Anonym bruker Skrevet 11. april 2008 #1 Skrevet 11. april 2008 Minn meg på hvorfor jeg egentlig gjør det..
petite fleur Skrevet 11. april 2008 #2 Skrevet 11. april 2008 Jeg gjorde det i begynnelsen, fordi jeg hadde masse vaskemiddel med parfyme igjen fra før jeg poppa ;-) Når det var tomt, blandet jeg våre klær med sønnen vår sine, og bruker Blenda Sensitive på alt....Mye lettere på den måten ;-)
Anonym bruker Skrevet 11. april 2008 #3 Skrevet 11. april 2008 Begynte å tenke på det i dag, og da kunne jeg egentlig ikke argumentere for hvorfor jeg gjorde det, hehe.. Bruker neutral vaskemiddel til alt. Nå blir det blanding heretter:) HI
Hildemor fra vest Skrevet 11. april 2008 #4 Skrevet 11. april 2008 Jeg vasker minsten og hun på 2 sine klær for seg( Har egene korger til deres tøy)..Vi er så mange i familien og naturlig nok har vi MYE klesvask..Samboeren min er mekaniker og bonde så de klærne vil jeg helst ikke blande med noe annet he he
Anonym bruker Skrevet 11. april 2008 #5 Skrevet 11. april 2008 Akkurat det med å ikke blande skitne arbeidsklær og babytøy er jeg med på, hehe.. Får meg ikke til blande babyklær med undertøyet vårt heller liksom..
♥ Miss Fat ™ ♂ + ♀ Skrevet 11. april 2008 #6 Skrevet 11. april 2008 Vasker det noenganger for seg selv hvis det er masse skittent, men er det bare litt går det sammen med våre klær i samme farger/grader..
Yo&La+spire Skrevet 11. april 2008 #7 Skrevet 11. april 2008 Eg vasker mørkt tøy for seg og lyst tøy for seg:) og alt på 60 grader. Blant lyst tøy er det meste av babytøy, bleier og håndklær. Skjønner visst noe er veldig møkkete at det bør vaskes for seg selv, men det er det ikke hos oss (mannen jobber på kafe/resturant...hehe) så da gidder eg ikke lage mer arbeid av det. Dessuten har vi ikke nok tøy/vask til å dele det opp. Vi er bare tre personer. Alt blir reint på 60 grader. Bruker Blenda sensitiv flytende og ikke tøymykner.
Gjest Skrevet 11. april 2008 #8 Skrevet 11. april 2008 Nei, jeg har ingen god grunn til hvorfor du skal fortsette med det Her går alt sammen i maskina, sorterer i lyst og mørkt, 40grader og 60 grader. Det meste av babytøyet går sammen med håndklær, undertøy og vaskekluter på 60 grader. Bruker Blenda Sensitive eller Neutral.
Anne-B. Skrevet 11. april 2008 #9 Skrevet 11. april 2008 Ja. Gidder ikke den sorteringa når vasken er tørr. Blæh.
cgcg Skrevet 11. april 2008 #10 Skrevet 11. april 2008 1. Bruker Neutral på sönnens klär 2. Våre klär skal i törketrommelen, ikke hans, vil ikke blande.
Anonym bruker Skrevet 11. april 2008 #11 Skrevet 11. april 2008 Jeg har også alltid vasket lille sine klær for seg selv. Har en kurv for håndklær og en for klær som er hans. Han er 1 år nå.. Jeg syns det er lettest. Lett å bare brette sammen hans å putte i skapet. I tillegg så blir maskina så full av enten mitt tøy eller hans at jeg vakser ikke unødig mange maskiner fordet. Jeg liker heller ikke å blande hans tøy med mitt, for mitt er jo natulig mer skittent/skittent på en annen måte, enn hans.
Anonym bruker Skrevet 11. april 2008 #12 Skrevet 11. april 2008 Her blir alle nyinnkjöpte babyklär vasket för bruk det förste halve året. Sorterer etter farge og grader. Bruker Omo Colour og töymykner Comfort sensitive. Alt som er skittent havner i samme skittenkurv, for hvorfor skal det ikke det egentlig??? Det blir jo rent etter vask....??
r r r Skrevet 11. april 2008 #13 Skrevet 11. april 2008 Jeg sorterer kun på farge og temperatur. Derfor går det gjerne plagg fra oss alle 5 i samme maskinen. Ser ikke at det er noe problem. Mye enklere slik og så blir det lettere å vaske fulle maskinen. Jeg har forresten aldri vasket babytøy for seg selv, selv ikke med førstemann.
06,07 og spire nr 3 i 2010 Skrevet 11. april 2008 #14 Skrevet 11. april 2008 hehe.Nå kommer jeg til å hørest ut som om jeg er nazi på klesvask og veldig organisert av meg.Men systemet som vi har funker veldig godt. Jeg vasker barnetøyet for seg selv ja, har 2 barn og dem har felles skittentøyskurv.Det går mye klær til dem siden dem skitner seg ut ganske mye, bæsjer gjennom,søler på seg osv. Så litt på sidelinjen avc spm her, har vi en for hvit tøy, en for mørkt tøy. en skittentøyskurv for sokker for dem vil jeg ik vaske sammen med noe annet.hehe.Føler det lukter tåfis av klærene da.hehe.(vi jobber i forsvaret og går dermed med tette millitærstøvler.hehe) Så har vi en kurv på badet til handklær og 1 på vaskerommet til sengetøy.hehe så det blir jo 6 skittentøyskurver
Anonym bruker Skrevet 11. april 2008 #15 Skrevet 11. april 2008 Mamma til 2 tette: Hehe å jeg trodde jeg var helt freak på skittentøyet? =P Har en kurv til klærne hans, en til håndklær, kluter osv. og en til ulltøyet. Men til meg så har jeg bare en da. Men godt å se at det ikke bare er jeg som driver på sånn.. Men mulig det blir flere kurver når vi evt. blir flere, foreløpig er det bare lillegutt å meg.
Anonym bruker Skrevet 11. april 2008 #16 Skrevet 11. april 2008 Tøy er tøy, og alt vaskes sammen. Hvis det skal være på den måten så bør man har hver sin dunk. Vi er 4 i familen, så ta må jeg ha en, mannen en, gutten en og jenta en. Hva med div som duker, håndklær for ikke å snakke om kattens tøy. Tror jeg får få tak i noen flere skittentøysdunker:) Er det noen som vet hvor de har noen billige noen? Holder det med en 8 stk?
06,07 og spire nr 3 i 2010 Skrevet 11. april 2008 #17 Skrevet 11. april 2008 hehe, ja som sagt så funker det helt topp for oss.for jeg slipper å sortere tøy.når den hvite er full så vasker jeg det, er det den mørke så tar jeg den..osv..Synest det er mega enkelt.. men helvete kommer når det kommer utav vaskemaskinen for min mann har så mye "rare" klær.,.huff, noe skal henge og tørke, noe skal ligge å tørke.Noe kan i tørketrommel og noe skal strekkes før alt dette.urg.hater det.så det må han ofte gjøre selv.haha.mens jeg dytter alt mitt i tørketrommelen.haha.men så er ik mine klær så dyre som hans.hehe.jeg liker veromoda,only osv,mens han derimot.HJELP.haha
Anonym bruker Skrevet 11. april 2008 #18 Skrevet 11. april 2008 Hvorfor gjøre narr? Noen syns det er enklest på denne måten, andre ikke. Å syns det begynner å bli barnslig når man drar inn husdyr osv. Det å sortere fargene før vask er jo egentlig bare arbeid spart når man skal vaske det, syns ikke det var så dumt. Å jeg (som har svart over her) har bare en til meg selv, men sortere mini sitt med en gang, for der blir det mer skittentøy.. Når man svarer på slike tråder så må alltid noen komme å "irritere" seg over hvordan andre gjør det. Kan ikke skjønne det jeg.. Man kan spør, men man trenger da ikke blande seg inn i måten andre gjør det på..
Anonym bruker Skrevet 11. april 2008 #19 Skrevet 11. april 2008 Ha litt humor da. Trenger ikke bli kjerring selv om man får barn.
Anonym bruker Skrevet 11. april 2008 #20 Skrevet 11. april 2008 Neida, seff. ikke. Men litt tørr humor må jeg si.. Var ikke akkurat sånn at jeg lo meg i hjel.. Neida, du var jo ikke den som har svart skarpest på sånne ting. Har kanskje vært her litt for lenge.. Men det er liksom alltid noen som skal blande seg inn i hvordan andre gjør ting.. Var ikke vondt mente da..=)
Anonym bruker Skrevet 11. april 2008 #21 Skrevet 11. april 2008 Ok, skal være enig at den var litt tørr Var ikke den som har svart skarpest på ting? Det var jo en meget skarp uttalelse. Hehehe Poenget var virkelig ikke å blande seg. Vask tøyet sånn dere vil. Jeg har mine rare ting også, men klarer å ha selvironi rundt det rare jeg gjør og sier. Litt humor i hverdagen er positivt. Tenk bare hvor mye bedre du og dine får det:)
Anonym bruker Skrevet 11. april 2008 #22 Skrevet 11. april 2008 Skulle kanskje brukt ordet frekkest i stede for skarpest.. Jada, har selvironi på mye jeg også. Men så er det visste ting man stadig hører (av andre også) at man kanskje er litt hysterisk på, selv om man selv vet at det ikke er pga. hysteri akkurat dette da.. Var vel bare litt hårsår ang. klesvasken min! =P *snufs&sukk* Å ser heller ikke bort i fra at det blir anderledes hvis vi får flere fam. medlemmer etterhvert. Så jeg skal få ha klesvasken for meg selv asså, men så går du etter humoren, meg og mine i stede?! Nei vet du hva, detta finner jeg meg ikke i! =P
Anonym bruker Skrevet 11. april 2008 #23 Skrevet 11. april 2008 Du kommer deg:) Unnskyld. Lover, skal ikke plage mer:)
Anonym bruker Skrevet 11. april 2008 #24 Skrevet 11. april 2008 Den er grei, slenger over en unnskyldning selv for at jeg reagerte så..! Ha en fin fin kveld=)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå