Gå til innhold

Kan øyekatarr tyde på allergi

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei

Jeg har en liten gutt som fyller 2 år 1 mai. Han er stort sett frisk, men både i fjor og i år har han fått øyekatarr. I fjor fikk han det dagen før skjærtorsdag, og i år 11 mars. I fjor var det vel over etter 1 1/2- 2 uker, mens i år har vi akkurat sluttet på dråpene. I år hadde han det en stund, så gikk det bort, og vi fortsatte å dryppe i 3 dager etter, men dagen etter at vi hadde sluttet begynte vi på igjen. Men nå har det vært borte hele uken, så nå tror jeg endelig vi er ferdige...

Men, mitt spørsmål er om dette kanskje kan tyde på at det er en allergi han har som kommer i form av øyekatarr på våren?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Lurer jeg også på! Lille Sjefen her har nå noe grumsete greier på øynene som ikke ligner på de øyekatarr-sakene han har hatt før, når det er grønt "slim" som kommer ut fra innerst i øyekroken, nå er dte mer gult puss som er langs hele kanten. Han klør litt på det, men ser ikke ut til å plages nevneverdig mer.

Kan det være allergi så tidlig? Han er 2 år og 8 mnd. Pappaen har gress, bjørk og pollen-allergi. Går det an å teste for allergi når man er så liten?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...