Fru Banderas Skrevet 11. april 2008 #1 Skrevet 11. april 2008 Hvis man føler rasisme og hat mot utlendinger, og man hater svarte menn - og samtidig ikke er rasist, hva er da en rasist? Er man bare rasist hvis man dreper alle fargene mennesker man kommer over?
frøkendings *fødeklar!* Skrevet 11. april 2008 #2 Skrevet 11. april 2008 Nei er du gal, det vil jo være rasistisk å si at en er rasist kun fordi en dreper fargede mennesker og ikke hvite. Morder kalles det.
trinebeate Skrevet 11. april 2008 #3 Skrevet 11. april 2008 Hvis utlendinger ikke respekterer og følger norske regler, lover og norsk etikk, utnytter systemet vårt, voldtar våre norske jenter, begår vinningskriminalitet, yter vold mot nordmenn, begår drap osv osv, er ikke det rasisme, så er INGENTING rasisme.
mosegrisen Skrevet 11. april 2008 #4 Skrevet 11. april 2008 Kjære vene... Nå er det jo endel nasjonaliteter som kommer til Norge fordi det er krig i hjemlandet deres. Mange av disse har opplevd ting man ikke kan drømme om, sett mennesker bli slaktet, mødre bli voldtatt, blitt fratatt alle rettigheter og blitt misbrukt. Det er nå en gang sånn at vi tar dem inn i landet med utrolig mangelfull oppfølging, særlig når det gjelder psykiatrisk hjelp. De får trygd og de får et sted å bo, de blir møtt av kalde mennesker som ikke en gang sier hei til dem, og en masse frykt fordi de har en annen hudfarge, snakker rare språk, lukter annerledes og spiser annen mat. Hvordan skal man forholde seg til det? Hva skjer i hodet på noen som har opplevd så mye for så å bli sendt, med minimal kunnskap til et iskaldt land med grusomt rike og lite inkluderende mennesker. Om du skal være så sinna på noen trinebeate så kanskje du burde være forbanna på myndighetene som gjør en så jævla dårlig jobb og slutte å dra alle utlendinger over en kam. Det er ikke humant å legge til seg en masse nye skikker når man flytter til et nytt land. Bare se på Norske i utlandet, flokker oss sammen og feirer 17 mai med flagg og jubalong. Jeg har alltid lurt på hvor alle disse som faktisk stemmer FRP finnes hen, men jeg føler meg nærmere svaret på den gåten. Dette ble langt, men jeg måtte bare få det ut. Ærlig talt!!
Fru Banderas Skrevet 11. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 11. april 2008 Det faktum at en del utlendingen bryter loven gjør ikke automatisk en nordmann til rasist men omtalte til en som bryter loven. Nordmenn bryter også loven, er da alle nordmenn kriminelle? Makan til pisspreik fra noen av dere her.
Patetica fåkksi Skrevet 11. april 2008 #6 Skrevet 11. april 2008 FRP'erne er her, helt riktig, hvertfall mange av dem. Jeg blir flau av å se hvordan mange nordmenn oppfører seg i utlandet, særlig de som bor her fast for de tror virkelig at de eier området. Ikke har de respekt for de som er herfra heller, de snakker nedlatende til dem og syns ting burde være akkurat som i Norge. Men hey; nordmenn er jo ikke slik..? 17 mai er rett rundt hjørnet og, *grøss*
mosegrisen Skrevet 11. april 2008 #7 Skrevet 11. april 2008 Vet ikke åssen det er med deg men jeg har ikke adoptert alle skikkene i landet jeg bor.... -spiser ikke brødskive med grisefett, eller paprikafiskesuppe med pommes frites oppi. -min samboer drikker seg ikke dritings 2. påskedag for så å komme hjem og kaste vann på meg som har laget mat hele dagen. -Jeg hater ikke myndighetene eller å betale skatt osv osv osv
Bare™ Skrevet 11. april 2008 #8 Skrevet 11. april 2008 Jeg tror ikke at linn og gjengen hennes (da skjønner alle hvem jeg mener) er "ordentlige" frp'ere... Jeg tror egentlig de nyter litt den stigmatiseringen for at folk skal unngå å se nærmere hva de egentlig er og holder på med. Og ved å skyte fra hofta om en innvandringspolitikk som ikke hører hjemme i Frp engang, så later de som om de har litt innsikt. Og være engasjert og komme med mye oppgulp, er ikke ensbetydende med kunnskap!
Patetica fåkksi Skrevet 11. april 2008 #9 Skrevet 11. april 2008 Paprikafiskesuppe hørtes faktisk godt ut! Brødskive med grisefett derimot kan jeg klare meg uten. Jeg har absolutt ikke adoptert alle skikkene herfra, faktisk svært få. Jeg liker ikke å kaste esler fra fjell, eller å sleike ihjæl rekehoder, men det er vel det som er mitt poeng; hvorfor må alle "utlendinger" plutselig oppføre seg som innfødte? Det er en del klovner her inne som blir sinte fordi det finnes synagoger (hehe) og moskeer osv. i Norge, guuud det er jo et kristent land! Jeg er absolutt norsk selv om jeg bor i utlandet. Men du, LIKER du å betale skatt? Hehe.
mosegrisen Skrevet 11. april 2008 #10 Skrevet 11. april 2008 Absolutt... dvs. nå er jo ikke jeg utenlandsk statsborger og jeg får ikke betalt så mye til det samfunnet jeg bor i nå, men jeg betaler gladelig skatt i Norge. Og her så prøver jeg å gi litt til de som bor på gata... skatt =gratis sykehus, trygd til syke og uføre, medisinstøtte, hjelp selv til de som er hjemløse og de mister ikke en gang sosialnummeret sitt om de ikke jobber på 5 år. Kort og godt, etter å ha bodd i et land av den typen jeg gjør i noen år så får må jeg innrømme at mine følelser er av typen: Norge er fantastisk, jeg ELSKER Norge og liknende:) Og gjerne Norge med folk fra masse andre nasjonaliteter, for vi har jammen endel å lære også!!
Patetica fåkksi Skrevet 11. april 2008 #11 Skrevet 11. april 2008 Spania kunne lært mye av Norge, og absolutt omvendt også. Når man har bodd lenge på begge steder har man ofte nok informasjon og erfaringer til å kunne uttale seg vettugt. Jeg betaler masse skatt i Spania, og jaggø må jeg ikke levere selvangivelse i Norge og!
<3 mine søte små<3 Skrevet 11. april 2008 #12 Skrevet 11. april 2008 For å være helt ærlig.... så bryr jeg me ikke om hva slags katastrofer som hærjer rundt i landet de kommer i fra.. kan de ikke respektere lover å regler... Hvis de begynner å utnytte systemet, begå mord, voldtekt, ran samme hva det skulle være.. så kan de dra t hælvete ut og hjem til der de kom i fra.... Hvorfor skal vi i norge ta i mot flere problem folk, når vi har nok fra før.. Få strengere innvandrings politikk, og lavere kvote på hvor mange vi kan ta inn.. la det bli enklere å kaste ut personer som gang på gang lager bråk...
#Linnea er straks storesøster# Skrevet 11. april 2008 #13 Skrevet 11. april 2008 er enig i at det er mange som er bra... men kast nå ut de som lager faenskap, trenger ikke fler kriminelle enn de vi alt har her i Norge.. Veldig imot at "vi" kaster ut uskyldige barn fra landet,som er garantert helvete i sitt eget land og aldri har gjort noen noe vondt, og istedet lar kriminelle bli. kan begynne lure litt innimellom.. ser ikke på megselv som rasist selvom jeg mener dette.
LinnisR83 Skrevet 12. april 2008 #14 Skrevet 12. april 2008 Hva ER det du kakler om???Verpesyk høne! Herregud!
wendy Skrevet 13. april 2008 #15 Skrevet 13. april 2008 Så eing så enig med deg Tvilling_84! Du og trinebeate har virkelig skjønt det!! Jeg liker dere jeg:)
Sharlis Skrevet 13. april 2008 #16 Skrevet 13. april 2008 Enkle regler: - Utlanske kriminelle, ut av Norge og ALDRI få komme tilbake. - De som kommer hit,de får intergrere seg og barna sine. - De må leve etter norske lover og regler (om de velger å ikke spise typisk norsk mat som vaffler,kjøttkaker i brunsaus,lutfisk osv, er da IKKE å bryte norske lover,regler og har absolutt ikke noe med at de ikke intergrerer seg. Alle har forskjellige smaker og folk må få lov til å spise hva de vil,og gjøre hva de vil, til den grad at de som sagt IKKE BRYTER NORSKE LOVER OG REGLER.) Og JAPP...jeg slenger den her tilbake til deg : "Og være engasjert og komme med mye oppgulp, er ikke ensbetydende med kunnskap!"
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå