Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han kaller mora si for hore og er ikke kristen i det hele tatt. Døper seg kun for å kunne konfirmere seg og få gaver. (fikk ikke lov av faren sin å ha borgelig konfirmasjon)

Uansett er det broren min. Hvordan ville dere gjort det med gave på dåpsdagen? Vi skal ha en liten sermoni etter kirka med nermeste familie. Han skal jo få gave til konfirmasjonen om to mnd.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvorfor fikk han ikke lov til å konfirmere seg borgelig? Er faren hans veldig kristen?

Synes det er helt tåpelig at ungdom konfirmeres kun for pengene. At broren din er villig til å la seg døpe som 14-åring sier jo litt om hvor pengegrisk han er. Da passer det jo godt å gi han nettopp penger.

Skrevet

Jeg hadde hvertfall ikke kjøpt noen dyr gave ettersom han gjør det kun for gavene og han snart skal ha konfirmasjon snart også. Kanskje funnet på noe rimelig og nyttig?

Så synes jeg det er rart at han ikke fikk lov til å konfirmere seg borglig, hvis han er er enig i det humanetisk forbund mener enn kristendommen ville jeg hvertfall ikke gitt han lov til å konfirmere seg i kirken pga gavene...

Skrevet

Jeg hadde ikke premiert noen som doeper seg for aa faa gaver med gaver gitt! Spar pengene dine og gi ham et hyggelig kort i stedet eller noe saant mener naa jeg :-)

Skrevet

Fordi faren hans (min eks stefar) er en psykopatisk idiot som skal bestemme og ha kontroll. Han prøvde seg da jeg skulle konfirmeres også, men fikk trumfet gjennom borgelig likevel.

Hadde ikke tenkt å gi noen gave til dåpen, men blir kanskje litt teit å komme tomhendt...

Skrevet

Gi ham gavekort på kosekveld med storesøster, trilletur med onkelungene eller øvelseskjøring når den tid kommer. Gjør det samme til konfirmasjonen, så tjener han ikke noe fra dere på å lyve for Gud og familie.

Skrevet

Litt kjipt å straffe 14 åringen for at han ikke får lov til å konfirmere seg slik han vil da. Dere ville jo gitt ham gave dersom han konfirmerte seg borgerlig, og hadde han fått viljen sin, ville han jo gjort det. Det er jo stefaren som tvinger ham til å gå gjennom dåpen. Og ang. å konfirmere seg for penger.....`? Er vel veldig, veldig få av fjortisene som ville konfirmert seg i det hele tatt dersom det ikke var for pengenes skyld ;)

Skrevet

Til dåpen hadde jeg kjøpt en symbolsk gave bare...

Gjest Riga + snulla & vesla
Skrevet

Hvis denne gutten bor med faren sin så hadde jeg som gave sendt en bekymringsmelding til barnevernet.

Skrevet

Eg skulle til å foreslå det samme som 3småkrapyl:)

Ein må jo støtte valget hans!

Skrevet

Hadde gitt han en pengegave.

Skrevet

Jeg syns ikke det er riktig å konfirmere seg bare for å få masse penger og gaver. Jeg syns uansett at det er tragisk at de aller fleste som vokser opp nå er ateister, dvs. perverse maskinmennesker.

Skrevet

Jeg hadde snakket alvorlig med gutten.

Det blir helt FEIL at han skal døpe seg og konfirmere seg kristelig når han ikke er kristen.

Hadde hjulpet han å få gjennom borgelig konfirmasjon.

Du får høre om han ønsker seg en bibel..

Skrevet

Vet du hva..?

Da ville ikke jeg gitt noe annet enn noe NYTTIG. En ting.

Og gir du penger, så gi det på en sperret konto.. Ville jeg gjort iallefall.

Snakket me familien og opprettet en sperret konto til han..

Skrevet

Uff, det der ville jeg faktisk tatt meg tid til en personlig samtale om det var min lillebror.Veldig falskt aa doepe seg med kun konfirmasjonsgaver som "maalet".

Skrevet

Du kan jo gi ham en bibel. Det er en tradisjonell gave og det høres vel ut som om han kunne trenge en ;-).

Det kan jo foresten hende han har en tro som han ikke tør å innrømme. Selv om din forklaring er mer sansynlig ville det jo være kjedelig om ingen brydde seg om dåpen hans hvis det skulle bety noe for ham.

Jeg ville i hvertfal ikke gitt penger i din situasjon, hverken til dåp eller konfirmasjon.

Skrevet

perverse maskinmennesker faktisk.....

LOL!!!!

Skrevet

Han hadde fått gave. Tror de fleste som konfirmerer seg i den norske kirke i dag ikke har tatt standpunktet det å være en kristen uansett. Tror mange gjør det for pengene eller kun tradisjon. Eller for at alle andre liksom gjør det. Og hva legger en i å være en kristen? At man er grei og snill? Det er ikke hva bibelen sier om det i allefall. Håper broren din vil se tilbake på at det var en fin opplevelse, selv om han er litt rebelsk nå. Han trenger bare at noen bryr seg om han:) Lykke til!

Skrevet

Så hvis han hadde konfirmert seg borgelig så hadde han ikke gjort det for gavene, men bare fordi han hadde tatt et standpunkt og var bevisst det borgelige valget? Skjønner vel egentlig ikke hvorfor han ikke ble døpt som liten med en kristen far som forlanger kirkelig konfirmasjon. Men meg om det. Kjøp en liten dåpsgave til han a sparebøsse i sølvplett:)

Skrevet

jeg kjenner flere som har døpt seg for å kunne ta konfirmasjonen , men har aldri vært sånn at de har fått gaver av noen som helst til dåpen.

Han får gave av dere til konfirmasjonen det er faktisk nok. Skal ikke trenge å gi dobbelt opp.

Hvis du må gi noe så gi en symbolsk liten gave som ikke koster dere stort.

Hvis han døpes kun for å konfirmere seg så er han tydelig ganske grisk og blir ikke bedre hvis han skal forlange/få masse gaver til dåp også.

Hadde han vært personlig kristen og gjort det av den grunn så hadde jeg vurdert andeledes. Men hadde han vært det så hadde han ikke vært så intresert i gavene.

Skrevet

Kan aldri forestille meg at han virkelig gjør dette kristelig fordi han har en personlig tro. Bibel får de vel på konfirmasjonsundervisningen, så det trenger han vel ikke. ha ha ha.

Seriøst, Faren hans er psykopat!

Skrevet

Det er svært få som i konfirmasjonsalder har tatt stilling til trosretning. Derfor må det enkleste være å døpe barna sine, så slipper man ihvertfall "sånne" problemer. :-)

Vil broren din døpe seg, for så å konfirmere seg, må han da få lov til det? Jeg ville aldri kommet uten gave.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...