Gå til innhold

Amming: 1 måltid- en eller begge bryst??

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dere som ammer, når det gir et måltid- gir dere da fra begge brystene eller kun 1 og bytter til det andre neste gang?

Jeg gir som regel fra ett, og bytter side til neste gang. Men når jeg har spreng, skulle det da ikke være nok melk i det ene han får fra? Opplever noen ganger at han virker mett- så kan det gå 30 minutt til en time så vil ha mer. Skriker og skriker til han får mer...

Snart 2 måneder, veldig opp og ned på hvor mye han trenger. Noen ganger kan 20 minutt være nok for å holde han fornøyd i noen timer. Andre ganger må han suge mer, gjerne 30-40 minutt. Gjør det veldig vanskelig å planlegge- selv om det bare en en trilletur med venner....

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Stort sett holdt det med et når jeg fullammet, men av og til måtte han ha fra begge. Merket på han når han hadde tømt det ene om han var mett eller ikke og var jeg usikker så prøvde jeg å gi fra det andre. Det er mange som alltid må gi fra begge også og hvis han blir sulten igjen så raskt kan det tyde på at han ikke får nok fra det ene, så jeg ville prøvd å gi begge en stund. Husk at hvis han tømmer et og bare spiser litt av det andre, bør du neste gang begynne på det han ikke tømte. Det trenger ikke å være nok melk selvom du har spreng.

Skrevet

Si det....nå er han 5 mnder og jeg har enda ikke funnet ut av det! Av og til ett, av og til begge, av og til når jeg gir begge kan det ta halvannen time til han igjen vil ha, mens av og til når jeg gir ett kan det gå 4 timer..... Utrolig vanskelig å planlegge en tur til byen for jeg vet jo aldri når han vil ha...

Skrevet

Hei! sønnen min er 7 uker og nå gir jeg alltid fra begge bryst. Før jeg begynte med det ble han så fort sulten igjen. Nå slipper jeg spreng og har et barn som er mett i lengre tid:)

Skrevet

Jeg gir og noen ganger fra ene og andre ganger fra begge- spørs om hvor mye han vil ha. Lett å planlegge?? Nei- men jeg prøver...

Skrevet

Jeg ga stort sett bare fra ett bryst pr måltid da jeg fullammet. Av og til begge om han helt tydelig var mer sulten. Men som oftest fikk jeg han bare til å ta ett.

Om du prøver begge, og han bare tar litt fra det siste, så start med det brystet ved neste amming.

Og her var det også veldig ujevnt intervall mellom hver amming. Alt fra 10 minutter til flere timer de første 2-3 månedene.

Skrevet

Som regel får hun bare fra det ene, men en sjelden gang får hun fra begge. Er kjempe forskjellig hvor fort hun blir sulten igjen. Hun er nå 5 mnd og enda kan hun ville ha mer mat etter bare 1 time... Blir aldri klok på ammingen.. ;P Har funnet ut at det nesten ikke går å planlegge noe når man har baby..

Skrevet

jeg gir bare fra det ene, også det andre neste gang. hun er 2 mnd og spiser i ca 10 min. er da 3 timer til hun skal ha mat igjen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...