klg,2 boys now:) Skrevet 11. april 2008 #1 Skrevet 11. april 2008 gubben er veldig opptatt av at sjefen bare skal sitte bak passasjersete,pga frontkollisjon.men enn når det kommer en til da??hvem sitter hvor da?
firemerkersmør Skrevet 11. april 2008 #2 Skrevet 11. april 2008 Hos oss må enten nye babyen sitter forran, og tassen bak pasasjeren, eller tassen må sittter forover bak fører, og ny baby bak pasasjeren.
klg,2 boys now:) Skrevet 11. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 11. april 2008 oki foran er uaktulet pga airbag.å der er ihvertfall faren stor.men kansje beste å ha sjefen bak fører da.å den lille bak passasjer..mye enn skal tenke på å bekymre seg for.
selfangerkjerringa Skrevet 11. april 2008 #5 Skrevet 11. april 2008 Minsta sitter bakovervendt bak fører. Eldsta sitter forovervendt bak passasjersetet.
twoboys & a girl Skrevet 11. april 2008 #6 Skrevet 11. april 2008 Elstemann sitter bak førersetet og yngstemann bak passasjersetet. Dette pga plass.
EnMamma Skrevet 11. april 2008 #7 Skrevet 11. april 2008 Forstår ikke helt hvor dere tar det fra at passasjerplassen er tryggeste stedet, for det stemmer nemlig ikke. Sjekk gjerne hos Trygg Trafikk, NTF, Folksam også videre så vil dere se at mi.dtsetet bak er det aller tryggeste. Ellers så er det liten forskjell på sikkerheten på de øvrige plassene. http://sikringavbarnibil.blogspot.com/2007/09/hvor-plassere-barnesetet.html
Sjefsmegga Skrevet 11. april 2008 #8 Skrevet 11. april 2008 vi har tre, så de små sitter på hver sin side, minsta bak meg på passasjersia siden hun sitter bakovervendt , storebror på pute i midta ( 10åring) og 2 1/2åringen i framovervendt sete bak pappan som kjører.
Gjest Skrevet 11. april 2008 #9 Skrevet 11. april 2008 Minsten sitter i bakovervendt stol bak passasjersetet, pga plassen. Det går ikke å regulere førersetet dersom stolen står bak det. Og siden vi er så forskjellige i bena må jeg ha setet langt fram og han langt bak, og det fungerer ikke med bilstolen bak der. De andre to trenger ikke stol/ pute, så de sitter der det passer de:) Ofte er de ikke med begge to på engang, og da setter de seg i midten sammen med lille:) Ellers sitter han i midten i midten pga bilsyke:s
Meg og mine to skjønne jenter Skrevet 11. april 2008 #10 Skrevet 11. april 2008 Har en på 10 år og en på halvannet år. Barneseter er fast plassert bak passasjersetet. Dette med tanke på at når vi kjører alene med minsten, så har vi mulighet til å se henne og hun ser oss, og kan få et raskt øyekontakt med oss.
Meg og mine to skjønne jenter Skrevet 11. april 2008 #11 Skrevet 11. april 2008 Og hun eldste bak fører, eller i frontsetet, når pappa ikke er med.
2nj♥ Skrevet 11. april 2008 #12 Skrevet 11. april 2008 Eldste sitter forovervendt bak fører og minste sitter bakovervendt bak passasjersetet.
Sommer & sol:-) Skrevet 11. april 2008 #13 Skrevet 11. april 2008 eldste på 6,5 sitter på pute bak fører sete lillegutt på 20 mnd sitter i bakovervendt sete bak passasjer sete... dette er pga at sete hans blir for stort bak førersete,da får ikke gubben plass bak rattet...
Newton & Prinsessen på erten Skrevet 11. april 2008 #14 Skrevet 11. april 2008 Eldste sitter bak passasjersetet, det har han alltid gjort. Han sitter fortsatt bakovervendt og mannen er for lang i bena til å kunne kjøre komfortabelt om det store barnesetet står bak førersetet. Når lillemor skal over i større sete så blir hun å sitte bakovervendt bak passasjersetet der eldste sitter nå og eldste blir nok å sitte fremovervendt bak førersetet.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå