Gå til innhold

Tining av fryst morsmelk?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Er helt grønn her, hehe..

Har masse mm i fryseren, men hvordan skal den tines? I kjøleskapet?

Går det å ta den direkte i mikroen?

Og hvor lang tid tar det før den er tint?

 

Takk for svar:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har hørt at man ikke skal ha mm i mikroen, for det er noe i mm som ødlegges da, kanskje det var noen antistoffer. Når jeg har tint mm har jeg bare latt den tine på kjøkkenbenken. Hvor lang tid det tar før den tiner, kommer jo litt an på hvor mye som er i beholderen.

Skrevet

Det beste er å tine i kjøleskap, tror det holder seg 2-3 døgn da. Hvis du tiner i romtemperatur holder den bare i 1 døgn (du må seff sette den i kjøleskapet etter den er ferdigtint). Ikke ta mm i mikroen!

I kjøleskapet tar det rundt 7 timer for 100 ml hvis jeg skal tippe, vet ikke sikkert.

Skrevet

I "akuttsitusjoner" hvor du må ha den m en gang går det an å tine i vannbad.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...