Gå til innhold

Hvordan går det med april mammaene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har nå 2 uker til termin. Kjenner det begynner å skje ting i kroppen. Springer ofte på do og har en del kynnere. I det siste har jeg også vært forferdelig trøtt og sliten. Jeg sover godt om nettene etter forholdene (sliter m bekkenløsning) så skjønner ikke at jeg skal være så trøtt. Gleder meg veldi til å bli ferdi!! Nå begynner det i hvertfall å nærme seg..

Gleder meg til å høre hvordan dere har det nå de siste dagene/ukene.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hei,

jeg har 2 dager til termin og er rimelig lei. Fikk jordmor til å sjekke om jeg var moden for dager siden noe jeg ikke var.. ingen åpning og livmortappen var 2 cm:( er 2.gangs og hadde håpet å få slippe å gå over tiden som med forrgie, fødte 14 dager over. og begynner nå å tro jeg kommer til å gjøre det denne gangen å.. er samtidig engstelig fordi magen er så svær og kjennner babyen og alt på kroppen veldig godt.. men jormor mener neida dette barnet føder du lett siden jeg fødte en på 4kg sist. men tror seriøs dette barnet er snart 5 kg... er deprimert til tider nå og blir bare større å større og fått mange strekkmerker. har allerede begynt å planlegge kjemisk peeling og fjerning av skinn etterpå.. hehe. Nei dette ble vel litt vel sytete. sliten og trett og tungt å gå.

Skrevet

Jeg er også stor! 1. mann veide 4.3 kg, da ble jeg satt i gang på termin dato. Denne gangen har jeg vært på en ekstra ultralyd og de tror denne karen blir like stor. Jeg håper også at jeg slipper å gå over termin.. trenger ikke å legge på seg mer enn nødvendig før han skal ut. :-)

Strekkmerker.. jeg trodde kanskje jeg var ferdi tøyd siden jeg var stor sist og men tror du ikke jeg har fått like mange denne ganga...

Tror vi har lov til å syte litt... selv om vi skal være gla for at vi har fått beholde de småtassene så lenge i magen.

Skrevet

Høres ut som at vi har det ganske likt ja:)

Hva skal til for at de setter meg igang... ?

Skrevet

jeg hadde termin 6.april, altså 5 dager siden.

begynner å bli temmelig lei da jeg har vært klar så lenge!

føler denne bebisen begynner å bli veldig stor også. heldigvis gikk slimproppen i dag så håper veldig på å føde ila helgen.

er førstegangs forresten!

Skrevet

Heldi du. Da vet du i alle fall at ting er på gang. Lykke til.

Skrevet

Glemte å skrive at grunnen til at de satte meg i gang var pga dårlig morkake, ikke pga stor baby..

Så vet ikke hva som skal til for at de setter deg i gang.. Jeg håper fødselen setter i gang av seg selv denne ganga..

Skrevet

Jeg har ei uke igjen til termin nå. Går bare å venter. Vet at det er dumt å vente noe særlig før termin, men klarer ikke å la være. Merker masse kynnere og nedpress. Er noe på gang, men kan jo være uker til ennå. Stå på alle i sammen. Det er ikke lenge igjen uansett nå:)

Skrevet

Jeg har 1 uke igjen :-)

Har fått skikkelig pølsetær den siste uka, og buksene har blitt litt trangere.

Merker godt at jeg ikke er så flink til å bevege meg når jeg går hjemme...

Har visst fått litt merkelig gange i det siste også *fnis*

Har greit med kynnere og en del stikking og pressing i bekkenet,

men tror nok ikke det kommer noen ut denne helga.

Hun har i alle fall hatt vett til ikke å legge seg feil vei igjen etter kontrollen på tirsdag, sånn som hun har hatt for vane.

Det er jeg litt fornøyd med :-)

Men må si det er med litt skrekkblanda fryd jeg tenker på fødselen...

Skrevet

Jeg hadde termin i går... Føler meg rimlig fødeklar gitt;o) venter og venter og venter... blir nesten litt som når vi prøvde å lage denne lille tassen, kjente etter symptomer for om jeg var gravid, så jeg nesten fikk symptomer hver mnd;o) nå lurer jeg litt på om jeg ikke har litt kynnere, nedpress, og går å håper at det skjer noe snart!!!

er ikke så redd for fødselen lenger, for nå ønsker jeg meg bare at det starter snart her;o)

Skrevet

nå er jeg 1 dag på overtid m tredje jenta :))

er utålmodig , lei og frustrert nå...hadde falsk alarm for ett par uker siden med vonde rier, men ga seg ...det er nedtur det!!

plaget med kynnere og dårlig nattesøvn så syns hu kan komme nå i helga..

syte syte syte..det er lov det nå syns jeg

Skrevet

Er på dag minus 2. Håper at noe skjer i morgen ettermiddag, i morgen kl 12 skal jeg med førstemann i barnebursdag og så skulle jeg vert en tur til Bergen på neste fredag, så hvis bebis kommer i helga kan jeg nok dra.

Merker at perspektivet blir litt anderledes med nr 2. Med første så var jeg jo klar fra uke 37, men nå driver jeg, som dere ser, på og "planlegger", litt absurd hehe.

Skrevet

her er det 2 uker til keiseren kommer og 2 dager etter jeg gikk ut i perm,våkner jeg med nesten 40 i feber og har blitt dårligere og dårligere utover i uka. noe jeg ikke har tid til nå.

pluss at jeg går ned i vekt,så nå er jeg på +2 kg fra start vekt og drømmer om mat hele tiden,men klarer ikke å holde på noe. har ikke gjort det mye den siste måneden.

så jeg gleder meg til å spise!!!=)

vi fikk endelig kjøpt vogn igår=)selvom jeg nesten ikke klarte å stå på beina.men vogn måtte vi ha=)

etter mye tull hos gerd t martinsen ,et sted jeg ALDRI skal sette min fot inne i igjen. vi ventet 9 uker på vogn,så får vi beskjed at vognen har kommet på sms og den hadde de klart å sendt feil den meldinga,så sier det at vogna har blitt ødelagt,så ny vogn blir produsert neste uke og vi må vente enda lenger.noe som ikke var aktuelt. og på toppen av det hele er de så frekke at de kan ikke gi oss et bra tilbud på en annen vogn,så vi handlet vogn et annet sted og fikk et kjempe bra tilbud=)

så nå er det bare noe små ting igjen,så er alt klart=)

Lykke til alle april mammaer=)

Skrevet

Jeg er 8 dager på overtid, så jeg går egentlig bare her og venter på at det skal begynne å gjøre vondt.. Har gått opp 20 kg denne gangen, og har så masse vann i beina at jeg nesten ikke klarer å gå..

Må si mitt første svangerskap var utrolig mye lettere enn dette hehe. Men så håper jeg at fødselen denne gangen til gjengjeld blir lettere enn den forrige :P

Håper det blir fødsel snart! Hvis ikke blir jeg vel satt i gang til uka.. Håper jo at det skal skje av seg selv, men.. Tryggest for den lille å komme ut :)

Lykke til videre alle sammen :)

Skrevet

Tre dager til termin - går i grunnen greit, men jeg gleder meg veldig til hun kommer! Var til modningsakupunktur i går for andre gang, og denne gangen har jeg hatt kynnere og mensaktig murring siden - ikke i natt, da sov jeg så søtt så (deilig!) men når jeg går rundt og putler. Ikke noe skikkelig action men i hvert fall en følelse av at noe er på gang. Skal tilbake for en ny omgang modningsakupunktur på mandag (termindag!) om ikke jeg har født.

Sist fødte jeg på terminen, men mannen min er sikker på at jeg kommer til å gå over tiden. Akk...

Skrevet

går greit her enda. slitt med litt sykdom denne uka, men på bedringens vei nå. har 9 dager til termin og hadde menstermin i går, så ting kan skje når som helst:) masse kynnere og kortere, kraftige tak i dag. klarer å trene litt enda, og vasker hus og alt, så jeg er egentlig strålende fornøyd. alt er jo så spennende!!

meeen, nå er fuglen min Julie lagt inn hos dyrlegen da, med masse parasitter, så jeg er litt bekymra for henne stakar:(

Skrevet

Hei hei:-)

Her er det en liten uke igjen til menstermin, 11 dager til UL termin. Er veldig stor og tung (18 kg +) og har mye vann i kroppen. Er i en underlig sinnstemning for tiden - det veksler mellom dyp lykke og tilfredshet, og deretter nedstemthet og tungsinn. Litt svingstang i humøret hehe:-)

Er veldig klar for fødsel nå, og har tatt modningsakupunktur to ganger, knasker bringebærbladkapsler morra og kveld og jammen meg sitter jeg ikke her og skuler på kanelglasset.... He he, lurer på om jeg skal eksperimentere litt med krydderet:-) .

Går turer hver dag - faktisk 3 ganger 20 min (morgen, middag og kveldstur). Gjør mye husarbeid og føler at all form for fysisk aktivitet gjør godt. Men selv om jeg er aktiv hele dagen så hjelper det fint lite på nattesøvnen. Den er på fattige 1 1/2 - 2 timer pr natt!

Så, derfor sitter jeg her og koper på nettet, må få natten til å gå:-)

Skrevet

hei hei! her er det 2 uker til termin! sliter m bekkenet, vært sykemeldt i 4 mnd.Så nå lei og tung,alt er et slit, men det er vel slik man må regne med på slutten....er førstegangs så dette er jo veldig spennende...hodet er festa og siste dagene litt mensmurring og stikninger i skjeden, det er vel modning? Jeg er også blitt trøttere nå siste dagene, selv om jeg har sovet ganske bra om natta.gleder meg utrolig mye til fødselen er over og vi får møte denne bebisen.

lykke til alle sammen.

Skrevet

Formen er egentlig veldig bra, litt bekkenvondt, spesiellt om kveldene, men klager ikke:) Merker at babyen ikke er så aktiv lenger, ikke så mye spark, men strekker og vrir seg mere. Knuffer, er vel det rette ordet... Har ikke så mye kynnere, bare av og til. Oppe på do bare ett par ganger om natta, og sover som en stein, til ei forandring fra forrige SV. Da sov jeg ikke de siste ukene, bare duppa av ren utmattelse, grusomt, spør du meg!

Nå er det 16 dage til terminen, og har veldig lyst til å føde:)

Skrevet

1 dag over termin, og jeg har det i grunnen ganske bra. Ikke antydning til bekkenløsning, ikke væske i kroppen, og kynnerene kjenner jeg nesten ikke. Er veldig liten også, så jeg er ganske mobil og spretten :-) Føler meg nesten bedre nå enn noen gang i løpet av svangerskapet (slitt mye med kvalme og oppkast).

Denne gangen vet jeg jo også hva jeg går til både med tanke på fødsel og spebarnsperioden, så jeg må si at jeg har gooooood tid! Gikk 8 dager over sist gang og var drittlei, men nå bare nyter jeg freden. Har ikke pakket bagen eller noen ting heller jeg, det blir så nært da....

Skrevet

3 dager til mens-termin og 4 til UL termin.

Siden førstemann komm 10 dager før, kan du si at jeg har gått å ventet at ting skulle ha skjedd for leeenge siden..MEN ikke noe har skjedd gitt:-(

Absolutt alle kjeringråd er utprøvd uten hell, så nå har jeg gitt opp det..hehe

Føles ut som dette er den første babyen som faktisk IKKE kommer ut,han har det altfor godt der inne;-)

Formen er fin, så skal ikke klage, men har så utrolig lyst til å få dette overstått nå.

Skal heldigvis til akupunktur og jordmor til trisdag hvis det ikke har skjedd noe tl da, så skal jordmor strippe meg. Kanskje det kan sette ting i sving:-)

Vi får bare holde ut alle April-mammaene! Gleder meg til å lese alle fødels-opplevelsene som kommer på løpende bånd snart.

Ha en super lørdag alle sammen:-)

Skrevet

Ja, hva skal jeg si.) Begynner å bli lei. Har 4 dager til termin, og føler meg klar. Gruer meg til fødselen, men gleder meg til det er ferdig. Nå er jeg klar for bebiss!! Slimproppen gikk på mandag, og har hatt to netter med "maserier" som gir seg på morningen. Liker ikke å bli lurt!:) har også en liten gutt på 17 mnd som jeg har konstant dårlig samvittighet for fordi jeg ikke klarer å holde følge lengre, og føler at han ikke får det han trenger av mamma nå. men snart er det en ny hverdag med et nytt familiemedlem, og det gjør meg lykkelig å tenke på. Så¨jeg har det bra:):) Men lille venn, kom uuuut!!

Skrevet

Jeg er ferdig fikk ei lita jente den 1. April.

Lykke til alle sammen sender fødsels støv til dere alle som har gått over tiden.

Skrevet

jeg fikk en gutt 1åaril. hadde ikke termin før 11april:D deili å vare ferdi:D

lykketil alle sammen!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...