Gå til innhold

Legger vi egentlig på oss av smågodt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Beste jeg vet..Men prøver å begrense meg.

Men føler det er verre med chips, sauser osv..

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Masse sukker i vanlig smågodt, og det legger man jo på seg av. Selv har jeg kuttet ut raffinert sukker, men fett er jeg ikke nøye med, legger ikke på meg med mitt kosthold hvertfall :) Happy med det :)

Skrevet

Var et program på tv`n i går de tok opp det der, et par der han var slank og hun hadde lagt på seg 15 kg i løpet av et år etter de ble samboere.

Forbrenninga var lik, forskjellen var at han levde mer eller mindre på kaffe halve dagen mens hun spiste frokost, lunsj osv...så han kunne trøke innpå en stor middag og gumle snop på kveldstid uten at han la på seg, mens hun da ettr middag haddde dekt opp sitt kalori ehov og dermed la på seg snopen på kveldstid... Så ja, hvis man spiser seg mett til de andre måltidene så vil man legge på seg selv med litt snop på feks kveldstid hvis man spiser dette ofte i hvertfall...

Man kan også "leve" på snop hvis man ikke spiser særlig mye elelrs, men om det er sunt er annen ting...men slank vil ikke si det samme som sunn..

Skrevet

aner ikke, men det er fryktelig lite smågodt som faktisk er godt

Skrevet

Tja, sukker er jo ikke sunt.

Men 100 g godt & blandet er 340 kcal.

100 g maarud potetgull er 525 kcal, så du har jo rett sånn sett.

I tillegg inneholder snopet omtrent bare karbohydrater, mens chipsen inneholder bortimot 60 % fett.

Skrevet

Signerer Ugla, og bare for å si det sånn, sukker er noe av det værste du kan spise for mye av. for kroppen klarer ikke å bryte det ned, men den omdanner det til fett som stort sett legger seg rundt magen som et reservelager, om du trenger det eller ikke... Er nå slik kroppen vår fungerer.

Skrevet

yepp

smågodt er mye verre. jo merr karbohydrater jo verre er det. sukker Stimulerer insulinproduksjonen og dette gjør at insulinet tar overskuddet av karbohydratene og omgjør dette til fett.

usunt Fett =skadelig for blodårene

sunt fett=bra!!!

Skrevet

Kan aldri tenke meg at vi legger på oss av smågodt *fniser*

Høgg innpå og benekt alt!

Vi kan også si: Det er ALLTID maten!! :-)

God helg!

Skrevet

Hehe, ja.

Sukker er det første man skal kutte ned på om man vil ned i vekt, eller begrense oppgang. Fett derimot kan man bøtte nedpå av, så lenge det er lite karbohydrater i kosten forøvrig.

Skrevet

hmrf*

Var ikke disse svarene jeg ville ha:/ Hihi

Skrevet

Hvis du spiser det alene i mørket- og ingen ser det- så teller ikke kaloriene...Er det ikke sånn, da? =))

(Var det et bedre svar;-) ?

Skrevet

Nettopp det jeg hadde planer om å gjøre ikveld:)

Dessuten når man har mensen så velger jeg å tro at det heller ikke teller..

heh..

Skrevet

Teller heller ikke om du spiser det som snop til film...

Eller om fargen på snopet har samme farge som sunn mat. Feks grønne geleting= null kalorier (samme farge som brokkoli)

;-)

Skrevet

Om man spiser flere kalorier enn man forbruker, så legger man på seg enten kaloriene kommer fra smågodt eller brød. Det er jo igrunn bare snakk om hvor mye man putter i munnen totalt sett i forhold til hva du forbrenner :)

Men, det er jo selvsagt bedre å dekke sitt daglige kaloribehov med sunnere ting enn smågodt da.

Skrevet

Nei, nei... Sukker er såpass vanskelig å fordøye at kroppen bruker mer energi på å forbrenne kaloriene enn hva kroppen får tilført:)

Skrevet

Nei, ikke hvis man spiser det i smug ;o)

Man kan legge på seg av alt. Du legger på deg av appelsiner om du spiser mange nok....

Kluet er å ikke spise mer enn man forbrenner uansett om det er smågodt, chips, sauser eller noe annet.

Skrevet

Nei, det kan jeg aldri tenke meg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...