Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har i lengre tid hatt et slags "sår" der nede liksom. I mellomkjøttet, hvis det er det det kalles, med skjedeinngangen. Det er bare rødt, og ser egentlig bare ut som et brannsår/kjøttsår-opplegg(vanskelig å forklare). Av og til klør det, av og til svir det. Hva er det? Er ikke akkurat noe jeg føler jeg hiver meg av gårde til legen med. Hater sånne ting!

Tror jo ikke det er noe farlig, eller noe sånt. Men man kan jo aldri vite det for sikkert. Skulle vel helst sett at det ble borte også da.

Trenger hjelp av dere..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei..!! det er ikke gøy det der.. har hatt det selv, det ble borte etter et par dager.. tror det kan komme av et herpes virus.. (munnsår).

du kan prøve å ta på litt naturell yoghurt...

Det går sikkert bort om et par dager..

Skrevet

Takk for svarene. Ser på linken kei27, at det kan virke som det er det. Har tenkt på det selv. Mens har aldri hatt blemmer eller sårveske. Så får det liksom ikke helt til å stemme. Har hatt samme sexpartner i 3 år nå, og det er førsta det siste halvåret at jeg har fått dette. Er usikker på om jeg kanskje har det "konstant". At det liksom ikke er bare av og til (utbrudd) som herpes vanligvis har.

Om det skulle vise seg å være det, har det noe å si for en vagnial fødsel?

Skrevet

Det er to ting som er viktig i forhold til fødsel og det nyfødte barnet. For det første er det viktig å bli klar over om man har/eller har hatt herpes slik at en kan ta eventuelle forholdsregler om det skulle komme et utbrudd ved fødselen. Gravide som har kjent herpes bør derfor opplyse dette til jordmoren og legen.

Det andre er å hindre kontaktsmitte til omgivelsene - ikke minst det nyfødte barnet. Selv om mor har herpesutbrudd, kan hun stelle barnet dersom hun vasker hendene grundig og unngår direkte kontakt mellom herpessåret og barnet. Amming tillates.

Skrevet

Okei, da får man vel bare bestille time hos legen for å få avklaring i dette da. Huff! Men takk :)

Skrevet

Nå blei jeg nervøs her... Jeg har også hatt det innimellom, kanskje ikke samme men... Jeg har vært håven og det har svidd litt. Jeg har bare tenkt at det har vært fordi jeg har hatt litt mye sex, og vært litt tørr på begynnelsen og mot slutten.... Herregud. Jeg har aldri tenkt at det kan ha vært noe farlig... Jeg fikk det 1 gang for 8 år siden, og hatt noen partnere i løpet av de årene...

Hjelp....

Skrevet

Ja, nervøs er jeg også. Men samtidig som det er så mye som passer inn i symptombeskrivelsen, er det veldig mye som ikke passer inn. Sitter med et lite håp om at det bare skal være en filleting. Akkurat nå venter jeg bare på at det skal bli mandag så jeg kan ringe å bestille time å bli ferdig med dette!

Skrevet

Off... Ille å gå sånn. Jeg tror ikke jeg har det. Hatt den 1 eller 2 ganger. Og trusa kan jo ha gnagd litt også da. Trodde at hvis man hadde herpes hadde man veskende sår. det har ikke jeg hatt. og jeg har jo vært hos gyn etter det og han fant ingen ting. Håper og tror at det ikke er det.

Det er ikke bare et "skrubbsår" da fra trusa som har gnagd litt??? Jeg krysser fingrene for deg jeg. Håper på det beste, =)

Skrevet

Tror også det skal være veskende sår og blemmer. Men det har jeg ikke. Dermed har jeg et lite håp om at det ikke er det :)

Skjønner ikke hvordan jeg skulle ha fått det heller. Hatt samme partner i tre år, og ingen av oss har engang hatt munnsår.

Tanken om skrubbsår fra trusa har slått meg, men det blir ikke borte enda jeg tester ut ny truser som ikke gnager :P

Takk skal du ha:)

Skrevet

Hei!

Jeg tror ikke dette er herpes. Har en venninne som sliter med herpes og hun sier det er blemmer som sprekker. Det er helt grusomt vondt og hun unner ikke sin verste fiende å få det. Høres ikke ut som om du er så plaget av utslettet ditt, derfor tror ikke jeg det er herpes!!! Men det er likevel lurt å ta en tur til legen slik at du får sjekket hva det er for noe. Lykke til.

Skrevet

Åh takk! :) Det var litt betryggende å høre:) Men skal ta meg en tur til legen for sikkerhetsskyld!

Skrevet

Svir det når du tisser? For er det herpes skal det svi noe så inni granskauen når du tisser. Og gjør det ikke det er det heller ikke herpes, tror ikke jeg.

Skrevet

Nei, det gjør ikke det :) Eneste må være om jeg akkurat har måttet klødd meg siden det klør så, men det er ikke mye til svie akkurat. Enda et tegn på at det ikke er det da:) Takk!

Skrevet

er ikke bare vanlig soppinfeksjon da? at du har klødd litt i ny og ne også har det blitt et sår av det?

hmm jeg mener nå at det er to forskjellig herpes.

Et som er munnsår og et som er kjønnssykdom.. de smitter jo ikke hverandre de..

Skrevet

Nei, har hatt soppinfeksjon en gang for lenge siden, og dett er overhode ikke det samme. Derfor dette er så rart, får ingenting til å passe helt.

Det er to forskjellige herpes ja, om de smitter hverandre eller ikke er jeg ikke sikker på. Men det er svært mulig at de kan det..?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...