11. april 2008 nei.. Jeg synes det ser behagelig ut.. Har selv ringslynge, men bruker ikke nøsteull eller tøybleier.. Hadde redcastle-bæresele til første og syntes ikek den var behagelig. Nr 2 nå er allerede 1 kg tyngre enn det storesøstra var på samme tid, men myye lettere å bære i slynga--
Anonym bruker Skrevet 11. april 2008 #5 Skrevet 11. april 2008 Jeg syns liksom bare det ser helt malplassert ut her i landet. Skal liksom være så spesielt alt nå for tida. ' HI
Psyche Skrevet 11. april 2008 #6 Skrevet 11. april 2008 Det er mulig det ser idiotisk ut, men jeg bruker mei-tai..jeg har prøvd "vanlige" Baby-Bjørn bæreseler og har aldri hatt så vondt i skuldrene som når jeg prøvde den. I mei-taien kan jeg bære treåringen min uten å få vondt i ryggen/skuldrene, selv om det oftest er babyen jeg bærer da...veldig greit om storebroren og jeg har lyst på skogstur f. eks. Hun sitter så godt i mei-taien også, i Baby-Bjørnen vinglet hun alle veier. Men jeg føler meg ikke veeeeldig spesiell, det gjør jeg ikke. Og spesielle ullklær fra Nøstebarn har jeg ikke..jeg har boka med strikkeoppskrifter fra Nøstebarn, fordi jeg liker å strikke. Barna mine bruker ullklær fra Spar-Kjøp, eller dvs. eldstemann bruker ikke ullklær lenger, fordi eksemhuden hans ikke tåler det. Tøybleier kunne ikke falle meg inn å bruke. Grøt fra Helsekosten har jeg ikke vurdert engang, det må da være svindyrt(!)? Kjøper stort sett Nestlè grøt og middagsglass. Innimellom kjøper vi Hipp... Stygg...nei. Usminket..innimellom. Tjukk...neihei. Søte barn...JEPP! Helt klart!
Anonym bruker Skrevet 11. april 2008 #7 Skrevet 11. april 2008 Jeg synes ikke det er noe fint med de nye, men synes også Baby Bjørn som jeg selv har- men dog nesten ikke bruker enda hvertfall- ser dumt ut i bruk det og. Har lest her inne at Baby Bjørn ikke er bra da ungene henger på hoftene, men synes de gjør det i den mei taien og jeg da... Hver sin lyst- sett en moby wrap i bruk- den så tross alt litt bedre ut...
Anonym bruker Skrevet 11. april 2008 #8 Skrevet 11. april 2008 Husker første ganga jeg så ei med sånn dings på ryggen, jeg skjønte ikke hva det var. Så nøye etter, og vips der hang det en unge i en ball på ryggen! utrolig komisk. Sikkert praktisk.
Anonym bruker Skrevet 11. april 2008 #9 Skrevet 11. april 2008 Vil vel ikke si det ser idiotisk ut, men reagerer på den svært aggressive og fanatiske måten mange her inne reklamerer for "mei-tai" og bæresjal. La folk få bestemme SELV hva de vil bruke! Blir så lei av å lese de hysteriske kommentarene nærmest hver gang noen skriver at de liker å bruke Baby Bjørn - da får man kjeft, for "mei tai" er visst det beste ifølge enkelte fanatikere. Skal bruke Baby Bjørn selv, og bare gi faen i å prostituere dere for "mei tai" ved å reklamere og kjefte på meg!
Psyche Skrevet 11. april 2008 #10 Skrevet 11. april 2008 Selvsagt skal folk få bestemme selv hav de vil bruke! For meg var det veldig ubehagelig å bruke Baby Bjørn. Men om du liker det, så er jo det kjempeflott for deg. Folk er forskjellig bygd, noen liker det og noen liker det :-)
øynesomtinntallerkner Skrevet 11. april 2008 #11 Skrevet 11. april 2008 Får litt samme følelsen som jeg fikk når jeg så folk gå med staver på flatmark UTEN ski første gang. For det så jo ikke helt klokt ut det heller.
*1+1=2 små* Skrevet 11. april 2008 #12 Skrevet 11. april 2008 folk MÅ ha et eller annet å irritere seg over?!
Bergene Skrevet 11. april 2008 #14 Skrevet 11. april 2008 Nei jeg syns faktisk sjal er fint jeg, er jo så utrolig mange fine sjal som finnes! Men om man ikke syns sjal er fint, finnes det jo også seler som er like nøytrale og ser ganske like ut som babybjørn bare de er mer behagelig i bruk enn babybjørn. For meg handlet det i utganspunktet ikke om hva som var fint, men jeg ønsket noe som ikke var behagelig å bruke;-).
Talie Skrevet 11. april 2008 #15 Skrevet 11. april 2008 Jeg synes ikke det. Og jeg er alngt ifra noen tjukk helsfrik med eko-dilla. Ung og fresh mamma:) Bruker elastisk bæresjal. Synes det er kjempedeilig å bruke og det er mange fordeler ved det:) Anbefaler å prøve;)
Anonym bruker Skrevet 11. april 2008 #17 Skrevet 11. april 2008 Er enig i at det er uvant å se mødre med bæresjal siden dette er et "nytt" fenomen, men jeg bruker det selv fordi det er mest behagelig for ryggen. Dessuten hylte vesla når jeg puttet henne i babybjørn, mens i sjalet sovnet hun nesten umiddelbart. Skjønner ikke hvorfor du synes det ser idiotisk ut når det er helt naturlig å bære barna sine inntil kroppen. Er det bare babybjørn som er "lov"???
mamma&urokråka Skrevet 11. april 2008 #18 Skrevet 11. april 2008 Hvorfor er det negativt å gi barna sine økologisk mat?
Yrha Skrevet 11. april 2008 #19 Skrevet 11. april 2008 Jeg syntes det var litt rart - helt til jeg prøvde det selv!!! Og da ble jeg frelst. Og jeg er hverken, tjukk, usminket eller bustete på håret Så ikke uttal dere hvis dere ikke har prøvd sjal/Meitai selv. Ganske vanlig å være fordomsfull mot det ukjente, spesielt i jantelandet Norge.....
Mine 3 småtroll! Skrevet 11. april 2008 #20 Skrevet 11. april 2008 øhm.... og barnevogner ser skikkelig rart ut. Ja, litt fjollete faktisk. Men det er jo FRYKTELIG praktisk da! Er ikke sånn at jeg går rundt med barnevogn fordi det ser så innmari kult ut, men et sted må jeg faktisk ha ungen når jeg er ute å går... Sånn er det vel med bæresjal og. Greit å slippe putte ungen i en sekk liksom om man ikke ønsker ha med vogna. Tviler på folk bruker bæresjal for å virke "hipp". Det er jo rett og slett kjempepraktisk. Sjal/Babybjørn blir nå det samme, men det var bare min mening.
Bergene Skrevet 11. april 2008 #21 Skrevet 11. april 2008 Måtte skynte meg så det ble feil, mente jo selvsagt at jeg ønsket noe som var behagelig.
Anonym bruker Skrevet 11. april 2008 #22 Skrevet 11. april 2008 Helt utrolig at det går an å bli fordomsfull og negativ til ting bare fordi det er nytt og ukjent! Jeg syns babybjørn ser idiotisk ut, babyen henger jo der og dingler etter underlivet. Selv bruker vi ergo sele og kan ikke forstå at noen velger babybjørn når det finnes noe som er mer behagelig, hvorfor?
Anonym bruker Skrevet 11. april 2008 #23 Skrevet 11. april 2008 Vi reklamerer jo for sjal og mei tai fordi vi selv er så fornøyde!
*1+1=2 små* Skrevet 11. april 2008 #24 Skrevet 11. april 2008 fordi vi er i norge og NYE ting er skumle:P
Anne-B. Skrevet 11. april 2008 #25 Skrevet 11. april 2008 Bæresjal er kjempepraktisk. Om jeg vil være tjukk og usminka, så må jeg vel få lov til det?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå