marth Skrevet 11. april 2008 #1 Skrevet 11. april 2008 Hvor mange av dere her inne jobber fullt i 3. trimester?
Gjest Skrevet 11. april 2008 #2 Skrevet 11. april 2008 jepp:) Har gjort det hele svangerskapet.. En uke igjen til permisjon:)
marth Skrevet 11. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 11. april 2008 Det er ikke galt. Hører om gravide hele tiden som er sykemeldt veldig tidlig. Hva jobber du med da? Jeg er lærer og begynner å slite med full stilling.
mto2 Skrevet 11. april 2008 #4 Skrevet 11. april 2008 Jobba heilt fram til permisjonen. 60% av gravide er ikkje sjukmelde i det heile.
neekap Skrevet 11. april 2008 #5 Skrevet 11. april 2008 jepp, her holder vi ut :-) 2 uker igjen til termin. Har en veldig fin jobb da, som selger på et hotell. Kontorjobb, sitter og står hele dagen. Kjekt med heve/senke pult :-)
*bombobadilla*m*BABY<3+spire Skrevet 11. april 2008 #6 Skrevet 11. april 2008 Er snart 31 uker. Har jobbet 100% hele veien og gjør det fortsatt. Litt slitsomt iblant, spesielt fordi jeg er veldig trøtt, men holder ut foreløpig ihvertfall :-)
Gjest Skrevet 11. april 2008 #7 Skrevet 11. april 2008 Ja, jeg jobber også fullt fortsatt. Er 32+6 i dag, og satser på å holde helt ut, dvs 4 uker til. Har ikke vært sykemeldt med de to eldste i svangerskapet, heller. Er sosialarbeider, forresten.
smil! Skrevet 11. april 2008 #8 Skrevet 11. april 2008 Har jobba 100% heile svangerskapet, som lærar i vidaregåande. Er no 33+2 og har fire veker igjen. Gledar meg til permisjon no, for begynner å bli litt tungt. Men trur eg held ut.
--niffi-- Skrevet 11. april 2008 #9 Skrevet 11. april 2008 Jeg jobbet fram til permisjon, tre uker før termin. Nå har jeg en fleksibel jobb på universitetet, styrer tiden mye selv og skrivebordsjobb for det meste. Det var tøft de siste par ukene (ville sove hele tiden!) men gikk jo greit.
propelle Skrevet 11. april 2008 #10 Skrevet 11. april 2008 Jeg jobbet fulltid til ca. uke 34, men etter det sluttet hjernen å fungere, og jeg ble mer plaget av tretthet igjen + stress/økt blodtrykk. Fikk da dels svangerskapspenger for de siste ukene frem til permisjon, og har forsøkt å jobbe ca. 50 prosent siden. Det skal sies at jeg har en særs fleksibel jobb, også for det meste skrivebordsarbeid og styrer tiden stort sett selv. Uten det tror jeg jeg hadde måttet kaste inn håndklet en god del tidligere, rett og slett!
myrias Skrevet 11. april 2008 #11 Skrevet 11. april 2008 Jeg jobbet 100 % fram til permisjonen min startet. Jobbet som lærer på andre trinn. Har i tillegg 3 små barn hjemme. Men det fungerte det:) Men nå er det til gjengjeld utrolig deilig med permisjon!
tonemor81 Skrevet 12. april 2008 #12 Skrevet 12. april 2008 Har jobbet 100 % hele svangerskapet og har ikke vært borte fra jobb en eneste dag Har vært heldig som har vært frisk. Jobber som oversetter (kontorjobb), så sitter jo hele dagen også da. To uker igjen til permisjon, noe jeg gleder meg veldig til!
amk1 Skrevet 12. april 2008 #13 Skrevet 12. april 2008 jeg jobber i hjemmesykepleien, jobbet fult frem til siste mnd, da ble jeg 20% sykmeldt, måtte ha en "hvile" dag, men er nå i min 2 uke med permisjon.
Liten gutt,22 juni Skrevet 12. april 2008 #14 Skrevet 12. april 2008 jobber heltid som kokk.e i uke 31,men det varer nok ikke lenge.Har ikke fått noe tilrettelagt.jobber 12-14 timers vakter å stresser mye.må også løfte å bære tunge ting.skal prøve å holde ut april, så sier jeg nok takk for meg.
Caramell, 3-barns mamma! Skrevet 12. april 2008 #15 Skrevet 12. april 2008 Jeg jobbet fullt med mine to første. Måtte vel ta ut egenmelding et par ganger da jeg spydde som verst, men klarte fint å gå til termin. Med førstemann hadde jeg bare 5 dager opphold i forbindelse med fødsel, så fullførte jeg noen studier jeg hadde begynt på. Far var da hjemme. Med denne, nr.3. har jeg vært sykemeldt hele svangerskapet. Har vært litt på jobb, men bare tilrettelagt. (For det meste). Dette er mye fordi jeg har vært ufattelig mye mer dårlig denne gangen... også fordi det ble mye komplikasjoener i forrige svangerskap på slutten, så legen ville at jeg skulle ta litt bedre vare på megselv denne gangen. Om du klarer å jobbe 100% har vel alt å si for hvilken jobb du har. Jeg har hatt ulike jobber, og har klart fint å jobbe med de andre, men overhodet ikke mulig å gjennomføre denne gangen dessverre... Har vært et langt og trasig svangerskap. MEN etter uke 30 har formen vært MYE MYE bedre... DEILIG!!
benteeli Skrevet 12. april 2008 #16 Skrevet 12. april 2008 Full jobb hele tiden, alle tre svangerskap (det vil si jeg var student første). Ikke sykmeldt en dag. Holder på med studier og har en egen bedrift også ved siden av 100% stilling, så det er nok å holde fingrene i. Synes ikke det er spesielt tungt. Men jeg skal ikke si noe om andre, jeg har nok vært heldig. Har nok fordel i at jobben min for det meste foregår utendørs på mykt underlag og at jeg er i mye fysisk aktivitet og kan styre mye selv. Jeg tåler altså godt jobben min under svangerskapene, men i perioder har en handlerunde på kjøpesenter kunnet slå meg helt ut (har litt bekkenløsning). Kan derfor skjønne at de som står i butikk eller jobber innendørs på harde gulv dagen lang får problemer.
Jålle Skrevet 12. april 2008 #17 Skrevet 12. april 2008 Jobber fullt og har 1 uke igjen til permisjon:) Jobber i barnehage...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå