Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

jeg skal på intervju når jeg er 13 uer på vei. Bør jeg opplyse om graviditeten? Du kommer lengst med å være ærlig? Er egentlig veldig ærlig av meg, men jeg vil veldig gjerne ha denne jobben..Jeg får kanskje ikke starte en gang før barnet kommer ettersom jobben ikke starter før i oktober..

Tips eller erfaringer..?

8 søkere på (tror d er ca5 - 6 stillinger).

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Har ingen fasit, men er i en lignende situasjon selv: Jeg har nettopp takket ja til en jobb, har ikke fortalt at jeg er gravid. Er 11+5. Begynner i jobben på mandag. Mamman min jobber i samme bedrift, og hun synes ikke jeg burde si noe ennå.. Synes det er veldig rart og litt vanskelig å ikke være åpen om det, men har hørt om veldig mange som blir diskriminert fordi de har barn i magen, så det er ikke så lett å vite..

De har jo ikke krav på å vite det, og ikke lov å spørre om man er gravid heller. Og jeg har tenkt som så at når jeg er i den alderen jeg er (25) og har vært gift i noen år, så må de være forberedt på at det kan skje. Men det er vel ingen fasit på om man bør si det eller ikke.. Kjekt å høre om andres erfaringer rundt dette.

Lykke til med intervju og jobbsøking!

Skrevet

hei...

sendte akkurat en søknad i posten i dag selv...er 9+0.. er en jobb jeg absolutt har veeldig lyst på... men redd for at det at jeg er gravid er en stor ulempe for meg... men søker nå likevel og ser om jeg blir innkalt til intervju...

er veldig usikker på om jeg da vil fortelle at jeg er gravdi eller ikke...

Skrevet

Hei!

Har også fått vite at jeg er gravid, og blir snart innkalt til intervju hvis søknaden min har falt i smak. Tror ikke jeg kommer til å si noe om graviditeten. Dette fordi de ikke har krav på å vite det, samtidig som arbeidsplassene egentlig er oppfordret til ikke å spørre. dessuten stiller gravide på lik linje med andre søkere.

Jeg kjenner en som er sjef på en arbeidsplass, og som hele tiden ansetter folk. Han mente på at jeg ikke burde si noe. For selv om alle stilte på lik linje, er det lett å underbevisst velge den/de "ikke-gravide" fordi de ikke vil bli vekke fra jobben nesten med en gang de begynner.

Vanskelig å vite. Dersom ansettelsen ikke begynner for om noen måneder, blir det jo litt rart å komme der med mage...

Skrevet

søknadsfristen på den jobben jeg søkte gikk ut i dag... så om jeg skulle være aktuell og intervjuene først begynner om 2-4 uker så tror jeg jeg har vansker med å skjule det... er 9+0 i dag... og har allerede fått mer mage...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...