Lillesnuppis Skrevet 11. april 2008 #1 Skrevet 11. april 2008 Hva fant dere på da dere var små av fantestreker da? Husker da jeg var mindre spes lørdager og søndager da mor og far sov litt lenger.. Lista meg inn på kjøkkenet, fant frem vann øsa og en haug med servietter. la dem oppi vannet og hev rund omkring... Husker spes godt di lilla serviettene hehehe... Kjøkkenet så jo ikke ut da dem sto opp.. Fikk kjeft hver gang, men helga etter så var den på'n igjen.. Samma prosedyre hehehe
Sjefsmegga Skrevet 11. april 2008 #2 Skrevet 11. april 2008 hehehe...det var mangt: Ringte på å stakk av Fruktslang Pengbok med senn i som vi lurte folk med superlim på dørhåndtaket plastfilm på toalettet ga lillebror buksevann spionerte på eldre søsken av venner stink bomber gjemte oss osv....vi var kreative og til tider noen jækelunger..
Mamman til 3 lykketroll Skrevet 11. april 2008 #3 Skrevet 11. april 2008 Malte sko som sto ute på verandaen, så pass opp dere som bor i første etasje, he he.
Sjefsmegga Skrevet 11. april 2008 #5 Skrevet 11. april 2008 Fylle vann baki buksa, eller enda bedre forran så det ser ut som man har tissa på seg, hysterisk morsomt for de som utøvde det, og jævlig for den det ble gjort med...lillebror var en ufyselig sladrehank og fortjente hver eneste dråpe... Har du ikke lest Gummi Tarzan??? KOm på en ting til, vi limte fast tøflene til pappa med superlim til gulvet....det ble litt spetakket mildt sagt :-DDD
Gjest Skrevet 11. april 2008 #6 Skrevet 11. april 2008 Jo, jeg har vel lest Gummi Tarzan en eller annen gang. Men hadde ikke barndommen min i Norge, så har ikke lest alle disse kjente bøkene. Men jeg husker godt at jeg leste den boken - og siden den gang har jeg virkelig lurt på hva buksevann er. Jeg skjønte det aldri, og gadd ikke riktig finne ut hva det var. Kanskje skjønte jeg det, men jeg husket det hvert fall ikke;-) Hehe... Jeg gjorde så mye dritt i barndommen at jeg ikke vil tenke på det:p
ღOscar skal bli storebror:):) Skrevet 11. april 2008 #7 Skrevet 11. april 2008 Malte meg hvit med husmaling så jeg måtte "skrubbes" med whitesprit etterpå Tok den nye kåpa til bestemor å labba ut i blomsterbeddet hennes kl 08 om morran!Da var hun ikke blid gitt;)
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 11. april 2008 #8 Skrevet 11. april 2008 stjal penger og kjpte godteri. vi ble tatt da og venninna mi ble slått av foreldrene sine som straff. og mamma sa noe sånt som dette til meg "det må du ikke gjøre" med rygen til og helt uten engasjemang. syns synn på venninna mi enda, for det var jeg som overtalte henne en annen gang overtalte jeg henne til og slikke på en stålport ute. det er ikke godt i minusgrader dytta søter ned trappa kasta en hammer i ryggen på henne (hun sa at jeg ikke turte) sikkert MASSE mer
Poteto Skrevet 11. april 2008 #9 Skrevet 11. april 2008 vi var alene hjemme nesten hver torsdag (mamma jobbet å vi hadde fri) lagde popcorn i panna, å svidde det. så vi tok å heiv panna i skogen bak huset.. smeltet stearinlys og tok hendene oppi. ring på spring(stor favoritt hos oss) stjal på godteributikken laget gjørme i bøtter å heiv i buss skuret i veien (litt eldre) sprengte postkasser med raketter laget fjøler med spiker på å la i bil veien kom ikke på mere. men vi var alltid noen jævelunger kjempe kjekt!!
fox`y Skrevet 11. april 2008 #10 Skrevet 11. april 2008 d jeg gjorde var: *spikre fast skoa til et familiemedlem så de for på snørra *var på rabarbra slang *ringte på å stakk av *tagget på vegger osv *når jeg var lita rullet jeg papir rundt en blyant og tente på.skulle lage bål på stue gulvet. *gjemte ting osv osv masse masse hehe. heldigvis blir man eldre.
celodi Skrevet 11. april 2008 #11 Skrevet 11. april 2008 malte hele blokkoppgangen ved siden av rosa.Postkassene,dørskilt,dører.vegger,trapper osv. Ring på og stikk av=) Den var artig ja... Kasta egg på vinduer Fikk nabogutten til og bæsje i kjelleren på blokka,orka ikke og bli med han opp på do.. Smurte oss inn med ketchup,la oss i grøfta og lata som vi hadde blitt påkjørt.. (da var vi eldre ja=)
Lisa & lille Noah<3 Skrevet 11. april 2008 #12 Skrevet 11. april 2008 isopor på vindusrutene hos naboen Skiftet tv-kanaler gjennom vinduet til en gretten gammel gubbe med en fjernkontroll vi tok med hjemmefra. Byttet om postet til naboene Epleslang Lurte ei venninne flere ganger til å "kreve" å få godis gratis på kiosken, av de merkeligste grunner, de fleste gangene fikk hun faktisk godterier også rotet i hagen til en dame som HATET barn og som forgudet blomstene sine over alt på jord.. Blomsterslang
Bare jeg er meg :o) Skrevet 11. april 2008 #13 Skrevet 11. april 2008 Jeg var bare kjedelig og snill jeg,MEN boder`n kunne vi skrevet bok om *ler* Han demonterte sykkelen til nabo`n og hang alle delene opp i tørkestativet. Malte den nye skrivepulten min rød. Klipte av ledningen til en lampe med en plastikk saks...den smalt i hele huset og alt ble svart. Skamklipte nabugutten, Kunne sittet i evighet og ramset opp her. Nå i dag er han verdens greieste gutt på 22,hehe;o)
Vålerenga12 m/ 3 små Skrevet 11. april 2008 #14 Skrevet 11. april 2008 Jeg var den eneste jenta i feltet vårres, så jeg hang md min bror og hans kompiser! =) Vi gjorde VELDIG mye faenskap... Innimellom rottet de seg sammen mot meg og gjorde faenskap mot meg åså, hehehe:o) Jeg husker nesten ingenting nå, men.. Hehe Bl.a: Gjemte oss i snøfoinnja og kastet snøball med stein i, på alle bilistene. Vi ble tatt en gang, og fy som hu dama var sur! ) hehe Den slemme var at vi sa at en eller annen av oss hadde blitt påkjørt, og at de måtte komme. Når de kom og så at vi lå der og lo med tårer i øynene og lign... SÅ ble de forbanna. Men den var slem altså...!! Vi elsket å ake såklart. En dag strøbilen kom så satte vi alt vi kunne foran veien. Spark, akebrett, ski, kjelker, søppelkasser+++ Søppelmannen ble sint! ) Ellers, vanlige ting som epleslang, ripsslang ++ Brroen min har knertet en del vinduer opp gjennom tidene. Blant annet bilvinduet til pappa, ytterdøra (det verste var at han skulle kaste steinen FREMOVER. Når han kastet så gikk den tilfeldigvis BAKOVER og traff det lille vinduet 5cm i bredden. Hvordan er det muilg??? ). Han slo også i stykker døra i gangen fordi han var sint på meg. Jadda, vi er søsken enda.. hehehe Vi ha ødelagt en bil som VAR ødelagt fra før og da kom seff naboen og sladret. Men en ting må nevnes her.. Det var en gutt som alltid ble utstøtt, dessverre. Ikke av meg og min bror, men av de andre i feltet. Han ble sparket, slått og lign:/ Vi passet alltid på han, stakars.. En dag måtte vi inn og spise middag. SÅ han ble igjen ute. Ikke lenge etter ringer det på døren. Da sto han utenfor med en PINNE i magen!!!! En av de eldre guttene hadde kjørt den pinnen i magen på han. Da var vi raske med å finne ut hvem det var ++ Så vi sto sammen om mange ting i feltet. Jeg savner seriøst barndommen min og jeg håper virkelig gutten min får slike venner som jeg har hatt! ) Faenskap er viktig, det å ha det morsomt uten at det skader. Men det aller viktigste er venner og at de står sammen...
Tøysetipp Skrevet 11. april 2008 #15 Skrevet 11. april 2008 Turte sjeldent å gjøre noe galt. Jeg ble likevel (u)frivillig med på å sende et hat-brev til en mann i gata som hadde strødd i akebakken vår. Den stoppet midt i trafikert vei, så naturligvis.. Jeg var så redd at jeg holdt på å omkomme. Og når det ble oppdaget måtte vi be om unnskyldning alle sammen på døra hans. Det endte med at bi ble invitert inn på boller og saft av kona hans..:-) Turte aldri gå på epleslang en gang, men søsteren min var god å ha med. Dyttet henne foran meg og stakk når det gjaldt. *humre*
Bomchicka Wah Wah Skrevet 11. april 2008 #16 Skrevet 11. april 2008 Da jeg var 4 år og broren min var 2 år stod jeg opp og fikk med meg broren min ned på kjøkkenet. Her skulle det bakes brød! Jeg tømte flere kilo mel ut på kjøkkenbordet og slang oppi en hel del vann. Etter mye klabb og babb fant jeg ut at det ikke ble deig av griseriet.. Men aahh, melet laget fine spor på vegg til veggteppet som lå i heeele huset. Jeg var ute og hentet trehjulsyklene. Vi syklet rundt og rundt inne i huset og sørget for at det var mel i alle rom og kriker og kroker. Trenger jeg å nevne at da mamma våknet holdt hun på å besvime? Og støvsugeren gikk rett i søpla.. En gang overnattet jeg hos fetteren min og tanten min. Vi var 3-4 år gamle. Midt på natten, i 4-5 tiden våknet vi og fant ut at vi skulle gå på kiosken. I bare pysjen snek vi oss ut og labbet avgårdet til kiosken. Det var en spasertur på rundt 20 minutter for oss småfolkene. Da vi var neeesten fremme kom tanta mi kjørende i bare badekåpa, i fult raseri! Det ble ikke noe tur på kiosken. Men den var visst stengt uansett ;o)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå