Anonym bruker Skrevet 11. april 2008 #1 Skrevet 11. april 2008 Hva er det bebin kan reagere mot? vet at man ikke bør spise jordbær, løk, kål......men hva med nøtter, mandler?
Anonym bruker Skrevet 11. april 2008 #2 Skrevet 11. april 2008 Hvis det er allergi i familien så tror jeg man skal være forsiktig med nøtter. Jeg spiser hva jeg vil, fordi tulla reagerer ikke på noe egentlig. Dett må du nesten prøve deg frem på, fordi det er veldig individuelt.
Ranveig R Skrevet 11. april 2008 #3 Skrevet 11. april 2008 Du kan fint ete jordbær, løk, kål osv, med mindre du VEIT at babyen din får vondt i magen av det. Du veit det ikkje før du har prøvd. Guten vår reagerte på absolutt ingen ting, så det hadde vore ganske trist om eg skulle latt vere å ete alt som han *kanskje* kunne få vondt i magen av. Lillesøstera reagerte litt på rå kål og på linser dei par første mnd, men ikkje no lenger (5 mnd). Prøv deg forsiktig fram, er mitt beste råd. Men det er enkelte ting ammande ikkje bør ete pga potensielt farlege stoff, det kan du lese om her: http://matportalen.no/Matportalen/Emner/ammende (Mattilsynet si side.)
twoboys & a girl Skrevet 11. april 2008 #4 Skrevet 11. april 2008 kan spise alt bortsett fra kylling i karri... da blir det gråting... Bare å prøve seg frem.
Bie&babylove:-) Skrevet 11. april 2008 #5 Skrevet 11. april 2008 Jeg kan også spise hva jeg vil uten at snuppa reagerer på det. Det er bare å prøve seg fram. Du merker fort om babyen reagerer...
Anonym bruker Skrevet 12. april 2008 #6 Skrevet 12. april 2008 Spiser det jeg har lyst på.. Babyen har ikke reagert på noe så langt.. (3mnd)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå