Tvillinger feb.09,nr.3 juni 10 Skrevet 11. april 2008 #1 Skrevet 11. april 2008 Hei. Jeg skal beg på pergo-kur neste mens hvis ikke jeg får el denne perioden. Er det noen som har prøvd pergo-kuren? Hvordan opplevde dere det?? Håper på svar. )
BAcer vil ha flere :) Skrevet 11. april 2008 #2 Skrevet 11. april 2008 Hei! Jeg gikk på pergo for 2 år siden. Husker ikke så mye av bivirkninger, men spiren satt iallefall etter fire kurer!! -Lykke til
Tvillinger feb.09,nr.3 juni 10 Skrevet 11. april 2008 Forfatter #3 Skrevet 11. april 2008 Hei. Takk for svar. Jeg håper og håper, er glad for at legen har tatt meg på alvor og vil sette igang behandling. Lykke til videre.
KR0705 Skrevet 11. april 2008 #4 Skrevet 11. april 2008 Jeg har gått på min 1 kur nå. Hadde hetetokter, hjerteklapp og søvnløshet. Holdt på å bli gal, men så gikk det over heldigvis. =) Alle reagerer fosdkjellig. Jeg var veldig skeptisk til pergo, men gikk faktisk greit. Lykke til =)
Tvillinger feb.09,nr.3 juni 10 Skrevet 11. april 2008 Forfatter #5 Skrevet 11. april 2008 Hei. Takk for svar. Ja det er endel kjedelige bivirkninger. Godt at det gikk over da. Jeg håper ikke jeg blir sånn skikkelig premenstruell... Lykke til til deg også )
KR0705 Skrevet 11. april 2008 #6 Skrevet 11. april 2008 samboeren min mente faktisk at jeg var blidere etter at jeg beg med pergo, så jeg blei ikke humørsyk. sånn som han sa det skulle man nesten tro jeg var en sånn sur kjærring til vanlig... he he
Tvillinger feb.09,nr.3 juni 10 Skrevet 11. april 2008 Forfatter #7 Skrevet 11. april 2008 Takk for svar. Det høres jo bra ut, at det kan gå den veien også. ) Får krysse fingrene for det. ;o)
har blitt bleieskifter igjen Skrevet 11. april 2008 #8 Skrevet 11. april 2008 Jeg gikk på min første pergotime enkel kur i februar, og jammen satt det på første forsøk. Jeg hadde ikke noen bivirkninger overhodet, så det var ikke noe jeg ville bekymret meg for igjen.
Attekattenoa Skrevet 11. april 2008 #9 Skrevet 11. april 2008 Jeg har gått på 3 doble Pergo-kurer, men jeg ble desverre ikke gravid:-( Jeg hadde en del magesmerter, men ingen bivirkninger utover det:-) Lykke til!
Endaenbabyønskes Skrevet 11. april 2008 #10 Skrevet 11. april 2008 Hei! Vi har prvd å bli gravide i 2 år. Jeg har gått på pergo flere sykluser både enkel og dobbel kur. Får alle bivirkninger som er mulig. Det er plagsomt i mitt tilfelle. Prøver for 5. gang nå. Ingen baby enda her i gården. MEN, som du ser er det forskjellig for alle;) Masse lykke til, håper den sitter på 1. forsøk!
Tvillinger feb.09,nr.3 juni 10 Skrevet 11. april 2008 Forfatter #11 Skrevet 11. april 2008 Takk for en positiv historie. )
Tvillinger feb.09,nr.3 juni 10 Skrevet 11. april 2008 Forfatter #12 Skrevet 11. april 2008 Hei. Takk for svar. Leit å høre at dere sliter, tross kurer og alt. Jeg skal krysse fingrene for dere. Masse lykke til til dere også!
Lucy T og prinsessa *** Skrevet 11. april 2008 #13 Skrevet 11. april 2008 Denne pp er jeg på min 4. pergokur. Eneste bivirkningene jeg har hatt er hetetokter og ømme, harde bryster. Syns ikke det har vært så ille, så er det prisen man må betale for å få en liten spire i magen, så er det jammen verdt det... Ble gravid på første kuren, men mistet i tidlig sa. Denne gangen har jeg en god følelse, så håper virkelig at dette blir siste pp... Skjer det ikke noe denne pp, så blir jeg sendt til gyn for søknad om ivf, så dette er liksom siste sjanse for å greie det selv... Krysser fingre og tær for meg selv denne pp, hihi...
Tvillinger feb.09,nr.3 juni 10 Skrevet 11. april 2008 Forfatter #14 Skrevet 11. april 2008 Takk for svar. Jeg føler også at jeg er klar for å ofre litt, ha noen bivirkninger for å få en liten spire til å sitte igjen... Men vanskelig å si noe om før man har vært igjennom det. Er jo noen som får ganske heavy symptomer også, så det er vel bare å krysse fingrene for at man "slipper billig unna"... Lykke til videre. )
Gjest Skrevet 12. april 2008 #15 Skrevet 12. april 2008 kan jeg spørre om hvor lenge det er siden du hadde mens sist da? du skjønner at jeg har hatt det å begynne på pergo i tanken de siste dagene. jeg sluttet på pilla i november og har ikke fått regel messig enda og bare lurte på hvor lenge jeg burde vente før jeg dro til lege med dette???
bestemt oss:) *mamma* Skrevet 12. april 2008 #16 Skrevet 12. april 2008 Hvem får pergokur? Og må man ha prøvd lenge for å starte med den?
Lucy T og prinsessa *** Skrevet 12. april 2008 #17 Skrevet 12. april 2008 elskerbarn: du må nok sikkert vente litt til, det kan nok ta litt tid før du får regelmessig mens etter pilleslutt. Det sies jo at syklusen kan være uregelmessig opptil ett år etter pilleslutt. På en annen side kan du være blant oss som ikke har regelmessig mens, og da får du det sikkert ikke, og da ender du opp med å gå og vente i evigheter. Du får nok ikke pergo bare fordi du har uregelmessig mens, da vil du kanskje få resept på Provera. Å prøve i 5 mnd er jo ikke så lenge, så jeg hadde nok ventet litt til før jeg kontakta legen, i alle fall til du er sikker på at pilla ikke tuller med syklusene lenger. Hvis du velger å dra til legen, så kan du jo be om å få tatt hormon blodprøver, og spesielt progesteron blodprøve 7-9 dager etter el (jeg må el teste), for å se om du har el i det hele tatt... Progesteron blodprøven må tas i 3 sykluser for å se om det er noe galt på sikt eller bare en gang. Alle kan ha en pp uten el, sånn er visst kroppen... bestemt oss:) *3pp* : Pergo heter egentlig Pergotime og er et legemiddel som gis til de som ikke har el av seg selv. Pergotime skal hjelpe kroppen å få el. Man får som regel ikke pergo før man har begynt utredningen, noe man ikke får før man har prøvd i over ett år... Noen som har el av seg selv får etter lang tids prøving pergo for å prøve å gi kroppen en liten dytt... Dersom man har veldig uregelmessige sykluser, og har prøvd en god stund uten resultat, så kan man kanskje be legen om å få tatt hormonprøver (spesielt progesteron)... Vi hadde prøvd i over 2 år før vi kontaktet lege, og fikk etter 3 mnd beskjed om at jeg ikke hadde el!!! Det var et hardt slag i ansiktet det... Jeg fikk jo positive el tester, så hadde absolutt ikke regnet med den beskjeden... Denne pp er jeg på 4. og siste pergokur... Klaffer det ikke nå, så blir det ivf søknad på oss... Ta det med ro, slapp av og kos dere med mannen deres. Det er ingen grunn til bekymring enda for dere Lykke til
Tvillinger feb.09,nr.3 juni 10 Skrevet 17. april 2008 Forfatter #18 Skrevet 17. april 2008 Vil bare takke for alle svar som har kommet i det siste. Og takk til Lucy T for svar til de andre. )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå