Anonym bruker Skrevet 11. april 2008 #1 Skrevet 11. april 2008 som feks i slik feder... (slik beholder for frukt) ? Slik at hun kan tygge på denne og ikke hendene sine... tror det klør litt og at det er noen tannebisser som kommer etterhvert....
Anonym bruker Skrevet 12. april 2008 #2 Skrevet 12. april 2008 Ingen som har synspunkter eller rettningslinjer? Når tidligst kan man begynne så smått med frukt?? Litt for å få smaken på noe nytt og for å tilfredstille et behov som kløe i gommene!!?? please svar!!
petite fleur Skrevet 12. april 2008 #3 Skrevet 12. april 2008 Jeg har tenkt på akkurat det samme de siste dagene, men vet ikke.....har jo gitt ham most banan og pære, men ikke et helt stykke frukt for å gnage på......
Anonym bruker Skrevet 12. april 2008 #4 Skrevet 12. april 2008 Det kan vel gies på samme tid som man starter med grøt osv? Det mener jeg å huske her.
knøtta Skrevet 12. april 2008 #5 Skrevet 12. april 2008 Jeg ga snuppa frukt i feederen når ho var ca 5 mnd gammel for da kunne ho holde den selv. Eple er tøft for små mager så styr unna det. Banan kan de faktisk bli harde i magen av og i tillegg er det no gris. Prøv honningmelon, blir lite kliss av det og ingen flekker på tøyet. Pære er også poppis her, eller noe så enkelt som en bit slangeagurk. Lykke til med fruktkosen.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2008 #6 Skrevet 12. april 2008 men små barn under 1 år skal vel ikke ha i seg honning??
Mamsen og lillegutt Skrevet 12. april 2008 #7 Skrevet 12. april 2008 honningmelon inneholder IKKE honning.... det med babyfeeder: står det ikke på pakningen til feederen at det er 5mnd+? husker ikke helt. vi gjorde ihvertfall det.
Anonym bruker Skrevet 12. april 2008 #8 Skrevet 12. april 2008 babyen vår er bare 2 mnd... men det er tydlig at det er noe som presser fra gommene... så tenner er vel rett rundt hjørnet tenker jeg... men hvorfor er det slik at man ikke kan gi barn frukt før 4-5 mnd?? er det fordi tarmene ikke er ferdig utviklet? hun får jo mange sorter te, pga magevondt, malt o.l....
Anonym bruker Skrevet 13. april 2008 #9 Skrevet 13. april 2008 Dette lurer jeg også på. Min gutt er 3,5 mnd. I går da storesøstera spiste banan moste jeg litt til han også. Hab fikk bare en smaksprøve da og storkoste seg, Ble faktisk sint når han ikke fikk mer. HAr ikke merket noe til mageproblemer.
Anonym bruker Skrevet 13. april 2008 #10 Skrevet 13. april 2008 HI her, ingen som vey hvorfor man ikke skal gi frukt og slikt før 4-5 mnd???
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå