Gå til innhold

Tette tårekanaler...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen som har barn som har plagdes med dette lenge? Min er snart 10 mnd og like forbanna klistrete i øyet...er såååå lei nå:-( Er det noe håp??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Venninna mi har en sønn som ble født for tidlig, han var 1600 gram.Han har slitt med tårekanalene hele veien....Han ble 2 år nå i mars, og de må dryppe enda.....

Var kanskje ikke så oppløftende det svaret her, men det kan jo gå over sønnen din da....Håper det :)

Skrevet

Jeg hadde det selv som barn, men alle sa jeg skulle vokse det av meg. Har det enda i en alder av 28- ops 29 imorgen- og regner ikke med det vil forsvinne nå....

Kommer og går- men akk så plagsomt når det er her..

Skrevet

Min gutt har det. Det ene øyet ble i orden ca da han rundet 7 mnd og det andre ser kanskje ut til å bli i orden nå når han er snart 8. Har i allefall ikke måttet ta bort noe særlig med puss i det siste. Med det første øyet var det forresten bare plutslelig helt fint fra dag til dag. Kan altså skje når som helst:)

Spurte legen om dette på 6mnd kontroll, da var jo fortsatt begge øynene tette. Han sa at det ordnet seg av seg selv for de aller fleste. De vi aller helst slippe å fikse dette med operasjon og venter i følge han til ungen er godt over året før de gjør noe.

Skjønner forøvrig godt at du er lei, veldig fornøyd med at det ser ut som det endelig er over her i gården.

Skrevet

Ja det er håp:) Vi fikk endelig time til øyespesialist for vurdring av punktering av tårekanalen. Dette ønsker de dog ikke gjøre før barnet er over 2 år gammelt. Han lærte meg en masseringsteknikk som skal gjennomføres 2 ganger pr dag. Det er veldig enkelt å utføre, men kanskje litt vanskeligere å forklare. Du tar en ren pekefinger og trykker 5-10 ganger på hver side av neseroten. Prøv på deg selv først for å finne ut hvor du skal trykke. Du kjenner det på en måte når det er riktig. Utrulig masse gørr tøt ut på snuppa her og etter relativt kort tid var hun helt fin. Lykke til:)

Skrevet

Takk for svar:) Godt å høre at det finnes håp;) Er så lei av at ALLE vi møter kommenterer øyet hennes..."Ååå har hun øyekatarr stakar, dere må jo få medisin..." Også må jeg forklare for 100`ede gang at det ikke er katarr...

grrr, nå vil jeg ha det bort!!!!:(

Men jeg skal forsøke den masseringa, jeg gjør ALT for å få det bort!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...