Anonym bruker Skrevet 11. april 2008 #1 Skrevet 11. april 2008 Bare lurte på en ting.. visste dere at lillegutten deres hadde Downs syndrom før han ble født? Har en gravid venninne som har fått vite nå at barnet deres har downs, hun er helt fortvilet, og jeg vet ikke helt hva jeg skal si for å trøste.. noen gode tips? Du virker som en utrolig person..!
Hildemor fra vest Skrevet 11. april 2008 #2 Skrevet 11. april 2008 Heisann..Nei vi visste ingenting..Jordmor kom til oss etter fødsel og sa hun ville ta med seg lillegutten vår til barnelegen siden hun hadde mistanke om D.S..Vi satt sjokket tilbake og skjønnte ingenting..De tok en kromosomprøve av gutten vår som vi skulle få svar på etter en uke..Timene og dagene som fulgte da var en berg og dalbane av følelser..De tok ekko av hjertet og konstanterte en liten hjertefeil.. Det ene sjokket tok over for det andre..Men merkelig nok etter et par dager når vi hadde fått delt det med familie og venner var det som om vi så lyset i tunnelen..Siden den dagen har jeg vært kjempe glad for at vi fikk nettopp den gutten..Det er et enormt støtte aparat og habiliterings opplegg fra fødselen av..Man blir ikke overlatt til seg selv..Barn med D.S er jo like individuelle som "vanlige" barn selv om det er en del ting som er mer utbredt som f.eks hjertefeil.. Det finnes mye innformasjon på nettet som kan være lurt å lese men samtidig ikke bli skremt å ta sorger på forskudd. Dere kan gjerne sende meg en PM hvis dere vil ha kontakt på msn..Takker for komplimentet..Jeg er meg selv jeg bare i tykt og tynt;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå